Let op gebruikers El Capone1 en Draatafels DJ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovitsch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Het betreft hier twee advertenties, geplaatst op 15 september 2013:

- Sony Xperia Z 16gb voor € 250,-
- Iphone 4s 16gb voor €200,-

Deze advertenties zijn geplaatst door twee verschillende accounts die allebei pas vanaf 15 september actief zijn. Ze komen echter uit dezelfde woonplaats, gebruiken dezelfde tafel om de producten te fotograferen en vragen allebei net iets te weinig geld om geloofwaardig te zijn. Volgens mij gaat het dus om één en dezelfde persoon die vreemd genoeg op één dag twee nieuwe accounts aanmaakt op Tweakers en op diezelfde dag 2 advertenties plaatst met een vergelijkbaar verhaal 8)7

Ik zou uiterst voorzichtig zijn bij deze twee gebruikers: Alleen eventueel langsgaan om het product op te halen en niet vooraf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovitsch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Bij het verder bekijken van het forum kwam ik nog het volgende topic tegen: "3x oplichting V&A"

Beschrijving van de adverteerder komt redelijk overeen. Omdat ik echter de advertenties niet meer kon openen weet ik niet helemaal zeker of het dus eventueel over dezelfde persoon gaat die weer nieuwe accounts heeft geactiveerd en het opnieuw probeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank je wel voor de oplettendheid, ik heb het achter de schermen doorgegeven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Markovitsch schreef op maandag 16 september 2013 @ 01:48:
Bij het verder bekijken van het forum kwam ik nog het volgende topic tegen: "3x oplichting V&A"

Beschrijving van de adverteerder komt redelijk overeen. Omdat ik echter de advertenties niet meer kon openen weet ik niet helemaal zeker of het dus eventueel over dezelfde persoon gaat die weer nieuwe accounts heeft geactiveerd en het opnieuw probeert...
In plaats van een titel van een topic te geven is het handiger om een linkje te plaatsen :). De 2 gebruikers die je noemde zijn in ieder geval gebanned.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik report bijna dagelijks verdachte gebruikers.

Wat mij opvalt is dat het nog steeds tot 12 uur duurt voor advertenties verwijderd zijn. Ik heb ondertussen zo'n 10 'de advertentie bestaat niet meer' in m'n profiel staan.

Ik heb tot nu toe niet één advertentie gereport die niet gebanned werd. De vraag is : Waarom moet het in hemelsnaam zo lang duren, tweakers?

Het maakt ook weinig uit of ik in de ochtend, middag of avond iets report. Het duurt gewoon heel, heel lang. Elke minuut dat een advertentie online staat is de moeite waard voor een oplichter.

Dit punt is al eerder besproken met Tweakers mods, maar er is dus geen enkele verbetering zichtbaar. Sterker nog, het aantal oplichters advertenties afgelopen maand is hoger dan dat het een tijd geleden was. Het is dus aantrekkelijk op dit moment voor oplichters om hier actief te zijn, door de extreem trage responstijd van moderators.

Kom tweakers, doe er eens wat aan! Geef meldingen top prioriteit en zorg dat er altijd iemand aanwezig is (in ieder geval overdag en in de avond) die meteen een verdachte advertentie op z'n minst op 'pauze' kan zetten. Zo bescherm je je gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Volgens mij gaat het om dezelfde persoon die zaterdag ook al 2 accounts had aangemaakt en gebanned is,of ik moet me al sterk vergissen. Gaat om deze 2:
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

[ Voor 40% gewijzigd door pcgek op 16-09-2013 10:56 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

FlipFluitketel

Frontpage Admin
pcgek schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:49:
Volgens mij gaat het om dezelfde persoon die zaterdag ook al 2 accounts had aangemaakt en gebanned is,of ik moet me al sterk vergissen. Gaat om deze 2:
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
Die waren binnen 2 uur na registratie gebanned ;).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als ik een spampost op het forum tegenkom rapporteer ik die in 'Schop een Modje' waarna die veelal binnen een half uur wel aangepakt wordt.

Zou dat wellicht ook met V&A advertenties kunnen? Dus dat alle mods de mogelijkheid hebben een advertentie op z'n minst (tijdelijk) dicht te zetten tot bekeken door een V&A-mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
^^^ dat is wel weer een idee natuurlijk!

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Pagina: 1