Toshiba Satellite L100-130 Processor advies

Pagina: 1
Acties:

• Jonny55
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01-2021
Beste tweakers,

Ik heb advies nodig voor het volgende:

Ben bezig met project je van ouden laptop nieuw leven in te blazen.
Nu heb ik alles al onder handen genomen enkel nog niet de Processor.
.
Ik heb en Toshiba Satellite L100-130 met en Intel® Celeron® M Processor 380 Socket 479 (mPGA479M)
Nu wil ik graag en andere prosesor er in doen om meer power te hebben.

iemand ervaring of er ook en core 2 duo in past wel zelfde socket enkel moet die wel ge ondersteund zijn kan nergens vinden? en welke zouden jullie nemen?.

moet ook nog wel goed te koelen zijn anders moet ik de koeler gaan aanpassen wat opzicht niet zo probleem is.

Verzonnen met mobiel

Verwijderd

Celeron M 300 series or Pentium M: ◾ If your motherboard supports 533 MHz FSB then the fastest upgrade option is a Pentium M 780. If the Pentium M 780 seems too expensive or difficult to find then consider upgrading to Pentium 770.
◾ If your motherboard supports only 400 MHz FSB then the fastest upgrade option is a Pentium M 765. If the Pentium M 765 seems too expensive or difficult to find then consider upgrading to Pentium 755.
You cannot upgrade to Core Solo, Core Duo, Celeron M 400 / 500 series, Pentium Dual-Core Mobile or Core 2 Duo Mobile processors.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Precies zoals Rob59 aangeeft, let wel op het koelvermogen van de heatsink. Als je een processor inbouwd die meer vermogen slurpt kun je verwachten dat er meer warmte gaat ontstaan.

Dus let op de temperaturen van de cpu ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Komt nog bij dat je BIOS de CPU ook moet ondersteunen. Bij laptops worden vaak veel beperkingen 'ingebakken' , BIOS word vaak gestript van features, maar ook wat ze supporten. Kan dus zijn dat de support voor andere CPU's dan die Celeron-M er gewoon uitgesloopt zijn (gebeurt niet altijd, maar is wel iets om rekening mee te houden, metname bij laptops).