Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Hallo Tweakers,

Ik heb vanmiddag mijn Galaxy S4 (i9505) laten vallen. Dom, heel dom. Met een brood en een sporttas in je handen ook nog proberen je telefoon te gebruiken is geen optie kan ik bij deze vertellen.
De schade valt gelukkig mee, maar er zit wel een deukje in de aluminium rand om het scherm. Misschien vinden mensen me een zeikerd, want het scherm is er ongeschonden uit gekomen, maar ik vind het toch wel zonde bij zo'n dure telefoon.

Ik vraag me af of dit op simpele/betaalbare wijze te repareren is, en of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Of desnoods of er iemand is die dit vakkundig kan fixen.

Het gaat dus om de aluminium rand van het bovenste gedeelte van de telefoon. Ik heb uiteraard een beetje op internet gespeurd en het lijkt er op dat die rand onderdeel is van het scherm, maar ben er niet zeker van.
Als dat het geval is lijkt reparatie me geen optie vanwege de prijs en moet ik misschien maar leven met deze beschadiging.

Wat zijn jullie ideeen hierover? Alvast dank!

Ter verduidelijking twee foto's....

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/rieo7o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/s10m10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderdeel van ut scherm lijkt me idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
http://www.ifixit.com/Gui...+Display+Assembly/16540/1
Is dus een onderdeel van het scherm. Vervangen kan, maar dan moet je een compleet nieuw scherm er in (laten) zetten van $230

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:13
Case er omheen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
Ik heb mijn S4 ook laten vallen met als gevolg een beschadiging in diezelfde chromen rand. Die rand is helaas onderdeel van het scherm en het is een beetje een duur grapje als je vanwege die rand het scherm wilt vervangen terwijl het scherm zelf nog goed is...

Ik heb er zelf maar een hoesje omheen gedaan uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zelf gehad met 'n dure telefoon, maar verkocht met wat verlies en 'n nieuwe gekocht, take your loss

En ja ik ben ook zo'n 'zeikerd' :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Lijkt mij ook. Zie je er niks meer van, hoef je niet mega verlies te lijden, pakt 'ie nog veel fijner vast ook.

Win-win-win :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als het aluminium is dan kan je het oplassen en daarna weer netjes schuren.... maar ik zou zelf ook voor de bumpercase gaan, want de hoeveelheid werk die daar in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
Dremel pakken en gladpolijsten? Helemaal origineel wordt t niet meer, maar als de kreukels uit het alu weg zijn, ziet het er vast veel minder storend uit.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Euuuh, dat "aluminium" waar je het over hebt is gewoon plastic, de hele Galaxy S lijn is een en al plastic aan de buitenkant.
Het is slechts een aluminium-look op de plastic rand.
Maar anders had het ook niet zo erg gekreukeld :P

Maar jij hebt geluk, ik had bij mijn Galaxy S 3 m'n hele scherm naar de klootn', en ik liet hem van een tuinstoel glijden, van 30 centimeter hoogte, hele scherm naar de vernieling :'(

Maargoed, verzekering heeft het weer gered _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door w4v3g0d op 16-09-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TecHHeaD schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:33:
Euuuh, dat "aluminium" waar je het over hebt is gewoon plastic, de hele Galaxy S lijn is een en al plastic aan de buitenkant.

Maar jij hebt geluk, ik had bij mijn Galaxy S 3 m'n hele scherm naar de klootn', en ik liet hem van een tuinstoel glijden, van 30 centimeter hoogte, hele scherm naar de vernieling :'(

Maargoed, verzekering heeft het weer gered _/-\o_
Kan hij niks aan doen, hij is verkeerd geïnformeerd door de TS, die het over amuli... alimu... aluminium heeft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik persoonlijk vind het juist mooi. Ben trots op alle denten en krassen in de omlijssting van me SGS zolang het geen scheuren zijn. Ding ziet er geleefd en gebruikt uit net zoals een spijkerbroek. Ik vind het ook mooier als een auto vies is met vette moddersporren. >:)

Ik ga er natuurlijk geen deuken expres in maken maar het zijn kleine herinneringen aan momenten van onachtzaamheid misschien helpt het me zelfs wel om scherp te blijven. Overigens vind ik krassen in het scherm niet zo fijn maar dat komt omdat ze praktisch vervelend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Gallant op 17-09-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
lexvandoef schreef op maandag 16 september 2013 @ 02:34:
Ik heb mijn S4 ook laten vallen met als gevolg een beschadiging in diezelfde chromen rand. Die rand is helaas onderdeel van het scherm en het is een beetje een duur grapje als je vanwege die rand het scherm wilt vervangen terwijl het scherm zelf nog goed is...

Ik heb er zelf maar een hoesje omheen gedaan uiteindelijk.
Daar was ik dus al bang voor. Toch bedankt. Is inderdaad niet de moeite waard. Heb het met een tangetje een beetje rechtgebogen en nu ziet en voelt het wat beter. Ik ga toch maar eens kijken naar een hoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Allemaal bedankt voor de reacties/tips. Nu, zo'n 48 uur later, kan ik er al wat beter mee leven :P.
Weet in ieder geval dat reparatie geen optie is. Kijken of ik het zelf nog wat acceptabeler kan maken.

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
brainovic schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:46:
[...]

Daar was ik dus al bang voor. Toch bedankt. Is inderdaad niet de moeite waard. Heb het met een tangetje een beetje rechtgebogen en nu ziet en voelt het wat beter. Ik ga toch maar eens kijken naar een hoesje...
Als je zoekt naar een tof hoesje, kijk dan eens naar de Spigen Neo Hybrid. Die heb ik zelf ook besteld naar aanleiding van de val en beschadiging van mijn S4. Zorg dat je wel een officiële bestelt, die van mij zit echt perfect om mijn S4 heen, strakker kan gewoon niet en hij zorgt voor nauwelijk extra dikte aan het toestel. Wel voor wat extra lengte en breedte, maar dat is vrij minimaal en daar ontkom je niet aan als je er een hoesje omheen wilt doen. Ik ben er zeer tevreden over en het smoelt ook nog eens erg goed, vind ik.
Pagina: 1