Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke sub bij Bowers&Wilkins speakers

Pagina: 1
Acties:

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 11:42
Hallo iedereen,

Ik kijk al een tijdje met veel plezier rond op dit forum en ik heb dan eindelijk zelf een account aangemaakt. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.

Ik ben al een tijd bezig met het upgraden van mijn speakers. Zoals velen ben ik klein begonnen (Logitech z-5500), waarna ik keer op keer een upgrade doe waardoor mijn setje steeds beter word :)

Ik heb ongeveer een maand geleden 2 Bowers&Wilkins CM8 zuilen gekocht ter vervanging van mijn oude Klipsch RF-52 zuilen. Ik moet zeggen dat dit toch wel een enorm verschil was, zeker in de midden en hoge tonen. Om de B&W van genoeg power te voorzien heb ik mijn Onkyo tx-sr608 vervangen voor een Onkyo tx-nr828.

Binnenkort wordt de Magnat center speaker die ik nu heb staan vervangen voor een B&W CMC2 center speaker. De huidige center doet zwaar ten onder aan de CM8 zuilen en ik hoop dat de CMC2 weer een beetje evenwicht verzorgt.

De CM8 zuilen kunnen aardig wat laag produceren, maar zeker met films en series kom ik toch nog wat kracht tekort, vandaar dat ik na de CMC2 een subwoofer wil aanschaffen. In de eerste instantie wilde ik bij CM lijn blijven met de B&W asw10cm, maar aangezien ik niet veel positieve reviews kan vinden en de lokale hifi winkel waar ik ook mijn CM8's heb gekocht mij een Rel adviseerde zie ik van deze optie af. Mijn oog viel op de Rel R-328, welke ik binnenkort wil gaan beluisteren. Ik wil de subwoofer voor zowel muziek als film gaan gebruiken en ik lees dat Rel daar een goede kandidaat voor is. Echter merk ik dat er duidelijk twee groepen mensen zijn, de ene groep prijst Rel de hemel in en de andere groep suggesteert dat merken als SVS en Velodyne meer waar voor het geld geven. Helaas heeft mijn lokale hifi zaak noch Velodyne noch SVS subs te beluisteren. (De SVS zijn in Nederland alleen te verkrijgen bij Hificorner en die zit in Groningen, ikzelf woon in Almere, dus dat vind ik te ver) De verschillende soorten subs beluisteren gaat hem dus niet worden, dus daarom hoopte ik dat jullie mij kunnen helpen en adviseren.

De SVS krijgen goede reviews en reacties, maar blijken voornamelijk geschikt te zijn voor films, minder voor muziek. Tevens vind ik de SVS subs tamelijk groot, iets wat bij de Rel R-328 niet het geval is. (Ik weet dat een grotere woofer meer lucht kan verplaatsen en dus meer "kick" geeft, maar ik heb liever strak en diep als veel gebonk)

Om een lang verhaal kort te maken:
- Ik ben op zoek naar een subwoofer die past bij mijn B&W CM8 en CMC2 (het liefst in de kleur hoogglans zwart)
- Ik wil de subwoofer voor zowel muziek als film gebruiken
- Budget is maximaal €1500,-

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Grappig om te lezen dat je bijna dezelfde config wilt / hebt als ik. Zelf sinds een paar maanden 2 x B&W CM8 aangeschaft en wil op korte termijn ook de cmc of de cmc2 kopen.

Uit diverse reviews heb ik opgemaakt dat de B&W PV1D sub erg goed moet zijn. Heb m zelf nog niet beluisterd.

Ben verder even benieuwd hoe je de centerspeaker gaat plaatsen. Leg je die op je meubel of heb je een tv meubel waar je de center in kwijt kan?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik zou ook eens kijken naar de subs van B&W zelf. ASW10Cm valt ook binnen je budget.

• YellowCab
@Erik,

We hebben beide gewoon een goede smaak XD
Als je budget het toelaat zal ik echt voor de CMC2 gaan, deze schijnt echt aanzienlijk veel beter te zijn als de CMC.

Ik heb juist vernomen dat die niet zo goed is. Voor kleine ruimtes kan ie goed zijn, maar grotere ruimtes schijnt hij slecht te kunnen vullen en de combinatie van 2 woofers tegenover elkaar zou niet al te best zijn bij hoge volumes. Dit heb ikzelf echter niet kunnen testen, wellicht dat ik dat binnenkort ga doen :)

Ik heb een bureau waar hij op komt te staan. Hij staat dan onder mn tv ;)
Ik zorg ervoor dat de units van de CM8 en de CMC2 exact zijn uitgelijnt met elkaar, om zo een goed mogelijk geluid te krijgen ;)

@Blissard, deze heb ik bekeken maar is het niet geworden, zoals in mn verhaal staat beschreven ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

YellowCab schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:25:
(De SVS zijn in Nederland alleen te verkrijgen bij Hificorner en die zit in Groningen, ikzelf woon in Almere, dus dat vind ik te ver) De verschillende soorten subs beluisteren gaat hem dus niet worden, dus daarom hoopte ik dat jullie mij kunnen helpen en adviseren.
Echt? Je gaat honderden, misschien wel 1000 euro uitgeven maar dan wil je niet een paar tientjes en een halve dag spenderen aan een beslissing waar je wellicht nog heel wat jaren aan vast zal zitten als het de juiste is? Als het de verkeerde beslissing is dan kan het je nog geld kosten ook als je later toch besluit te wisselen en je je nieuwe sub 2e hands met afschrijving moet verkopen...
Tevens vind ik de SVS subs tamelijk groot, iets wat bij de Rel R-328 niet het geval is. (Ik weet dat een grotere woofer meer lucht kan verplaatsen en dus meer "kick" geeft, maar ik heb liever strak en diep als veel gebonk)
Ik krijg door bovenstaande de impressie dat veel luchtverplaatsing meer kick geeft en dus niet strak en diep gaat door de tegenstelling die je neerzet met het woord "maar". En daar klopt, met alle respect, geen hol van :P Het een sluit het ander niet uit. Ik zal het je uitleggen. Een subwoofer heeft volume nodig om diep en hard (in de diepere regionen van de bas) te gaan. Als je een subwoofer koopt/bouwt dan kun je altijd twee van de volgende drie kiezen (uiteraard relatief binnen het budget):
• Compact
• Diepgang
• Efficient (dat wil zeggen, meer dB's per watt)

Een SVS is groot -> er is relatief weinig voor nodig om diep en hard te gaan. Een Rel is compact. Deze zal van zichzelf minder diep en hard gaan/efficient zijn. Dit kun je oplossen door er een shitload aan vermogen erin te pompen en de curve recht te trekken (met als resultaat tóch diepere bas uit een klein kastje, ik ben bezig met een dergelijk project). Dit betekent dan natuurlijk wél dat daar meer geld in gaat zitten. In die zin kan ik mij voorstellen dat de grote kisten van SVS en Velodyne meer waar voor je geld geven omdat die geen geld aan "correctie" vanwege de compacte behuizing hoeven uit te geven.

Hey wacht, je had het over gebonk he...komt nergens in bovenstaand verhaal naar voren. Waarom niet? Omdat het helemaal los staat van formaat en luchtverplaatsing! Meer luchtverplaatsing met gelijkblijvende variabelen is altijd beter! Meer luchtverplaatsing staat ofwel gelijk aan meer onvervormde db's ofwel aan meer diepgang. Je kunt op 2 manieren gebonk krijgen:
• Gaar ontwerp subwoofer -> formaat en luchtverplaatsing hebben daar 0,0, nee, -10 mee te maken
• Verkeerde configuratie, EQ en/of plaatsing van de subwoofer, daarmee kun je de beste subwoofer laten klinken als een Marquant 8mm spaanplaatsubwoofertje.

Of SVS beter is voor muziek weet ik niet, ik heb ze nog nooit gehoord. Velodyne zie ik niet terugkomen in je verhaal later. Die heb ik wel eens gehoord en klonk verdomd goed. Daarentegen heeft Rel de reputatie bijzonder goed te integreren voor muziek met speakers.

Je geeft aan vooral met films en series diepe bas te missen, ik vind dat persoonlijk echt de vierde dimensie in films. Een sub die diep veel db's kan produceren is :9 Daarom denk ik dat het verstandig is om tóch zowel Velodyne als SVS te gaan beluisteren. Ik kan me vanwege bovenstaand verhaal over formaat voorstellen dat Velodyne en SVS meer toevoegen aan films. En misschien vind jij dat je maar een klein beetje inlevert voor muziek terwijl je er voor films heel veel voor terugkrijgt. Of je vind het juist prut en de Rel helemaal de shit :+ Dat weet je niet tot je het hebt beluisterd en als je serieuze bedragen uit gaat geven....maak er een leuk dagje Groningen van :D

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 15-09-2013 22:37 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Zit in Berlijn dit te lezen en moet reageren op wen iPhone , gelukkig zit JT net boven mij en kan ik niet anders zeggen dat ik het daar helemaal mee enz ben.

Daarnaast wil ik zeggen dat ik heel veel positieve reacties hier leeS over hificorner als mede ook op ht forum. Leuke winkel waar je wijzer kan worden.
Zelf heb ik ook de cm 8 met de sr7007 met de svs 12sb als sub. Dit is een rete strakke sub voor muziek. Voor films met een goede soundtrack en ik schroef de db omhoog dan krijg ik het nog steeds warm.... Geeft de kleine 36x36x36 cm cube net zoveel punch als een gepoorte sub? Nee, denk het niet.....
Luisteren is echt het beste advies. Als je dat doet, luister dan ook naar se svs 13sb ultra, gewoon een tip met een budget van 1500e.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn om zelf ook weer wat te leren:)

• JT

JT

VETAK y0

Revel is misschien ook wat om naar te kijken trouwens. En als je echt dé shit wil dan ga je zelf bouwen. Voor 1500e bouw je dan 2 subwoofers, die je beide bij je speakers kunt plaatsen, daarbij koop je een stereoversterker, 2 monoblokken of 2 plateamps en ook nog een apparaat om je frequentiecurve recht te trekken. Dan blaas je voor 1500 Rel, Revel, Velodyne én SVS het water uit wat betreft bang for the buck B) Moet je dus alleen wel moeite in steken om te bouwen ;)
Oban606 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:43:
Geeft de kleine 36x36x36 cm cube net zoveel punch als een gepoorte sub? Nee, denk het niet.....
Kán wel degelijk hoor :) Gepoort heeft wel een andere soort sound dan gesloten als je daar op doelt, imho niet persé beter, vooral anders en afhankelijk van smaak. Sommigen vinden gesloten strakker en geschikter voor muziek. En met de cabin gain van een auto zou ik altijd voor gesloten kiezen aangezien de cabin gain wel voor de diepgang zorgt :P Geloof mij, gesloten kan wel degelijk net zoveel punch geven ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JT schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:33:
[...]
Velodyne zie ik niet terugkomen in je verhaal later. Die heb ik wel eens gehoord en klonk verdomd goed.
Hier een tevreden Velodyne-gebruiker. Nadeel is echter dat de prijzen van Velodyne behoorlijk zijn gestegen waardoor je nu voor de 8" SPL-800 Ultra net geen 1400 euro betaald als je binnen budget wilt blijven. Over het algemeen wordt de SPL-1200 Ultra het best gevonden van deze serie, maar daar betaal je nu net geen 2000 euro voor. Je zou wel naar een SPL-1500 kunnen kijken (voorloper van de Ulta-reeks), maar dat is best een bakbeest door de 15" driver. Voordeel van Velodyne is wel de ingebouwde EQ die je anders los zou moeten kopen in de vorm van een Anti-mode of ander prodcut.

Andere optie die er ook in het hoogglans zwart is en qua vorm bij de CM-reeks past (oftewel kubus :P ) is een BK XXLS400. Mooie 12" driver en zou tot 20 Hz in room gaan. Qua prijs heb je er bijna drie voor 1500 euro. Klanktechnisch durf ik er alleen niets over te zeggen, alleen dat er op HT Forum behoorlijk wat fans rondlopen. Heb je ook nog de Sunfire HRS-12, past qua kleur bij de CM maar qua vorm is het toch wel wat anders. Maar wel een merk en subwoofer waar ook veel positieve verhalen over gaan.

• YellowCab
@JT,

Stel ik ga wel naar Groningen toe om te luisteren, dan kan ik alsnog niet alle merken naast elkaar vergelijken, aangezien Hificorner geen Rel en Velodyne subwoofers aanbied. Maar na aanleiding van jouw verhaal zit ik er nu wel zwaar aan te denken om toch een keer langs te gaan, om een SVS sub te beluisteren.
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide uitleg! Zoals je misschien wel zult merken ben ik nog relatief nieuw in de wereld van de home theater en ik merk dat er op internet overal van alles word gezegd, wat elkaar vaak tegenspreekt, waardoor ik het lastig vind om een rode lijn te trekken. Jouw verhaal is in ieder geval erg verhelderend!

Ik heb nog eventjes zitten kijken en de SVSound PB12-NSD DSP vind ik toch wel een mooie subwoofer om mee te nemen in de vergelijking met Rel. Heb jij hier enige ervaring mee toevallig?

Zelfbouw heb ik ook overwogen. Het nadeel hiervan is dat ik twee linkerhanden heb en ik niet echt bekend ben met het zelfbouwen van speakers. Ik denk dus niet dat dit een verstandige optie is voor mij op dit moment, zonder hulp van iemand die dit wel goed kan. :P

@Fear,
CEA? En ik ben nu ook wel aan het kijken naar een Velodyne subwoofer. Het is inderdaad een voordeel dat ze een ingebouwde EQ hebben, echter ben ik totaal onbekend met het afstellen van een EQ, daarom is het voor mij nu het verstandigst als een subwoofer simpel in te stellen is. (Voor zover dat mogelijk is uiteraard)

@Oban606,
Ik ben nu ook aan het kijken naar de SVSound PB12-NSD DSP :)
Ik ben van plan om vanmiddag eventjes Rel vs B&W te gaan beluisteren bij de lokale hifi winkel. Ik zal het jullie wel laten weten wat daaruit is gekomen :)

Bedankt voor alle reacties :D

• JT

JT

VETAK y0

Graag gedaan :)
YellowCab schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:10:
Ik heb nog eventjes zitten kijken en de SVSound PB12-NSD DSP vind ik toch wel een mooie subwoofer om mee te nemen in de vergelijking met Rel. Heb jij hier enige ervaring mee toevallig?
Niet met SVS. Op basis van alles wat ik heb gelezen vermoed ik dat de Rel beter zal klinken met muziek en de SVS met films (beter = natuurgetrouwer en beter geintegreerd voor muziek, dieper en meer SPL/luchtdruk voor films). Maar dat is in eerste instantie aan jou om dat te beoordelen en als het zo is dan moet jij bepalen waarop je voor jouw smaak het meeste extra krijgt maar het minste inlevert.
Zelfbouw heb ik ook overwogen. Het nadeel hiervan is dat ik twee linkerhanden heb en ik niet echt bekend ben met het zelfbouwen van speakers. Ik denk dus niet dat dit een verstandige optie is voor mij op dit moment, zonder hulp van iemand die dit wel goed kan. :P
Ja, je kunt kiezen voor een kant en klaar ontwerp en kijken of iemand een kast voor je in elkaar kan zetten, al dan niet tegen vergoeding. Of zelf ontwerpen en je verdiepen in hoe dat werkt.
@Fear,
CEA? En ik ben nu ook wel aan het kijken naar een Velodyne subwoofer. Het is inderdaad een voordeel dat ze een ingebouwde EQ hebben, echter ben ik totaal onbekend met het afstellen van een EQ, daarom is het voor mij nu het verstandigst als een subwoofer simpel in te stellen is. (Voor zover dat mogelijk is uiteraard)
Het is zeker handig maar je hebt er ook automatische apparaatjes voor met microfoon, de door mij aangehaalde Behringer is er daar 1 van. Bied meestal ook meer opties.

Ecodan warmtepomp

• YellowCab
Ik ben vanmiddag naar de Apollo geweest (plaatselijke hifi zaak) om verschillende subwoofers te beluisteren.
Ik heb de Rel R-328 met de Rel T-7 vergeleken. De B&W PV1D was ook aanwezig, maar deze werd mij totaal niet aangeraden door de verkoper. (Is mij eerder ook al ergens anders afgeraden)
Ik heb deze subwoofers beluisterd icm de B&W CM8, welke ik thuis ook heb staan icm met de Onkyo TX-NR929 (Ik bezit de 828), dus de setup is redelijk gelijk aan mijn eigen setup.

Als eerst viel mij op dat er best een hele bak geluid uit zo een kleine subwoofer kan komen (T-7) en dat hij voor z'n formaat ook nog aardig laag kan gaan.
De R-328 is iets groter als de T-7, zowel qua kast als qua woofers en dit merkte je duidelijk. De 'punch' was duidelijker aanwezig en hij kon lager gaan als de T-7.

Zowel met film als met muziek klonken beide subwoofers imo erg goed! Ze klonken beide erg strak en reageerden erg snel, iets wat ik erg prettig vind in een subwoofer.
Wat ik ook erg fijn vond is dat de lage tonen in hun eigen gebied bleven zegmaar, dus dat de lagere tonen niet de midden en hoge lagen gingen storen. Dit was met mijn Magnat Monitor Supreme Sub 201A wel anders, daar denderden de lage tonen door het hele geluidsbeeld heen. (Wellicht een kwestie van slechte instellingen/positionering of gewoon een goedkope sub?)

Met muziek zorgde beide subs voor een warmere en vollere geluidsweergave. Zowel de T-7 als de R-328 scoren imo beide erg goed met muziek.
Bij films kan de T-7 aardig laag gaan en in een kleinere ruimte zal hij ongetwijfeld voor een hoop gedonder kunnen zorgen.
Toch denk ik dat de R-328 bij films de betere keuze is. Hij kan toch net iets lager gaan en zorgt net voor dat extra beetje kick ten opzichte van de R-7. (Niet gek, aangezien de R-328 een grote kast en woofers heeft)

De Rel T-7 kost €799,- en de Rel R-328 kost €1399,- best een aardig verschil dus.
Als het alleen op muziek aankwam had ik zeker de T-7 gekocht, maar met films vind ik de R-328 toch wel een aanzienlijke voorsprong hebben, maar of dit €600,- extra waard is weet ik nog niet.
Heeft iemand misschien ervaring met de overstap van een T-7 naar een R-328?
Jammer dat deze subs haast niet tweedehands te verkrijgen zijn, dat had de keuze misschien vergemakkelijkt.

Helaas heeft de luistersessie mij niet meer duidelijkheid weten te verschaffen. Ik twijfel nog steeds enorm tussen de Rel T-7 en de Rel R-328 of misschien toch maar het tripje naar Groningen maken om daar de SVS subs te beluisteren?

• JT

JT

VETAK y0

Als jij denkt dat het niet veel beter wordt dan de Rel dan zeker niet gaan, weet je ook niet wat je mist :) Als je écht wil weten wat er allemaal te krijgen is en je zeker wil weten dat je voor je geld een sub krijgt die het beste past bij jouw wensen, gaan. Misschien koop je tóch een SVS omdat je die veel leiper vind. Of kom je terug en koop je toch een Rel. Maar dan weet je wél dat je voor jouw wensen niet beter kan kopen dan wat je dan kiest.

Voor Rel kun je ook eens tweedehands op Marktplaats kijken en dan vooral naar de Stadium/Stentor/Studio. Of wellicht 2 keer een Q200 :) Quake/Q50/Q100 zou ik links laten liggen met jouw budget. Prima subs maar past denk ik niet bij jouw verwachtingen als je budget 1500 is.

"Snelle" subwoofer is overigens een vervelende term; in 95% van de gevallen heeft het te maken met een subwoofer die niet goed integreert en wat meestal komt door verkeerde plaatsing en/of slechte configuratie en ligt het dus niet aan de subwoofer zelf. Dan kun je dit dus zelf verhelpen. De reputabele fabrikanten maken geen subwoofers met een dusdanig hoge groupdelay dat het gaar gaat klinken.

Overigens vreemd dat Apollo je niet de B&W PV1 wil laten horen; juist als iemand erom zou vragen en het geen goede keuze is dan zou ik ze dat als verkoper laten horen zodat mensen uit eigen ervaring weten dat ze een goede keuze maken.

[ Voor 30% gewijzigd door JT op 17-09-2013 00:00 ]

Ecodan warmtepomp

• YellowCab
@JT,

Ik ben zeker aan het overwegen om de reis naar Groningen te maken, zodat ik ook de SVS kan beluisteren :) mijn budget is maximaal €1500, minder is uiteraard ook niet erg als ik daar een goede sub voor kan krijgen ;)

2 subs gaat echt niet passen, want ik heb helaas maar een klein kamertje.

Wat hun beweegreden ook is geweest, het doel is berijkt, namelijk dat ik geen B&W sub ga kopen.

• YellowCab
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren op jullie aanraden toch de reis naar Groningen gemaakt om daar de SVS subs te beluisteren en ik moet zeggen dag ik hier totaal geen spijt van heb!
De mensen bij Hificorner zijn erg aardig en wilden mij graag van alles uitleggen.
De SVS subs die ik daar hem kunnen beluisteren zijn:
- SB12-NSD
- SB13-Plus
- SB13-Ultra

Helaas heb ik deze subwoofers alleen met muziek kunnen beluisteren en niet met films, maar zo zij het.
Ik heb de subs beluisterd in combinatie met een tweetal Monitor Audio RX8 zuilen, deze kwamen het meest in de buurt van mij CM8 zuilen.

Het gaat in alle 3 de gevallen om een gesloten ontwerp, geen gepoortte. Qua design vind ik alle 3 de subs erg mooi. In de hoogglans zwarte variant passen ze perfect bij mijn hoogglans zwarte CM8 zuilen en sinds vandaag ook mijn hoogglans zwarte CMC2 center. De SVS SB12-NSD is de kleinste van de 3. De andere 2 subs zijn beduidend groter, maar dat vind ik niet storend.

Na een aantal verschillende tracks te hebben beluisterd viel mij meteen op dat de kleinere SB12 in het niets viel vergeleken met zijn grotere broers. De grotere subs konden veel lager gaan, hadden veel meer punch en voegden veel meer toe aan de totale luisterervaring. De SB12 viel dus vrij snel af.

De strijd gaat nu dus verder tussen de SB13-Plus en de SB13-Ultra. In de eerste instantie stond de crossover van de plus op 120 ingesteld, waardoor deze ontzettend slecht klonk. Dit is aangepast naar 80, dat klonk al een heel stuk beter! Toch verslaat de Ultra de Plus, IMO. De ultra klonk gewoon strakker en wat meer solide. Bij de plus had ik al vanaf het begin het gevoel alsof het geproduceerde geluid hol klonk, terwijl dit bij de ultra totaal niet het geval was. Wellicht dat dit een kwestie van verkeerde instellingen is, maar dat weet ik niet zeker.

Ondanks dat beide subwoofers een crossover hadden die was ingesteld op 80 en het volume van beide subwoofers gelijk stond, zowel in de sub zelf als de receiver, was de plus veel meer overheersend. Dit was imo zelfs storend. De lage tonen denderden door het gehele geluidsbeeld heen en klonken daarbij niet strak en hol. De ultra daarentegen klonk erg strak, de tonen denderden totaal niet door het gehele geluidsbeeld heen en waren ook niet storend aanwezig.

Ik probeer niet de SB13-Plus de grond in te stampen ofzo, maar imo klonk de SB13-Ultra veel beter. Wellicht dat dit met de instellingen of de plaatsing te maken, maar dar weet ik niet zeker.

Het is dus de SVS SB13-Ultra geworden. Ook vergeleken met de Rel-R328 die ik in Almere heb beluisterd vind ik de SVS veel strakker klinken. Bij Hificorner kost de SVS SB13-Ultra op dit moment €1700. Als ik de subwoofer via de site van SVS zelf bestel kost het mij omgerekend van dollar naar euros op dit moment ongeveer €1200. Dit verschilt dus enorm en ik zal de subwoofer dan ook via SVS zelf bestellen als mijn bankrekening dit weer toelaat :)

Heel erg bedankt voor jullie advies om naar Groningen te reizen! :D

• JT

JT

VETAK y0

Allereerst, leuk om te horen dat je zo wat nieuws hebt geleerd :) Als ik eerlijk mag zijn...vind ik het ethisch gezien behoorlijk lullig om gebruik te maken van de faciliteiten en personeel van Hifi Corner om vervolgens een en ander online te bestellen.

Daarnaast kan ik je vertellen dat je die subwoofer écht niet voor 1200 hier hebt. Ik zal een rekensom voor je maken.

1600 dollar + 100 dollar (verzenden, verzekerd) / 1,35 (koers) = 1259 euro
1259 euro * 1.21 (BTW) + 17,50 (inklaringskosten) = 1541 euro

Ik verklaar je voor gek en zou het ook vrij lame vinden als je voor zo een verschil het uit de USA haalt, enerzijds ivm garantie, anderzijds dat je de winkel niet wat gunt nadat je gebruik hebt gemaakt van hun faciliteiten en personeel. Dat is ook niet gratis ;)

Ecodan warmtepomp

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JT schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:42:
Als ik eerlijk mag zijn...vind ik het ethisch gezien behoorlijk lullig om gebruik te maken van de faciliteiten en personeel van Hifi Corner om vervolgens een en ander online te bestellen.
Dat...

Plus dat ik niet zeker weet of je wel bij SVS zelf kan bestellen. Ik weet dat LSound in het begin de enige leverancier (importeur van SVS) van SVS binnen Europa was. Ook met goede prijzen overigens, dat was namelijk wel een beetje spijtig toen HiFiCorner SVS ging leveren. Nu HiFiCorner ook SVS levert werden mensen door LSound naar HiFiCorner doorverwezen als ze een SVS bij LSound wilde bestellen. Weet niet of dat nog steeds zo is dan wel of SVS Amerika dat ook doet. Maar wel iets om rekening mee te houden.

Edit:
I live outside of the USA – how can I purchase SVS products?

SVS audio products are sold worldwide through our local retail partners, who offer many of the same great promotions and support that you see on our US website. To find the authorized dealer near you, simply navigate to our International Sales page and choose your country from the drop-down menu.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 25-09-2013 13:49 ]

• YellowCab
@JT,

Het is ook niet netjes, maar ik ging er vanuit dat het verschil €500,- zou zijn en dat vind ik toch wel een enorm bedrag om dan te zeggen van jullie hebben mij geholpen, dus betaal ik €500,- extra.
Belasting en invoerrechten heb ik inderdaad niet bij stilgestaan, dat veranderd de zaak dus. (verzendkosten zijn overigens gratis volgens SVS ;))

Ik zal dus gewoon eventjes door moeten sparen en hem dan gewoon bij Hificorner bestellen.

@FeaR,
Ik haal hem dus gewoon bij Hificorner ;)

• JT

JT

VETAK y0

Gratis BINNEN de US ja :P

Je kan natuurlijk altijd kijken of ze wat met de prijs kunnen doen, leg je gewoon uit dat je hem sneller kan kopen als de prijs iets omlaag kan :+

Als het verschil zo groot was dan had je dat ook kunnen uitleggen en vragen om korting of daar wat geld achterlaten :) Ik heb dat eens gedaan; ergens een dock gehoord van 130 euro die ze alleen nog als demo hadden. Kom ik dezelfde week dat dock in Duitsland tegen voor 55e nieuw inc verzenden :+ Daar gekocht en taart bij de winkel langs gebracht :P Een taart is alleen een beetje lullig op een bedrag van 1700e :+

Ecodan warmtepomp

• YellowCab
@JT,
Tegen de tijd dat ik bijna voldoende geld heb zal ik zeker kijken of ze iets aan de prijs kunnen doen :P
Haha, dat zullen ze vast niet erg hebben gevonden in die winkel toen je eenmaal met een taart aan kwam zetten :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

YellowCab schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:48:
@FeaR,
Ik haal hem dus gewoon bij Hificorner ;)
Goed zo :>

Ik zou overigens die Velodyne DD12 ook eens meenemen in je lijstje: High Gloss Black en leuke subwoofer.
En voor 1600 euro staat er op HTForum ook een PB13 Ultra te koop (wel gepoort model). Weer meer subwoofer voor je geld en niet eens heel veel meer (in het geval van de DD12) en zelfs minder (PB13 Ultra) dan een nieuwe SB13 Ultra.

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 25-09-2013 15:02 ]

Pagina: 1