Toon posts:

Gaming PC eyefinity 1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Het is zo ver, deze week ga ik mijn game pc halen.
Ik ben nu al ongeveer een half jaar lang mezelf in aan het lezen over de harde waren, en ik geloof dat ik er bijna uit ben!
Maar aangezien dit mijn eerste PC wordt en het zo'n groot bedrag is, zou ik toch graag nog wat advies willen hebben! Nu kan er nog iets veranderd worden!

Goed;Mijn budget is dus 1800 maximaal, Ik game voorlopig nog op 1 Benq 24 inch, maar in de(nabije) toekomst gaat dat of een eyefinity setup worden of 27 inch.

Ik ga overklokken, ik ga er nog een 2e 770 bij prikken, en 16gb ram is wat ik zoek.

Ik ga de computer bij Afuture kopen, ik wil hem ook daar in elkaar laten zetten. Daar zal ik vast commentaar op krijgen maar ach, het is mijn 60 euro.

Nou hier is de lijst , ik zal eronder elk onderdeel even bespreken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 289,90€ 289,90
1Asus Z87-PRO€ 166,90€ 166,90
1MSI Z87 MPOWER€ 194,99€ 194,99
1MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning€ 398,90€ 398,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Asus Xonar DG€ 24,95€ 24,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 95,70€ 95,70
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Scythe Kaze Master Flat€ 25,60€ 25,60
3Fractal Design Silent R2, 140mm€ 12,60€ 37,80
1CM Storm Power RX€ 25,99€ 25,99
1Kingston HyperX KHX16C9K2/16X€ 124,90€ 124,90
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Corsair HX750€ 116,-€ 116,-
1Corsair HX850€ 131,55€ 131,55
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 193,93€ 193,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.046,88

Processor
Gekozen voor een i7, want ik wil dat ie futureproof is, ik ga vanalles met deze computer uitproberen, en ik haat wachten. dus 5 seconden minder bij het renderen, is mij die 100 euro waard.

Moederbord
Ik twijfel nog, Mijn vereisten zijn dat het moederbord bluetooth + wifi heeft, en goed is met overklokken.
Eerst viel mijn oog op de asus-pro die ook in het lijstje staat, maar ik zag in een ander topic dat iemand de MSI aanraadde, Aangezien de videokaart ook van MSI is, dacht ik dat het wel goed samen zou werken.

Maar hierover graag advies!

Videokaart
De MSI gtx 770 lightning. Had goede recensies, ik denk niet dat ik de videokaart echt ga overklokken, niet in het begin anyways, want ik wil er nog een 2e bij zetten. Mocht iemand een andere beter vinden, nu is het moment om je kennis te delen _/-\o_

Opslag
Nog nooit in mijn leven meer dan 500GB volgemaakt, met 1 TB kom ik er wel.

SSD
Ik wil gewoon de snelste SSD, schijnt de samsung pro 256gb te zijn. Powerloss capacitators zijn niet aan mij besteed.

Geluidskaartje
Tjah, Sommige vinden het misschien onnodig, maar voor 30 euro weet ik zeker dat ik altijd goed geluid heb.

Koeler
Noctua, spreekt voor zichzelf denk ik.

Fans (controller)
Wat extra fans voor in de behuizing, vandeweek ook weer een goede tip van iemand dat je die niet kan 'controllen' via de standaard fractal controller (het zijn er dan teveel) dus maar een extra fan controller.

Geheugen
Iets waar ik dus helemaal geen verstand van heb. Ik heb een email gestuurd naar afuture (waar ik de hele pc wil kopen) en zij hebben mij deze aangeraden. Ik wil 2x8 gb van een goed merk, en dat ze snel zijn. er is iets met CAD latency van 9 en 10 waar ze het over hadden, maar misschien dat iemand van jullie mij goed geheugen kan adviseren :)

Voeding
Ik heb ook betreft de voeding even een mail gestuurd en kreeg de volgende reactie ( heb de aangeraden voeding al in het lijstje gezet)
750Watt zou in theorie voldoende moeten zijn om 770GTX SLI te kunnen draaien. Advies is toch om naar een 850 Watt voeding te kijken welke over meer ampere beschikken. Een 770GTX heeft 42 ampere nodig om goed zijn taken uit te kunnen voeren mijn advies zou dan zijn om voor deze voeding te kiezen:
pricewatch: Corsair HX850

Windows versie
Laatste is het beste? lijkt me dat op een gegeven moment de meeste toch zullen moet overstappen naar windows 8 nietwaar? Mijn laatste ervaring is vista basic. Of is windows 7 toch echt nog fijner met name met games?

Tja dit is het! Bedankt voor het lezen, en bij voorbaat dank voor de adviezen!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Even een kleine opmerking, ik dacht dat Eyefinity alleen voor AMD kaarten is? Zo niet?,dan heb ik niks gezegt. Windows 7 is inderdaad wel een must-have op je game pc. Serial keys voor Windows 7 zijn legaal op het internet goedkoop te verkrijgen, google even rond.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Xaph schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:57:
Even een kleine opmerking, ik dacht dat Eyefinity alleen voor AMD kaarten is? Zo niet?,dan heb ik niks gezegt. Windows 7 is inderdaad wel een must-have op je game pc. Serial keys voor Windows 7 zijn legaal op het internet goedkoop te verkrijgen, google even rond.
:F
Hier wordt me nou de melk zuur van, het is zo dat W8 een optimalisatie heeft voor multicore CPU's en als je benchmarks gaat bekijken (bijv. onze canadese vriend) komt W8 er altijd wel 2-4 FPS boven W7 uit.
Bullshit dus.

16GB ram? Mocht je perse willen moet je het doen, alleen ben ik er zeker van dat je die met gamen NOOIT zult gaan gebruiken, ook niet bij BF4 e.d.
Een goed setje Corsair Vengeance 2x4 of 2x8 zou de oplossing moeten zijn, alleen kom je misschien met de Nucuta in de weg van de koelvinnen van het RAM, dan kun je Vengeance LP pakken.

Mobo en GFX merk heeft totaal en niks meer dan 0 te maken met de performance die je krijgt, of het verschil ervan, hoe je het ook wilt zeggen. Meer persoonlijke keuze, ik zou voor de Asus gaan, stukkie goedkoper en hetzelfde als de MSI, van dat prijsverschil kun jij je 16 GB ram kopen ;)

De 840 EVO is zelfs nog sneller en kost minder: tip

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 11:31
Xaph schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:57:
Bij AMD heet het inderdaad Eyefinity, NVidia noemt het (3D) Surround. Uiteindelijk zijn het 2 benamingen voor een grotendeels gelijke uitwerking (en ja, ik weet dat er verschillen zijn).

Wat betreft de build, voor het moederbord zou je ook kunnen kijken naar de MSI Z87-G45 Gaming. Deze heeft Bluetooth en WLAN, is een stuk goedkoper en hij wijkt niet veel af van zijn grote broer de GD65. Daarbij krijgen beiden goede reviews. Daarbij zijn Haswell CPU's, tenzij je tot op extreme hoogten gaat overclocken, minder afhankelijk van het moederbord, aangezien heel veel voltage regelaars nu in de CPU zelf zitten.

Verder zou ik, als je een triple screen setup wilt gaan draaien, toch echt gaan denken aan GPU's met 3GB of meer aan geheugen. De nieuwste games gaan op 1080p en zeker 1440p of hoger steeds vaker tegen of over de 2GB video memory gebruiken, dus wat extra is aan te raden. Echter, als je een GTX770 neemt met 4GB, dan betaal je snel 400-450 euro per stuk. Aangezien een GTX770 niet veel meer is dan een GTX680 met een ander bios, is het wellicht het overwegen waard om te kijken naar kaarten uit de GTX6xx serie met 4GB of de AMD kant. Een wat tragere, maar om de een of andere reden super goedkope, optie is de Zotac GTX670 4GB. Deze staat op dit moment in de boeken voor minder dan 250 euro en 2 van deze kaarten kosten dan niet veel meer dan 1 GTX770 met 4GB.

Verder zijn er genoeg andere 4GB modellen uit de GTX670 en GTX680 serie zoals deze.

Aan de AMD kant heb je nog dingen als de Club3D HD7970XT2, wat nog altijd verduiveld snelle kaarten zijn (sneller dan een GTX680 en GTX770). Zie bijvoorbeeld deze review.

Wat betreft de voeding zou 750W voldoende moeten zijn voor een SLI of Crossfire setup. In de bovenstaande review van de HD7970XT2 staat dat hun combinatie (3770K @ 4.5Ghz + HD7970XT2) net iets meer dan 400Watt verbruikt. Daarbij verbruikt deze AMD kaart meer dan een GTX770 en is het verbruik van een overclockte 4770K is zelfs iets lager dan dat van een 3770K. Een Crossfire setup bij dat systeem zou dus hooguit zo'n 600-650W halen.
De Corsair HX serie is prima (werd dacht ik door Seasonic gemaakt), eventueel zou je kunnen gaan voor een voeding uit Seasonic's eigen G-Serie.

edit: kleine tip nog: let er dat de door jou gekozen geluidskaart er een is met een oude PCI interface. Veel van de huidige moederborden hebben dat niet meer, dus dan past je kaart niet. In dat geval kan je beter een van deze kaarten nemen. Ik weet niet hoe goed de entry-level Xonar kaarten zijn (de wat duurdere zijn erg goed), de Creative in die lijst gebruik ik zelf en daar ben ik in ieder geval zeer tevreden over.

[ Voor 7% gewijzigd door Moi_in_actie op 15-09-2013 20:44 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• -Floris
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 17:46
Als ik jou was zou ik niet voor 770 SLI gaan maar voor één 780. Mocht je ooit nog meer willen kun je er altijd een bij kopen maar één 780 is echt meer dan genoeg voor alles wat er nu is. Zeker samen met een i7. Met SLI krijg je wel meer fps maar de vraag is of die frames wel allemaal goed gesynct zijn en bovendien is er altijd kans op micro-stutter.

De GTX 780 kaarten zijn erg duur maar Palit heeft 12 dagen geleden een kaart uitgebracht die soms zelfs een Titan verslaat vanwege een gigantische overklok, een goede stille koeler heeft en een zeer lage prijs tegenover andere 780 kaarten biedt: pricewatch: Palit GeForce GTX 780 Super JetStream

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Moi_in_actie schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:37:Wat betreft de build, voor het moederbord zou je ook kunnen kijken naar de MSI Z87-G45 Gaming. Deze heeft Bluetooth en WLAN, is een stuk goedkoper en hij wijkt niet veel af van zijn grote broer de GD65. Daarbij krijgen beiden goede reviews. Daarbij zijn Haswell CPU's, tenzij je tot op extreme hoogten gaat overclocken, minder afhankelijk van het moederbord, aangezien heel veel voltage regelaars nu in de CPU zelf zitten.
Het MSI Z87-G45 Gaming bord heeft geen bluetooth (foutje in de pricewatch), verder wel een zeer goed bord.
Pagina: 1