Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

portable laptop met goede accuduur, x230?

Pagina: 1
Acties:

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een portable laptop met een goede accuduur en bouwkwaliteit. Een tijdje geleden had ik een vaio pro 13 gekocht maar door de slechte wifi en teleurstellende bouwkwaliteit heb ik deze terug gestuurd.

Nu ben ik opzoek naar een andere. Mijn budget is maximaal 1000 euro. De laptop zal vooral gebruikt worden voor internet, office en af en toe films/series kijken. Hij zal vaak meegenomen worden in de trein en een goede accuduur lijkt me daarom wel zo fijn. Uiteraard hoop ik enkele jaren met de laptop te kunnen doen.

Vandaag zag ik dat als je dit weekend bij lenovo besteld je 10% korting krijgt. Ik vroeg me af of de lenovo x230 een goede optie is? De resolutie is laag maar het schijnt verder wel een goed IPS scherm te zijn. Het voordeel van een haswell ultrabook zou de accuduur zijn maar dit lijkt bij de x230 ook goed te zijn.

Verder zou door de prijs een ssd op dit moment buiten budget vallen. Ook heeft de lenovo nog een HD4000 in plaats van HD4400. Dit lijkt mij niet echt een probleem omdat ze beide te traag zijn om spellen te spelen en voor de rest snel genoeg. Klopt dit of mis ik iets?

De prijs van de lenovo met i5-3230m en 8gb geheugen en backlit keyboard is 989 euro. Is de lenovo ondanks de resolutie en de HD4000 aan te raden of zijn er voor het geld betere opties?

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Als je met de resolutie kan leven is het een prima laptop, ik zelf wacht nog even op de X240 die wel met Full HD scherm komt. Ook zou ik als je de X230 besteld een 9 cell accu nemen, kost maar 15 euro extra en je kan dan een stuk langer werken op de accu.

Eventueel als alternatief kan je nog kijken naar de Samsung ATIV 7 pricewatch: Samsung NP730U3E-S01NL

Pluspunten tegenover X230:
Full HD PLS scherm
Dedicated videokaart
SSD

Nadelen tegenover X230:
Mindere bouwkwaliteit
Slechter toetsenbord
ULV i5

• --_--
Bedankt voor je reactie.

De samsung is een mooie laptop maar dan kan ik misschien beter op een nieuwere haswell versie wachten? Ik zat juist aan de lenovo te denken voor de goede bouwkwaliteit en accuduur (en omdat de processor sneller is dan een haswell ULV-processor toch?)

Verder ben ik bang dat de x240 boven mijn budget zal liggen. Hmm lastig.

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Haswell is niet zoveel sneller dan de huidige generatie processoren dus echt daarop wachten is niet echt nodig. En een normale CPU is inderdaad vaak sneller van een ULV.
De Thinkpad T440s met FHD scherm kost momenteel 1098 euro op lapstars.de (zonder Windows 8 ) maar neem aan dat de laptop nog wel in prijs zal zakken als hij wat beter beschikbaar word (X240 zal wel ongeveer gelijk geprijsd zijn).

De Samsung zal vast steviger zijn dan de Vaio Pro maar als je echt een stevige laptop wil is een Thinkpad beter, alleen betaal je daar uiteraard ook voor. :9

Verwijderd

Volgens mij is de X230 een van de best gebouwde + langste accuduur laptops die je kan krijgen. Naar verluid zouden de kleinere latitude's nog steviger zijn, maar die zijn een stuk duurder en hebben een minder lange accuduur. Een nadeel is dat het scherm, ondanks IPS, niet op kan tegen het huidige geweld.

De HD 4000 is overigens sneller dan de HD 4400... vanwege het hogere TDP.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Valt een Macbook Air misschien binnen je budget? Ik ben zelf onlangs overgestapt van een Dell XPS naar een Macbook Air en volgensmij is er geen laptop die de accuduur kan tippen. Het 13 inch model haalt met gemak de 10-12 uur.

Verwijderd

De vaio pro evenaart de accuduur van de MBA...

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:22:
De vaio pro evenaart de accuduur van de MBA...
Maar die wil ie niet meer toch?

Verwijderd

Het ging erom dat jij zei dat er geen enkele notebook aan de accuduur kan tippen, dat is dus duidelijk onjuist.

• --_--
De macbook air vind ik een mooie laptop. Helaas zit deze met studentenkorting en 8gb ram op meer dan 1100 euro. Dit vind ik iets te veel van het goede.

Ik lees veel kritiek over het scherm van de macbook air. Hoe is het scherm van de x230 in vergelijking met het scherm van de macbook?

Verwijderd

Het X230 scherm is beter. De specificaties zijn ongeveer gelijk (op contrast en color gamut gebied), maar de air heeft een TN paneel met bijbehorend slechte kijkhoeken.

De resolutie van de air is echter hoger.

• --_--
Denk jij dat de x230 een goede investering is? Of is het zonde om nu nog een oud model aan te schaffen?

Verwijderd

Ik zie niet waarom de X230 een oud model is. De CPU is sneller dan die op alle ultrabooks, voor de grafische prestaties hoef je het ook niet te doen (of je moet iets als pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii als alternatief zien). De input devices en bouwkwaliteit is stukken beter dan op ultrabooks, en de accuduur wordt eigenlijk alleen verslagen voor de MBA en vaio pro.

Het enige punt waar hij op verouderd is is het scherm. Dat op zich vind ik een reden om de MBA af te schrijven, en de X230 doet het niet veel beter op dat gebied vanwege de lage resolutie.
Pagina: 1