Toon posts:

Groot bureaublad maken op twee schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Ik wil graag op dit systeempje twee schermpjes plaatsen. Het zijn twee 17" dell VGA schermpjes.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gx2zuw.jpg

Het gaat erom dat het bureaublad doorgetrokken wordg, en niet twee dezelfde schermen.
Gaat een DVI --> 2x VGA verloop stekkertje werken?

Zie dit verloopje:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/8vw6lz.png

Hoor graag van jullie.

Mvg

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
1 stekker op de DVI, 1 stekker op de VGA aansluiting. Daarna in windows je bureaublad uitbreiden (Dat kan daar waar je ook je resolutie kan aanpassen zeg maar) en je bent klaar.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Waarschijnlijk niet, enige wat dit doet is het signaal pakken en het naar beide uitgangen sturen. Maar je hebt toch 1 al 1 vga poort?
Als je meer dan 2 schermen appart wil aansturen dan heb je een nieuwere generatie videokaart nodig, bij AMD HD5k en hoger en bij Nvidia de 600 serie en hoger (kon al eerder maar dan alleen met sli).

Verwijderd

Topicstarter
@Sp3ci3s8472, bedoel je dat met het stekkertje of de reactie van Nightquest77?
Een videokaart gaat niet werken lijkt me, systeempje is echt klein.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:13:
@Sp3ci3s8472, bedoel je dat met het stekkertje of de reactie van Nightquest77?
Een videokaart gaat niet werken lijkt me, systeempje is echt klein.
Als reactie op het stekkertje, snel dat ik ben ik kan niet een (goede) reactie tikken in 1 minuut.
Ik zeg in principe ook hetzelfde als Nightquest77, je kan namelijk al 2 beeldschermen aansluiten. Dit is ook het maximale individuele schermen. Je kan met splitters alleen clones maken.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:56:
Waarschijnlijk niet, enige wat dit doet is het signaal pakken en het naar beide uitgangen sturen. Maar je hebt toch 1 al 1 vga poort?
Dat ziet er niet uit als een VGA poort maar een Seriele poort.
Anyway, er zijn wel actieve splitters die van 1 dvi poort een echt dual-monitor signaal maken.
Op m'n werk heb ik dat, maar deze ziet er niet echt uit als een actieve splitter.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik de 1e foto zie lijkt dat geen normale DVI aansluiting maar een DMS-59 connector. Kabels die je daarvoor hebt zijn niet simpelweg splitters maar meer een soort breakout-kabel (eigenlijk zijn het 2 aansluitingen in 1). De kabel op foto 2 is in dat geval niet geschikt, die geeft alleen dezelfde output op 2 analoge aansluitingen.

Op het werk hebben we ook een aantal van die (Dell) systeempjes, draait prima met 2 schermen.

Helaas is het een vrij onduidelijke foto. Heb je een specifiek typenummer van dat desktopje, zodat we het beter kunnen zien?

[ Voor 20% gewijzigd door spone op 15-09-2013 19:56 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt kijken naar een Matrox DualHead2Go of soort gelijk apparaat. Daarmee kun je meerdere schermen aansturen via 1 aansluiting. Zijn niet heel goedkoop, maar je komt er een heel eind mee denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 15 septeVEILINGDell 745 usff (2,13GHz / 1GB ram / 160GB hdd)ber 2013 @ 19:54:
Als ik de 1e foto zie lijkt dat geen normale DVI aansluiting maar een DMS-59 connector. Kabels die je daarvoor hebt zijn niet simpelweg splitters maar meer een soort breakout-kabel (eigenlijk zijn het 2 aansluitingen in 1). De kabel op foto 2 is in dat geval niet geschikt, die geeft alleen dezelfde output op 2 analoge aansluitingen.

Op het werk hebben we ook een aantal van die (Dell) systeempjes, draait prima met 2 schermen.

Helaas is het een vrij onduidelijke foto. Heb je een specifiek typenummer van dat desktopje, zodat we het beter kunnen zien?
Bedankt voor alle reacties. Het type nummer is volgens mij een Dell 745 USFF
Hoor graag van je wat de goedkoopste beste oplossing is voor dit probleem

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:14:

Hoor graag van je wat de goedkoopste beste oplossing is voor dit probleem
* Edit: Het is helaas geen DMS-59 aansluiting.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 23:26 ]

• spone
  • Niet online
Hmm, er schijnt een Y-cable te zijn volgens de specsheet.

http://en.community.dell....xtended-desktop-mode.aspx

Je zal dus een VGA scherm en een DVI scherm moeten gebruiken voor dual display. Eens kijken welk typenummer dat kabeltje heeft.

Het kabeltje dat je nodig hebt heeft Dell partnummer WU329. Dan mag je zelf een plek zoeken waar je die kan kopen. Op eBay lukt het in elk geval voor weinig geld :).

[ Voor 171% gewijzigd door spone op 15-09-2013 23:31 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:23:
Hmm, er schijnt een Y-cable te zijn volgens de specsheet.

http://en.community.dell....xtended-desktop-mode.aspx

Je zal dus een VGA scherm en een DVI scherm moeten gebruiken voor dual display. Eens kijken welk typenummer dat kabeltje heeft.

Het kabeltje dat je nodig hebt heeft Dell partnummer WU329. Dan mag je zelf een plek zoeken waar je die kan kopen. Op eBay lukt het in elk geval voor weinig geld :).
Bedankt. Maar wat maakt dat het verschil met het bovenste kabeltje bij mn eerste post?.
Daarnaast heb ik twee vga schermen, kan ik ook een verloopje dan op jou kabeltje zetten van dvi na vga?

Hoor graag van jullie!

• spone
  • Niet online
Nope. In het linkje wat in mijn post staat staat beschreven dat een DVI-I aansluiting een gecombineerde digitale en analoge aansluiting is.

Het kabeltje gebruikt het digitale stuk voor de ene connector, en het analoge stuk voor de andere. Er is dus maar 1 van ieder type. Daarom gaat het kabeltje uit jouw startpost niet werken, want dan krijg je 2x hetzelfde. En dat wil je net niet ;-).

edit: En nee, die digitale aansluiting kan je niet alsnog weer analoog maken met een eenvoudig verloopje. Een van de schermen zal je aan moeten sluiten met DVI, en eentje met VGA.

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 15-09-2013 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus voor een groter bureaublad moet ik een Dell partnummer WU329 hebben? Deze pakt hij automatich als twee verschillende schermen? Kan ik hem dus onder beeldeigenschappen op twee zetten?

Bedankt!!

Edit; beide schermen zijn VGA only.. dus dat word lastig...:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 00:03 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
http://www.ebay.fr/itm/Wy...pters&hash=item35c519f976

Dit maakt van 1 dvi-i poort 2 vga poorten, die ook als 2 schermen herkend worden in Windows.
Ik vind ze echter verre van perfect, 1 v/d 2 schermen is vaak wazig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Beiden!
Maar is er ook zoiets maar dan in goede kwaliteit? Want het probleem is.. beiden schermen zijn VGA bij mij.
En om nou nieuwe schermen aan te schaffen gaat te ver.

Verwijderd

Je zou misschien aan zo'n DVI-I naar VGA + DVI-D split kabel een actieve DVI-D naar VGA adapter kunnen hangen, maar die zullen ook wel prijzig zijn...

Zoiets dus:
http://www.amazon.co.uk/S...r-1920x1200/dp/B00C93JQXS

Verwijderd

Het is heel simpel:

Jij hebt 2 VGA schermen.
Jij hebt maar 1 VGA output.

Om het werkend te krijgen zul je dus op de een of andere manier een 2e VGA ergens vandaan moeten toveren, met een actieve convertor. Passieve componenten gaan je hier niet verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Maar welke kastjes en systeempjes zijn ervoor op de markt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 00:10:
Klopt. Maar welke kastjes en systeempjes zijn ervoor op de markt?
TERW_DAN schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:17:
Je kunt kijken naar een Matrox DualHead2Go of soort gelijk apparaat. Daarmee kun je meerdere schermen aansturen via 1 aansluiting. Zijn niet heel goedkoop, maar je komt er een heel eind mee denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
In nederland nieuw te bestellen? Iemand een idee waar?
Ik heb al zitten googelen maar dat valt erg tegen.

Mvg

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 19:44
Maar als ik het goed begrijp heb je een DVI-D en een VGA (dmv dat Dell WU329 kabeltje)? Dan gebruik je toch gewoon een actieve DVI-D->VGA kabel en het zou moeten werken?

Zoiets als: http://www.benl.ebay.be/i...ash=item1c36890a54&_uhb=1

Een Matrox DualHead2Go is toch duurder/even duur dan de prijs van een nieuw (sneller) systeem waar wel 2 monitoren op aangesloten kunnen worden? (Of de prijs van 2 (tweedehands)monitoren :p )

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Met de Dell splitter kun je gewoon een DVI en VGA monitor aansturen, ik heb zelf eventueel nog wel een kabel over, mocht je interesse hebben DM dan maar even.
Gebruik zelf exact hetzelfde systeempje en werkt prima, hoewel de analoge aansluiting niet aan te raden is om Full-HD over te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
spNk schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:24:
Met de Dell splitter kun je gewoon een DVI en VGA monitor aansturen, ik heb zelf eventueel nog wel een kabel over, mocht je interesse hebben DM dan maar even.
Gebruik zelf exact hetzelfde systeempje en werkt prima, hoewel de analoge aansluiting niet aan te raden is om Full-HD over te sturen.
Je hebt post;)
Pagina: 1