Toon posts:

Gateways + modem + Girotel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder volgt een beetje een ingewikkeld verhaal. Hoop dat ik 't duidelijk omschrijf en dat iemand een idee heeft :)

Kennis van me heeft een Gateway Celeron 400, met een voor zover ik weet 'merkloos' mobo erin. Daarin zit een, voor zover ik weet, 'merkloos' 56k6 modem, dat standaard door Gateway geleverd werd en preinstalled is.

In Control Panel > Modems zie ik t modem staan, geinstalleerd op COM2. Ik weet niet zeker of 't nodig is, maar in Device Manager zie ik COM2 niet geinstalleerd staan, wat me wat vaag leek.

Anyway, de bedoeling is dat op die bak Girotel (Zakelijk) komt te draaien, en tijdens install vraagt ie om de modeminstellingen. 50% van de keren dat ie daarom vraagt staat COM2 niet in 't te selecteren rijtje met COM-poorten. De keren dat ie er wel bij staat en ik ook werkelijk kan starten, maakt ie meestal wel verbinding, dwz, hij dialt en maakt een hoop herrie, maar hij krijgt uiteindelijk geen carrier/databeheer.

Om te testen heb ik even een Zonnet CD'tje geritseld bij de FRS, en ook bij het connecten naar Zon maakt hij wel verbinding, maar komt vervolgens niet verder.

Iemand enig idee wat er mis is? Ik ben het gepuzzel met modems een beetje verleerd merk ik na 6 jaar ISDN, kabel, etc...;(

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 16:39

radial

Watch out

Misschien even in de bios kijken of de com2 geactiveerd is? Lijkt me wel omdat je af en toe wel een verbinding kunt maken.

Wel vreemd is dat de com poort af en toe wel te gebruiken is=>> lijkt wel of de windows instal een beetje brak is dat de com poort niet elke keer gedetecteerd wordt.

Verder zou ik het niet zo weten wat daar de oorzaak van kan zijn.

Over de modeminstellingen weet ik zo niet omdat er niet echt een merk modem gegeven wordt, gewoon wat proberen lijkt me.

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 10:29 schreef radial2000 het volgende:
Misschien even in de bios kijken of de com2 geactiveerd is? Lijkt me wel omdat je af en toe wel een verbinding kunt maken.
Gedaan, maar het gekke is dat in de bios (geen Award zoals ik gewend ben maar American Megatrends) alleen 'Serial Port A' staat... 2 of B is niet te activeren. Erg weird.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 16:39

radial

Watch out

Ja dat is echt wel heel erg vreemd te noemen dat er alleen 'Serial Port A' staat en meer niet, ik zou zo niet weten hoe dat opgelost moet worden.

Over de modem: wat ik wel weet is dat er een rockwell chipset in zit, dus daar ben je al stap verder mee, die is wel aan de praat te krijgen dat moet niet zo`n probleem zijn alleen die compoort dat weet ik zo niet.

zal een ff op de site van American Megatrends gaan kijken of daar nog iets te vinden is.

Ps wat voor mb heb je en versie ami-bios?

Keep on: }:O

20xSF170s - ozo