Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe accu voor laptop.

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik ben van plan binnenkort een tablet-laptop (convertible) aan te schaffen.
Nu is mijn oog gevallen op de asus transformer book trio maar ik las in de hands on van tweakers dat de accu het in laptop modus waarschijnlijk maar 5 uur zou volhouden. Dit is voor mij te weinig en daarom ben ik aan het zoeken naar een externe accu die ik gewoon in mijn rugzak meeneem.

De transformerbook trio heeft in het beeldscherm gedeelte een 19Wh accu en in het toetsenbord gedeelte een 33Wh accu.

Ik ben op dit gebied geen held en ik vraag me af wat voor capaciteit de accu moet hebben voor bijv. 5 uur extra.

Ik ben eens gaan zoeken en de grootste die ik heb kunnen vinden is deze.
Deze heeft een capaciteit van 41400mAh, als ik dit omreken naar Wh: 41400 x voltage / 1000.
Ik wist niet preices wat voor voltage en laptop zou hebben maar ik dacht dat 19v normaaal is?

Dan zou ik dus een accu hebben gevonden van ~790 Wh dat leek mij nogal veel en ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan, iemand die me kan verbeteren?

En is er iemand die mij misschien kan helpen in mijn zoektocht? :)

Bedankt,
joost.

• joost18
Iemand?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als ik dat zo zie, zou ik het gelijk niet vertrouwen.
Een laptop accu heeft zo ongeveer 4000 tot 7000 mAh. Hoe meer ampere, hoe zwaarder het ding.

Een auto accu bijvoorbeeld heeft wel 45 ampere (45.000 mAh) en is dan ook loeizwaar.

Koop een slechte kwaliteit accu ( waar ze liegen over de specs, dan geloof ik de kwaliteit al gelijk niet meer), en na een paar keer opladen verliest het ding al het meeste van zijn charge.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Trucje wat ze hier gebruiken is dat de mAh is van de ruwe li-ion cellen.
Die cel is 3.6V dus zit je met 41400mAh op ongeveer 150Wh.

Op 19V heb je naar verwaching dus 'maar' 7800mAh.

• joost18
Zou iemand nog advies/ervaringen hebben betreffende specifieke laptop accu's?

Met de genoemde 7800mAh zou ik dan nog steeds bijna 3x de gehele capaciteit van 52Wh kunnen opladen. Dit lijkt me te mooi om waar te zijn?

Ik heb ook andere modellen gezien die er wat betrouwbaarder uit zien:
http://www.iconbit.com/catalog/batteries/

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik kan je wel vertellen dat er erg veel kwaliteits verschil is. En aan een plaatje zie je niet hoe goed ze zijn..

Kijk eens op amazon rond, daar heb je ook de users review erbijstaan. Aan gebruikerservaring heb je namelijk wel wat.

http://www.amazon.com/s/r...ternal+battery+for+laptop

• joost18
Ah bedankt, dat is idd handig, het blijft lastig kiezen en ik kan ook niet echt reviews vinden.

Ook zou het handig zijn als er een zonnepaneel op zit.
(ik ben 3 weken per jaar op een eiland zonder stroom :))

• Latooij
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2024
Hey joost18, ik was benieuwd of je nu een externe accu gevonden had. Ik ben namelijk ook op zoek naar een oplossing om mijn laptop (hp8540w) een langere battery life te geven. Battery life van dat ding is namellijk om van te huilen.

Gr Sean

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als je losse accus hebt.. meerdere accus mee nemen ?

of een 12V accu + DC/DC converter :P

404 Signature not found

Pagina: 1