[Windows 8] Flikkering in Metro apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 06:08

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds eergister heb ik een nieuwe Dell Inspiron 15R SE met Windows 8, het probleem is dat sinds vanochtend alle Metro apps een soort zwarte flikkering hebben zodra ik met de cursor over het scherm beweeg. Objecten worden als het ware pas zichtbaar zodra je er overheen hovert met de muis en elke button e.d. verandert dan in een zwart vlak. Heel vreemd.

Mijn eerste vermoeden ging uit naar de drivers van de videokaart. De laptop heeft een Intel HD integrated blabla en een Radeon 7730M. Drivers zijn up-to-date en zijn verder niet gewijzigd in de periode dat het probleem ontstond. In 'desktopmodus' gaat alles prima en enkel de Metro apps hebben dit probleem. Ook games draaien zonder problemen.

Nu vond ik wel iets over letterlijke zwarte flikkering bij Nvidea kaarten, dat was wel een probleem met een driver maar gaat in mijn geval (helaas) niet op.

Heeft iemand ervaringen met dit probleem en of ideeen voor een oplossing?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk eens of je de Radeon uit kunt zetten in Apparaatbeheer: op die manier is mogelijk wat beter te determineren waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:23:
Kijk eens of je de Radeon uit kunt zetten in Apparaatbeheer: op die manier is mogelijk wat beter te determineren waar het fout gaat.
Goeie! Uitgeschakeld en het probleem is gone..

Dan maar de drivers opnieuw installeren? Dat is het eerste wat ik kan bedenken in ieder geval.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat zou je kunnen proberen inderdaad.

Zelf zou ik eens testen met de standaard Microsoft-drivers (mochten die er voor zijn) door de Radeon te verwijderen uit Apparaatbeheer en te rebooten.
Stel dan eerst even in dat je zelf wilt bepalen wat er gebeurt als Windows nwe. hardware vindt:

- ga naar Configuratiescherm van Apparaten & Printers
- klik met rechts op icoontje/naam van je laptop
- kies voor " Instellingen voor installatie van apparaat"
- klik in dat nwe. venster op: "Nee, ik bepaal zelf wat er moet gebeuren" *

Op die manier heb je wat meer controle over welke drivers geinstalleerd worden en voorkom je hopelijk dat je in een 'infinte loop' komt (bijv.: je uninstallt driverversie 13, reboot en windows herinstallt automagisch versie 13 ;)).

* Belangrijk: dit kun je wel tegen je laptop zeggen maar NOOIT tegen je vrouw/vriendin :+

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 15-09-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
:+

Als de AMD driver niet geinstalleerd is werkt alles prima. Echter.. zodra ik de Catalyst drivers installeer heb ik weer hetzelfde probleem..

Het probleem ligt niet aan de kaart zelf, als ik de AMD drivers geinstalleer en de Intel kaart uitschakel werkt het ook goed.

Suggesties?

---