Beste Tweakers,
Ik begin volgend jaar met de master Architectuur. Hierbij draait het o.a. om mooie, gelikte plaatjes te renderen of op te leuken met Photoshop in een zo kort mogelijk tijdsbestek. Ik gebruik op dit moment HP Elitebook 8560w. De laatste tijd ondervind ik echter redelijke downtime tijdens het werken met zware applicaties. Ik ben toe aan een snelle, stille desktop. Ben ook pas sinds kort aan het inlezen over de verschillende componenten die nu op de markt zijn. Graag maak ik hierbij gebruik van dit forum voor eventuele hulp en adviezen. Dank bij voorbaat!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CAD tekeningen, 3D modeling en rendering. (Autocad, Photoshop, Revit, Lumion 3 pro, Su podium, Photoshop, Illustrator, inDesign etc.)
Gaming (Battlefield, League of Legends maar ook in de toekomst The Elder Scrolls online)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2100,- en moet zo'n 5 jaar mee gaan. Upgraden van verschillende componenten tegen die tijd is een must.
Wat heb je al?
Iiyama ProLite B2776HDS
JBL CREATURE® III
Logitech G15
Logitech G602
External 500GB Hard Disk USB 3.0
De benodigde software (windows 8 64 bit, office, photoshop etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sterkste processors met veel cores en hz.
Goed, degelijk moederbord
Veel RAM (32gb) ivm Photoshop en redering
Zeer sterke videokaart (veel vram, dit helpt namelijk met het render programma Lumion. http://lumion3d.com/forum...um-hardware-requirements/)
Voeding van 750W.
Goede en stille koeling voor eventuele overclocking.
Snelle SSD van 250/500GB (eventueel twee).
Normale 3TB Hard Disk.
DVD Burner.
Stevige Mid Tower (zo stil mogelijk, met een strak design).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidea voor de grafische chip. De CUDA cores helpen de render snelheid. Bovendien vindt ik de driver support beter (persoonlijke ervaring)
Intel ivm Hypertrading
Ik heb gekozen voor de Lian Li kast vanwegen het uiterlijk, geluidsproductie en de degelijkheid van de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
krachtig en hij moet (muis) stil zijn!
Ik wil ook gaan overclocken.
Verlanglijstje:
Wat ik mij op dit moment afvraag.
is dit een goede ram oplossing?
Deze huidige videokaart vervangen door een Titan?
Zitten er bottlenecks in het systeem?
Zijn 2 SSD schijven aan te raden?
Ik heb bijvoorbeeld ook kennis genomen uit deze youtube video: YouTube: My Monster Video Editing Computer Build
Graag zou ik jullie advies hebben over deze setup.
Alvast bedankt!
Ik begin volgend jaar met de master Architectuur. Hierbij draait het o.a. om mooie, gelikte plaatjes te renderen of op te leuken met Photoshop in een zo kort mogelijk tijdsbestek. Ik gebruik op dit moment HP Elitebook 8560w. De laatste tijd ondervind ik echter redelijke downtime tijdens het werken met zware applicaties. Ik ben toe aan een snelle, stille desktop. Ben ook pas sinds kort aan het inlezen over de verschillende componenten die nu op de markt zijn. Graag maak ik hierbij gebruik van dit forum voor eventuele hulp en adviezen. Dank bij voorbaat!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CAD tekeningen, 3D modeling en rendering. (Autocad, Photoshop, Revit, Lumion 3 pro, Su podium, Photoshop, Illustrator, inDesign etc.)
Gaming (Battlefield, League of Legends maar ook in de toekomst The Elder Scrolls online)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2100,- en moet zo'n 5 jaar mee gaan. Upgraden van verschillende componenten tegen die tijd is een must.
Wat heb je al?
Iiyama ProLite B2776HDS
JBL CREATURE® III
Logitech G15
Logitech G602
External 500GB Hard Disk USB 3.0
De benodigde software (windows 8 64 bit, office, photoshop etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sterkste processors met veel cores en hz.
Goed, degelijk moederbord
Veel RAM (32gb) ivm Photoshop en redering
Zeer sterke videokaart (veel vram, dit helpt namelijk met het render programma Lumion. http://lumion3d.com/forum...um-hardware-requirements/)
Voeding van 750W.
Goede en stille koeling voor eventuele overclocking.
Snelle SSD van 250/500GB (eventueel twee).
Normale 3TB Hard Disk.
DVD Burner.
Stevige Mid Tower (zo stil mogelijk, met een strak design).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidea voor de grafische chip. De CUDA cores helpen de render snelheid. Bovendien vindt ik de driver support beter (persoonlijke ervaring)
Intel ivm Hypertrading
Ik heb gekozen voor de Lian Li kast vanwegen het uiterlijk, geluidsproductie en de degelijkheid van de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
krachtig en hij moet (muis) stil zijn!
Ik wil ook gaan overclocken.
Verlanglijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 504,90 | € 504,90 |
| 1 | Asus P9X79 Deluxe | € 310,50 | € 310,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 770 4GB Classified EVGA Cooler | € 481,43 | € 481,43 |
| 1 | Lian Li PC-B10 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 98,10 | € 98,10 |
| 1 | be quiet! Silent Wings 2 120mm, 120mm | € 18,88 | € 18,88 |
| 1 | Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10 | € 250,99 | € 250,99 |
| 1 | Samsung SH-S182M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair AX760 | € 141,- | € 141,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.805,80 | |
Wat ik mij op dit moment afvraag.
is dit een goede ram oplossing?
Deze huidige videokaart vervangen door een Titan?
Zitten er bottlenecks in het systeem?
Zijn 2 SSD schijven aan te raden?
Ik heb bijvoorbeeld ook kennis genomen uit deze youtube video: YouTube: My Monster Video Editing Computer Build
Graag zou ik jullie advies hebben over deze setup.
Alvast bedankt!