Goedkope pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-04 20:07
Hallo,

Ik heb een tijd geleden de pc van mijn opa en oma een upgrade gegeven met mijn onderdelen. Nou mis ik het toch wel erg om een pc hier te hebben en wou ik graag weer 1 samenstellen.

Ik heb op dit moment nog:

2x 320 HDD
Kast - merk onbekend (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/spyqdf.jpg

Zalman 300 watt voeding (zie foto)
dvd brander

Nu wil ik graag een bijpassende mobo hebben voor mijn kast natuurlijk en het is denk ik een atx?

Mijn budget is 200 € excl voeding (als ik deze niet meer kan gebruiken koop ik wel een van een medetweaker)

Mij leek dit setje wel wat:

Een amd A10 6800k 125,00
Asus F2A55-M LK2 Plus 43,00
Crucial CT2KIT25664BC1339 22,00

Totaal 190 euro

Is dit een goed systeem dat gaat werken of zouden jullie het anders doen? Alles is welkom kwa tips en advies!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Kijk eens in dit subforum naar de BBG topics: Complete Systemen & Laptops

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 18:07

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je hebt SODIMM's uitgekozen (laptop geheugen) dat gaat niet passen op je gekozen moederbord.
Het geheugen mag ook sneller zijn want de cpu ondersteund tot ddr3-2133 en het moederbord tot ddr3-1866.

Als je er verder grafisch niet teveel eist (gamen) dan is het een mooi setje.

Ps: je mist een afstands busje en die onderste zal je moeten verplaatsen voor een µATX moederbord.

[ Voor 15% gewijzigd door Hippocampus op 15-09-2013 16:01 ]

• The Frys
@ThinkPad,

De BBG heb ik niet erg veel aan aangezien ik al wat onderdelen heb en er vaak al een videokaart van +- 150€ bij zit.

Ik heb dit nu even ingevuld bij azerty: http://tinypic.com/r/2ilfwx3/5

Wat voor voeding zou ik nodig hebben bij dit systeem?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
De onderdelen die je hierboven noemt hebben genoeg aan een goede 150W voeding. Deze voeding zal wel 300W+ zijn dus in principe meer dan voldoende (zalman levert volgens mij niet zulke slechte voedingen). Je moet alleen wel even opletten dat je voeding een p4 12v aansluiting heeft voor de CPU.

Iets waar je wel vaker tegenaan loopt bij het gebruiken van oude onderdelen is dat nieuwe moederborden geen IDE aansluitingen meer hebben. Ik kan het niet heel goed zien op het plaatje, maar volgens mij zijn je HDD's nog IDE? Zelfde geld voor de DVD drive, tegenwoordig kun je alleen maar HDD's en optische drives via sata aansluiten.

• The Frys
De zalman voeding heeft een een p4 connector.

24 pins connector geloof ik en heb er zelf ook nog een verloop stuk voor naar 36, andersom kan ook moet ik thuis even nakijken. Dit is voor stroomvoorziening van mijn moederboard neem ik aan?

DVD en HDD's zijn allemaal SATA dus dat is geen probleem

[ Voor 16% gewijzigd door The Frys op 16-09-2013 14:05 ]

Pagina: 1