• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Kan iemand me wat opheldering geven over of het wel slim is om een oem intel hd driver (http://nl.hardware.info/n...-voor-hd-en-iris-graphics) te installeren op bijv. een samsung laptop. Laptops hebben vaak een customized graphics driver, maar wel vaak oudere versies. Zal ik hierdoor problemen kunnen ondervinden?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je er problemen mee hebt, dan doe je toch een rollback naar de vorige driver, en het is weer zoals van ouds.

Dus bij problemen los je het eenvoudig op, zo eenvoudig dat het tikken van je post langer duurde ;)

Ey!! Macarena \o/

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
True, Maar in de zin van, is er veel verschil met een customized driver. Dat ik het bijv. kan zien in het stroomverbruik. Maar de nieuwere drivers hebben ook weer beter energieverbruik en betere performance.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik pak eigenlijk meestal generic drivers (inderdaad omdat ze meer uptodate zijn) en heb nog nooit gehad dat mijn laptops erdoor ontploften :P

Werkt eigenlijk altijd wel prima.

Hier stond een dode link.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
volgens mij is dat een wijsheid van vroeger
toen was Windows nog lang niet zo geavanceerd qua energiebeheer en maakten de fabrikanten soms extra's
de huidige Windows versies hebben dit standaard al goed en kan je gerust de standaard driver installeren (ik doe het toch)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zelf heb ik betere ervaringen met de OEM drivers, tot nu toe nog nooit problemen mee ondervonden.
De drivers die worden meegeleverd zijn vaak niet zo veel ge'customized dat je hier iets van gaat merken ;)

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Topicstarter
Ik weet dat dit niet in dit topic past, heeft er wel wat mee te maken, maar niet echt belangrijk om er een nieuwe topic van te maken.

Op de intel hd 4000 is prima te gamen, maar het slurpt stroom. Dus vaak hang ik het aan de netstroom. Hoe zit het met al die mythes over Li-Ion en Li-Po. Wordt de batterij lui doordat ik het intensief gebruik en aan de lader hang? Enig verschil met bijv. bij 100% in de lader en gamen en met 10% in de lader en gamen.
Pagina: 1