Sinds afgelopen woensdag ben ik in het bezit van een Lenovo Y510p. Ik heb er een SSD in gezet, dus ik moest weer from scratch beginnen met het installeren van een OS, drivers etc. De drivers voor zowel de IGP als de GPU heb ik gewoon van de oude HDD van de laptop gekopieerd. Nu heb ik gemerkt dat mijn scherm heel wazig oogt. De resolutie staat gewoon op Full HD en het bureaublad oogt gewoon scherp, maar als ik programma's open, oogt met name de tekst heel wazig. Ik heb wat screenshots gemaakt om te laten zien wat ik bedoel. Het eerste screenshot is van ImgBurn op een andere laptop met WXGA resolutie: 
Het tweede screenshot is van ImgBurn op de Y510p:
Het derde screenshot(/snippet) is een vergelijking van de bovenste balk van ImgBurn met bovenin een gedeelte uit het tweede screenshot weergegeven in Paint en daaronder de balk van ImgBurn zoals die op dit moment open staat:
Aan zowel de tekst als de icoontjes valt te zien dat het bovenste balkje niet scherp is. Dit kan niet liggen aan de compressie van Paint omdat ik het snippet live heb gemaakt met de snippet tool, zonder het eerst op te slaan in Paint met compressie. Dit kan wel liggen aan de manier waarop Paint en andere programma's weergegeven worden op mijn beeldscherm. Zo zit ik nu in een browser te tikken die niet helemaal scherp weergegeven wordt.
Resolutie in zowel Windows als Nvidia Control Panel als Intel HD Graphics Control Panel staan goed.
EDIT: wel zo handig om het derde screenshot ook toe te voegen

Het tweede screenshot is van ImgBurn op de Y510p:

Het derde screenshot(/snippet) is een vergelijking van de bovenste balk van ImgBurn met bovenin een gedeelte uit het tweede screenshot weergegeven in Paint en daaronder de balk van ImgBurn zoals die op dit moment open staat:

Aan zowel de tekst als de icoontjes valt te zien dat het bovenste balkje niet scherp is. Dit kan niet liggen aan de compressie van Paint omdat ik het snippet live heb gemaakt met de snippet tool, zonder het eerst op te slaan in Paint met compressie. Dit kan wel liggen aan de manier waarop Paint en andere programma's weergegeven worden op mijn beeldscherm. Zo zit ik nu in een browser te tikken die niet helemaal scherp weergegeven wordt.
Resolutie in zowel Windows als Nvidia Control Panel als Intel HD Graphics Control Panel staan goed.
EDIT: wel zo handig om het derde screenshot ook toe te voegen
[ Voor 4% gewijzigd door Neophyte808 op 15-09-2013 14:54 ]