Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DancingQueen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een (paar) speakers die aan te sluiten zijn op een laptop, ipod of andere muziekspeler, die niet al te groot zijn (makkelijk mee te nemen dus), waar wel goed geluid uit komt, en (je raadt het al..) voor een redelijk beperkt budget.

Het is de bedoeling dat de speakers (onder andere) gebruikt kunnen worden voor danslessen, dus dat het geluid van goede kwaliteit is en redelijk hard kan is wel echt belangrijk. Verder zag ik dat heel veel speakers bluetooth hebben (wat het volgens mij ook allemaal flink duurder maakt), maar dat is voor mij niet noodzakelijk, gewoon een kabeltje naar een laptop is prima.

Nu heb ik al zitten zoeken, maar ik raak een beetje bedolven onder de hoeveelheid mogelijkheden en het grote verschil in prijs. Heeft iemand ervaring, of tips voor waar ik echt op moet letten?

:)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Om een goed advies te kunnen geven, is er wel duidelijkheid nodig over je budget.

Is het overigens jouw wens dat deze speakers, zonder een stroomadapter worden aangesloten?

• DancingQueen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-02-2022
Het budget is een beetje afhankelijk van hoe goed geluid je kunt krijgen voor hoeveel geld. Mijn hele zoektocht begon eigenlijk om te bepalen hoeveel geld ik eraan kwijt ga zijn. Maar tussen de 50 en 100 euro zou mooi zijn denk ik (want ik ben bang dat voor nog goedkopere speakers je flink inlevert op geluidskwaliteit, en nog veel duurder gaat waarschijnlijk niet lukken) .

Ze mogen gewoon in het stopcontact, al zou een accu oid wel handig zijn.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik zou je monitorspeakers aanraden. Echter deze zijn relatief duur. Wellicht heeft een goedkoper creative speakerset, wat voor je heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door _Rayman_ op 16-09-2013 14:03 ]

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 11:16
Aangezien je een flinke zaal met geluid wilt kunnen vullen (dat neem ik aan gezien het voor danslessen bedoeld is) denk ik dat je zo "stevig" mogelijke speakers wilt, dus geen kleine kastjes van dun kunststof ofzo.
Meer iets wat op een echte speaker lijkt, zoals de monitors wat _Rayman_ bedoeld.
Een ingebouwde versterker lijkt mij ook noodzakelijk. Oplaadbaar / bluetooth zou ik achterwege laten om zoveel mogelijk van je Euro's in de geluidskwaliteit te stoppen.
Tot 100 euro per paar zou ik dan kijken of deze wat zijn:
pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart)
Ik heb ze zelf niet dus ik kan niet zeggen of deze geschikt zijn. Maar het lijken mij de beste
voor jouw budget. Krijgt wel goede reviews van mede tweakers.
Succes ermee !