• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hai,

Ik ben nu lekker bezig met media diensten o pverschillende servers thuis te draaien :). Nu heb ik een hoop muziek verzameld.. alleen een probleem.. het is allemaal niet geordend, rare karakters welke niet goed kunnen worden uitgelezen, en de media managers die ik heb zijn eigenlijk niet echt goed. De nieuwste topics hier stammen uit 2003 :o

Ik gebruik nu RaspyFi en PLEX. Heb MediaMonkey geprobeerd maar is ook niet alles.

Wat ik eigenlijk zoek is een programma welke dus je NAS uitleest, ook de inhoud van de nummers en dan eigenlijk alles kan gaan sorteren en juist benoemen. Ik heb zowel veel FLAC als MP3.

Ik heb al veel andere dingen nog geprobeerd, maar dat zijn weer plugins voor iTunes of Windows..en liefst draai ik het OF op een mac/windows PC en af en toe update draaien, OF via linux service die dat automatiseerd.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
gitaarwerk schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:11:
Wat ik eigenlijk zoek is een programma welke dus je NAS uitleest, ook de inhoud van de nummers en dan eigenlijk alles kan gaan sorteren en juist benoemen. Ik heb zowel veel FLAC als MP3.
Jij denkt dat er een programma is wat voor jou kan "ruiken" welk nummer je bedoelt als je een hoop illegale rommel inleest met vage tags? Dus....
Lekker met het handje aan de gang gaan (en eventueel voor alle rare tekens een scriptje maken).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
DennusB schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:38:
[...]

Jij denkt dat er een programma is wat voor jou kan "ruiken" welk nummer je bedoelt als je een hoop illegale rommel inleest met vage tags? Dus....
Lekker met het handje aan de gang gaan (en eventueel voor alle rare tekens een scriptje maken).
Nou, eigenlijk wel. Nu wil ik ook niet illega rommel erin zetten. Ik heb een aantal final fantasy cd's (piano collecties). Uit japan besteld. Die geven dus ook japanse tags bij het rippen naar FLAC. Om daar maar even een voorbeeld van te geven. Dat zijn zo ongeveer 20 cd's. Hitzones en dergelijke geven dus ook die tags,..en ik heb ze dan liever eigenlijk op albumnaam staan, want ik ga echt niet daarop zoeken :P.

Ik wil dit ook doen vooral juist omdat ik een hoop cd's heb die ik onderweg wil luisteren, en multiroom zonder hele tijd met cd's te gaan rommelen. Dus niets illegaals.

Ik dacht dat namelijk shazam achtig iets zou moeten bestaan die daadwerkelijk naar de inhoud kijkt.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy