Ik zou graag een analyse doen van het netwerkverkeer op de WAN poort van mijn router. Ik gebruik een netgear router. Er zijn verschillende oplossingen voor men probleem .Ik zou bv OpenWRT kunnen installeren als firmware , en vervolgens packages installeren op OpenWRT om het sniffen te bekomen . Bv tcpdump .
Aangezien ik redeijk tevreden ben over de standaard firmware van mijn router. Was ik alternatieve manieren aan het bedenken om hetzelfde te bekomen . Hierbij denk ik aan het volgende .
Mijn opstelling van mijn thuisnetwerk is als volgt . Kabelmoden -- Router -- Switch -- Meerdere Devices .
Ik zet tussen de kabelmodem en de router een Hub , en verbind deze met elkaar. Op deze hub sluit ik op een andere poort een laptop aan met bv wireshark .Ik zou nu imo op de interface van de laptop (die verbonden is mt de Hub) alle WAN verkeer moeten kunnen monitoren .
Is deze denkwijze terect ?
Ik heb rekening gehouden met de verschillen tussen een Hub en een switch :
switch : forwarden van pakketten naar enkele de juiste poort .
Hub : forwarden van pakketten naar alle poorten .
Ik heb geen Hub liggen , anders had ik het zeker getest .
Zie ik iets over het hoofd ? Of is dit mogelijk op deze manier ?.
Bedankt alvast.
Aangezien ik redeijk tevreden ben over de standaard firmware van mijn router. Was ik alternatieve manieren aan het bedenken om hetzelfde te bekomen . Hierbij denk ik aan het volgende .
Mijn opstelling van mijn thuisnetwerk is als volgt . Kabelmoden -- Router -- Switch -- Meerdere Devices .
Ik zet tussen de kabelmodem en de router een Hub , en verbind deze met elkaar. Op deze hub sluit ik op een andere poort een laptop aan met bv wireshark .Ik zou nu imo op de interface van de laptop (die verbonden is mt de Hub) alle WAN verkeer moeten kunnen monitoren .
Is deze denkwijze terect ?
Ik heb rekening gehouden met de verschillen tussen een Hub en een switch :
switch : forwarden van pakketten naar enkele de juiste poort .
Hub : forwarden van pakketten naar alle poorten .
Ik heb geen Hub liggen , anders had ik het zeker getest .
Zie ik iets over het hoofd ? Of is dit mogelijk op deze manier ?.
Bedankt alvast.