Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• iljajj
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 09:19
Hallo allen,

Nu mijn vorige telefoon is overleden ben ik op zoek naar een nieuw exemplaar. De belangrijkste overwegingen voor me zijn bouwkwaliteit en batterijduur. Daarna de kwaliteit van het scherm en pas veel later processorkracht (ik zal zelden spellen spelen) en werkgeheugen. Liefst weer Windows Phone, mijn Lumia 800 beviel me erg goed - afgezien van de batterij.

De voor de hand liggende keuze is, wat mij betreft, de Lumia 720: goede batterij, bekende kwaliteit en prettige Nokia-apps. Maar rondkijkend zag ik een aantal apparaten die, op papier althans, erg vergelijkbaar zijn met de 720, maar ruim honderd euro minder kosten - en ik vraag me af of de Nokia die meerprijs waard is. Het gaat dan vooral om de Huawei Ascend W1 en de HTC Windows Phone 8S.

Zijn er mensen die op basis van hun ervaring me hier een beetje kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Ilja

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 19:30

tijmeng

Panasonic 7J

Zou bijna in CAPS willen typen maar kop gene WP8 foon met 4GB geheugen. ga je hard spijt van krijgen ivm tekort aan ruimte en instabiliteit ten gevolge daarvan. Other storage bug is in WP8 nog steeds niet opgelost.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 22:41
hier kan je een goed beeld van de W1 krijgen: reviews: Shoot-out - Goedkope Windows Phones: veel voor weinig
en wat hierboven staat vind ik ook wel, de 920 is 20 euro duurder, de 820 20 euro goedkoper. zelf heb ik de 920 en daar ben ik heel tevreden over, de 520 vind ik ook heel mooi en hij is heel goedkoop en heeft wel 8gb. Ik zie trouwens dat ook de 8x onder de 200 zit.
met deze prijzen zou ik aanraden een toestel te kopen dat de snelle versie van de S4 soc heeft, dit zijn de 8x 820 en 920. en ativ s volgens mij ook.

edit:
sorry voor het totaal onsamenhangende verhaal, kwam net terug van hardlopen. Maar de prijzen van de high end WP toestellen zijn enorm gezakt. dus ik zou wel gaan voor de snellere versie. Halverwege deze review staan trouwens wat benches met de vergelijking tussen de 720 8s W1 en de 8x (snellere proc, de rest heeft dezelfde)

http://www.engadget.com/2013/06/13/huawei-ascend-w1-review/

[ Voor 23% gewijzigd door kaasplank1 op 14-09-2013 21:56 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ik ben zelf van Lumia 800 naar Ativ S gegaan, geen seconde spijt van gehad voor die prijs.

• iljajj
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 09:19
Mwoah... Samsung. Tot nu toe niet onder de indruk van de bouwkwaliteit.

Maar het belangrijkste is voor mij toch wel de batterijduur - dat heeft me bij de Lumia 520 en 620 vandaan gehouden. Kaasplank1, hoe zit het in het 'echte leven' met het uithoudingsvermogen van de 920?

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ik zou voor de Samsung Ativ S gaan als je een toestel zoekt rond €200. Dit is het beste WP8 toestel qua prijs/kwaliteit verhouding: 16gb opslag, met mogelijkheid voor microsdkaartje, grote accu, mooi scherm, snellere processor en meer geheugen dan andere goedkope WP8 toestellen (520/620/720, W1, en 8S).

Als je echter veel waarde hecht aan nokia apps en daarbij nog een goede camera wilt zou ik voor de 920 gaan, maar dan betaal je €90 meer.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 22:41
iljajj schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:36:
Mwoah... Samsung. Tot nu toe niet onder de indruk van de bouwkwaliteit.

Maar het belangrijkste is voor mij toch wel de batterijduur - dat heeft me bij de Lumia 520 en 620 vandaan gehouden. Kaasplank1, hoe zit het in het 'echte leven' met het uithoudingsvermogen van de 920?
Verschilt heel erg, wat je ermee doet, ik vind het leuk om series op mijn telefoon te kijken, dan merk je wel dat het snel gaat. Wat ga jij ermee doen?

voor mij gaat het wel prima, maar het komt ook wel eens voor dat ik het einde van de dag niet haal(ben student, als ik een saai college heb dan ga ik met mijn telefoon spelen(geen games, gewoon nieuws enzo), en het komt ook vaak voor dat ik niet netjes om 11 uur naar bed ga) die combo werkt niet ideaal. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden.

ik merk dat het steeds beter word door de updates, maar die krijgt elke WP, dus daar hoef je niet de 920 voor te halen(tenzij je de eerste met de update wilt zijn)

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zou zeggen, als de Nokia content door je gebruikt wordt, blijf bij Nokia, anders kun je overstappen.
Aangezien het scherm je niet zo veel uitmaakt, neem de 820. Resolutie is wat lager en Amoled dan de 920 (LCD) en het toestel is wat compacter en lichter.
Hier een goed review met in de conclusie vergelijk 820 met de 920:
productreview: Nokia Lumia 820 Geel review door zonoskar
En voor de 920:
productreview: Nokia Lumia 920 Rood review door zonoskar

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

nokia content is via minder legale wegen (proxy) op je ativ S te krijgen.
Pagina: 1