Slecht bereik Vodafone binnenshuis, overweeg overstappen

Pagina: 1
Acties:

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 19:44
Beste medetweakers,

Ik heb al 2+ jaar een Vodafone abbonement met 150 belminuten/300 SMS en 1GB data voor 15 euro. (sinds kort is de snelheid verhoogd naar 7.2Mb/s)

Ik ben echter van de zomer op vakantie geweest en sinds ik terug ben heb ik slecht bereik binnenshuis (wegvallende telefoon gesprekken, niet bereikbaar, storingen tijdens het bellen en heel erg langzaam internet).
Voorheen had ik deze problemen niet, ik heb al contact gehad met Vodafone maar die konden niks doen zonder dat ik eerst een nieuwe simkaart haal, andere telefoon probeer en dergelijke...
(ik heb een andere telefoon geprobeerd maar er is geen verschil met mijn Galaxy S3 en ik zie niet in hoe een simkaart mijn bereik beinvloed)

Ik merk ook dat ik vaak slecht bereik heb nu ik onderweg ben, vaak geen 3G maar een zeer langzaame GPRS verbinding.

Ik overweeg nu om over te stappen op een andere provider maar omdat ik een arme student ben wil ik niet te veel betalen voor een abbonement.
Daarom twijfel ik nu tussen overstappen op tele2, HI of toch bij vodafone blijven...
Ik ben ook delightmobel en lebara aan het overwegen, maar ik kan niks over hun internet snelheid vinden.

Het is voor mij belangrijk om in de randstad, brabant en gelderland een goede ontvangst te hebben.

Ik heb echter ook begrepen dat ik een versterker in huis kan plaatsen of een vodafone + versterker, maar ik zie het niet zo zitten om geld neer te leggen omdat mijn provider geen goede ontvangst heeft terwijl dit voorheen wel goed genoeg was.

Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste doen in deze situatie, afwachten, overstappen?(en zo ja, welk netwerk?)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De laatste tijd is Vodafone bij mij ook niet echt optimaal, dat komt volgens mij mede door de uitrol van het 4G netwerk. Ik wacht gewoon nog even rustig af.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan toch een femtocel bestellen bij vodafone

http://business.vodafone....k_en_dekking/SignaalPlus/
85 euro

onderweg heb je er natuurluiijk geen zak aan

maareuh ... is je telefoon niet gewoon een beetje brak gegaan in de vakantie ?

[ Voor 81% gewijzigd door Fish op 14-09-2013 21:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee, dat is hij niet. Mijn ma en ik hebben hetzelfde gehad, hoewel de situatie deze week beter is geworden. Buiten de deur vielen er ook gesprekken weg, maar het feit dat ze je een femtocel aan proberen te smeren vind ik echt walgelijk. 80% van de ervaringen die ik las, gingen over een slechte werking van het ding en een gebrek aan responsiviteit aan de kant van VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Tja, hier in huis is de ontvangst van Vodafone ook slecht tot niet... maar ik ben eens overgestapt naar T-Mobile en de ontvangst was net zo slecht als met VF.

Nu ben ik weer terug bij Vodafone en heb maar toegegeven: een femtocel in de woonkamer ingeplugt en nu prima ontvangst.

Ja, je hebt gelijk: je betaald voor iets omdat Vodafone z'n werk niet goed gedaan heeft (te weinig dekking), maar je kan kwaad zijn en gefrustreerd raken door de situatie... of pragmatisch zijn en een oplossing zoeken.

Wat je nog zou kunnen doen is een paar goedkope prepaid-sims halen en in je telefoon stoppen - kijken waarmee je wel goede dekking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 20:32
Ik heb er geen verklaring voor, maar een jaar of wat geleden heeft een SIM swap mijn Vodafone ontvangst wel degelijk verbeterd. Volgens mij kunnen ze je in een Vodafone winkel ter plekke aan een nieuwe SIM helpen.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hoe kan Vodafone iets aan jouw slechte verbinding doen, zonder onderzoek te doen naar de oorzaak?
Uitsluiten dat het niet aan de gebruiker ligt is dan echt de eerste stap.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan ook gewoon door onderhoud aan een mast komen. ander software, antennes anders gericht etc.
Genoeg ervaring daarmee gehad met t-mobile.

Was een kwestie van goed zeuren en dan gingen ze wel kijken of er recent wijzigingen op een mast waren gedaan. (maar ik had wel een account manager bij t-mobile die ik kon lastig vallen)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 15-09-2013 14:49 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Heb je al een nieuwe SIM kaart geprobeerd?
(Hadden vorige jaar problemen binnenshuis. Na wisselen voor nieuwe SIM was verbinding niet 100% maar stukken beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44

krietjur

Where am I?

Ik zou, zoals Vodafone aangeeft, toch gewoon die nieuwe simkaart proberen. Het is mij ook niet duidelijk waarom dat kan helpen, maar een simwissel heb ik bij mij op het werk al de meest vreemde problemen, ook met het bereik, zien oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Ik zou inderdaad eerst even moeten kijken waar het aan ligt (Toestel reset, simwissel, crosstesten met een ander toestel). Uit ervaring kan ik spreken dat Vodafone niet heel moeilijk doet met het ontbinden van je contract als je thuis weinig tot slecht bereik hebt. Op dat moment zou je kunnen kijken of je eventueel naar een provider gaat die gebruik maakt van het KPN netwerk (Simyo, Robin bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Zakelijk zijn wij per 1 juli overgestapt van KPN naar Vodafone, sindsdien niets dan problemen, zoals ts beschrijft vooral met dekking binnenshuis, maar ook buiten is het vaak niet best in Brabant, zeker qua 3G. Klantenservice geeft niet thuis, want volgens de voorwaarden kan men geen dekking binnen garanderen, en oh ja, je betaalt voor internet op je mobiel, dus dat kan ook prima 2g zijn volgens Vodafone klantenservice. Dat dit 2g meestal niets doet vergeet men dan maar even. Ik zou in mijn omgeving iedereen met klem afraden om ooit naar Vodafone over te stappen, aangezien zowel netwerk als klantenservice waardeloos zijn! Hopelijk stapt mijn werkgever snel over naar een andere aanbieder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
tja, bij mij op het werk zijn er mensen die zeuren over het kpn netwerk en hiervoor klaagden over het vodafone netwerk. Tja...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Ik heb uitgerekend dat het voor mij met een 2 jarig abbonement goedkoper is om over te stappen dan om signaal+ te kopen van vodafone.

Ik zal straks eerst even een simwissel proberen en laat wel weten hoe het verder gaat.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Gijs007
De simwissel heeft helaas niks uitgehaald, het bereik is nog steeds zeer slecht.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ook een jaar geleden overgestapt van TM naar VF. Sindsdien een drama. Mensen die me bellen zeggen dat toestel over gaat, maar zie dan nooit gemiste oproep en krijg daar geen bericht van. Zeer slecht bereik binnenshuis, en op kantoor. Dataverbindingen die wel goed bereik en 3G laten zien, maar zeer hoge latency hebben en dramatische tot geen snelheden. Alles wat hierboven genoemd is komt vaker voor dan dat het goed gaat.

Maar het grootste verschil tussen TM en VF, de service. VF heeft gewoon geen service. Iedere keer hetzelfde riedeltje wat ze afdraaien:
"De gemeten 3G dekking daar is goed. Echter kan binnenshuis het signaal verstoord worden door diverse factoren. 3G dekking binnenshuis 1/2"
"2/2 kan niet gegarandeerd worden. Als 3G niet werkt kun je eens proberen het toestel in te stellen op alleen 2G netwerk. ^MV"

/edit
En het gaat me helemaal niet om 3G binnen. Zou al blij zijn als ik binnen normaal gsm dekking had. Een toestel instellen op fixed 2G? WTF?

En dat doen alle medewerkers. Zodra je gaat praten over ontbinding, dan komt er altijd het verhaal dat ze eerst meer onderzoek moeten doen (waar nooit wat anders uit komt dan bovenstaand verhaal), en dat ik dan maar een brief moet sturen.

Hoe ging TM daar mee om in de slechtere periode (4 jaar geleden)? Ja meneer, we weten dat het niet best is, we geven u korting, of de mogelijkheid om het contract te ontbinden.

Daarnaast plaatst TM doorlopend masten bij, waar dat bij VF een bedroevend laag aantal is.

Nee, ik ben er klaar mee. Ik zit mijn contract uit, zie helaas geen andere mogelijkheid, en dan ga ik rap terug naar TM. Wat een k*t bedrijf is dat VF zeg. En ik ben niet de enige met die mening als ik met vrienden/collega's/familie praat.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 19-09-2013 17:09 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Klinkt als een overbelaste mast in je buurt UltraSub, dus geen dekkingsprobleem (je hebt immers ook genoeg streepjes). Waar woon je?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit klinkt heel herkenbaar hier ook vodafone, voorheen altijd prima dekking maar de laatste tijd binnen en buiten regelmatig GPRS ipv 3G, daarbij valt ook op dat we hier sinds iets van een half jaar ineens Edge hebben, er is dus zeker iets aan de mast hier veranderd ...

Nothing to see here

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
@Sorcerer8472; is niet alleen bij mij thuis, is ook onderweg naar kantoor, en op kantoor. Roermond 6049...

/edit
En hardware is het ook niet. Kruistest gedaan met telefoons.

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 19-09-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Ben zojuist overgestapt van Vodafone naar SImyo(KPN netwerk), scheelt me 2 euro per maand(wel 50 belminuten minder en minder smsjes maar 14,4mbps vs de 7,2 die ik bij vodafone had)

Over een maand gaat het abonnement in, ik laat wel weten of het bereik dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij thuis was zowel Vodafone als KPN een drama. Nu T-Mobile is het bereik (zeker 3G) ook niet optimaal, maar ben ik in ieder geval altijd telefonisch bereikbaar, dat was bij KPN en Vodafone wel anders. Daar werd bijna ieder gesprek voortijdig verbroken als het uberhaupt al lukte iemand aan de lijn te krijgen. Dat het 3G bereik nu niet super is is met de aanwezigheid van WIFI dan weer niet zo erg.
Pagina: 1