Familie zonder game ervaring, welke console kopen

Pagina: 1
Acties:

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 18:04
Hallo Allemaal,

Wij (een gezin met 2 kinderen van 7 en 8 jaar) zijn op zoek naar onze eerste gameconsole.
De enige eis die wij hebben is dat hij met hdmi kan worden aangesloten.

Welke console raden jullie aan.

De Wii U?
Ik heb gelezen dat deze grafisch minder is en dat er niet veel spellen voor beschikbaar zijn.

De xbox 360?
Deze wordt binnenkort vervangen door de Xbox one. Is het nog wel verstandig om de 360 te kopen?

De PS3?
Zal het niet worden is te duur.

Graag jullie ervaringen / advies.
Waar moeten we nog meer op letten?

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kinderen van 7 en 9 hier + alle 3 consoles in huis.

Zonder twijfel: De Wii of WiiU, afhankelijk van hoe belangrijk HD voor jou is. Ook al hebben ze ook kindvriendelijke spellen op de 360, 90% van de tijd kiezen ze zelf om op de Wii te spelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De PS3 is toch net zo duur als een 360? Anyway, ik zou ook zeker voor de Wii/Wii U gaan. De eerste is technisch wellicht wat achterhaalt (de 2de ook :p ), maar lekker goedkoop, en veel spellen voor weinig. Nieuw kosten ze bijna niets, 2de hands helemaal niets.

• schuurman
Bedankt voor jullie reacties.

Ik begrijp uit jullie reacties dat de kids de voorkeur geven aan de WII (U).

De eerste generatie WII valt trouwens af omdat deze niet via HDMI kan worden aangesloten.
Is er op de WII U ook genoeg te beleven voor de papa's ? :-)

Mijn voorkeur ging trouwens al een beetje richting de Xbox 360, jullie brengen mij aan het twijfelen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De 360 is een prima 2de keuze hoor. Met leuke Kinect games voor de kids, een paar goede XBLA games, Viva Pinata en natuurlijk alle sportgames en casual racers, genoeg de doen voor de kids. Voor papa helemaal een mooie bibliotheek. En, het voordeel blijft staan: Nu goedkoop en veel 2de hands aanbod.

PS4/Xbone sowieso niet aan beginnen. Duur en weinig aanbod.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
schuurman schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:03:
Is het nog wel verstandig om de 360 te kopen?
Hij heeft nog jaren ondersteuning en nog 3 jaar garantie en er zijn talloze games voor de krijgen, de meesten ook allemaal rond de 10-20 euro. Het model zelf is in de loop van de jaren ook ge-updatet, dus je krijgt ook een klein, stil en betrouwbaar apparaat.
Niet dat ik je een kant op wil sturen, ik heb namelijk geen ervaring met de WiiU, maar het is het imo nog steeds waard om een Xbox te kopen. Ik heb die van mij nu iets meer dan een jaar en ik koop pas een One of PS4 wanneer mijn Xbox 360 geen garantie meer heeft. Dan zijn de opvolgers misschien ook al ge-updatet en, voor mij erg belangrijk, dan staan er weer budgetbakken voor :P
Verder denk ik dat de meeste Xbox 360-games voor een 7-jarige misschien wat te lastig zijn, maar dat ligt uiteraard aan de games die je haalt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Reken er wel op dat de betere spellen op de Wii/Wii U amper in prijs dalen en je daar de volle mep voor moet betalen
Aangezien je zelf zegt dat de ps3 te duur zou zijn, op de lange termijn is de wii/wii u zeker duurder.

Maar als het alleen voor je kids is, waarom niet 2x een DS of 3DS zeker die eerste is aardig goedkoop.

Over de support van de 360, hebben ze ook maar gedaan omdat ze xbox1 zowat op day1 van de xbox360 introductie de support lieten vallen waarop ze enorme kritiek hebben gehad.
De ps3 krijgt zeker langer support dan de xbox360, zeker als je wat betere first party games verwacht.

Ik denk trouwens dat kinderen van 7/8 blijer worden van mario dan van enig andere titel op zowel de xbox360 of ps3.
Alhoewel kinect wel een succes zou kunnen zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Sinned123 op 14-09-2013 21:22 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• schuurman
Allemaal bedankt voor jullie input.
Ik merk dat iedere console zijn voor- en nadelen heeft.

Ik zal nog eens goed de verschillende fora bekijken en vervolgens een keuze maken.
Pagina: 1