[XP] Geen usb drivers en internet

Pagina: 1
Acties:

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:05
Ik probeer XP SP1 te installeren op een HP Thinclient t5000 (Transmeta Crusoe TM5800 processor, Radeon GPU) maar loop tegen wat problemen aan:

Huidige situatie:
XP draait maar heeft geen usb drivers en maakt geen verbinding met het internet.

Er zit geen DVD of CD drive op het ding dus ik kan niet via die weg iets installeren. De harde schijf is ATA en al mijn systemen zijn SATA dus dat wordt hem ook niet.

Hoe ontstaat het probleem:
De XP install blijft hangen op +-34 min, dit is een bekende fout en wordt in mijn geval veroorzaakt door usbport.inf; de drivers voor de usb. Ik kan de install dus enkel afmaken wanneer ik de usb drivers verwijder.
Na dit punt vraagt hij trouwens om files van SP1 maar die kan hij volgens mij niet 'pakken' omdat de usbdrivers weg zijn. Deze heb ik nu dus doorgeklikt met cancel, het kan zijn dat hierom het internet niet werkt.

Wat ik heb geprobeerd:
- Lubuntu en dergelijke (geschikt voor 256MB RAM) geprobeerd te installeren. Dit lukt tot het moment dat hij zelfstandig moet booten, dan krijg ik enkel een zwart scherm. Hij kan tijdens de installatie trouwens wel internet bereiken. Ik ben niet thuis in Linux dus het kan zijn dat ik iets verkeerd doe/vergeet.
- Netwerkinstallatie, ik krijg hem tot op het punt dat hij een IP adres van mijn pc krijgt maar dan gaat het al bij de eerste file mis. De exacte foutmelding weet ik niet meer maar ik kan alles wel weer instellen als dat nodig is en de fout reproduceren.
- Andere versies van XP: oa. HP SP1-SP3 Pro SP1-SP3 en dan nog verschillende versies zodat ik weet dat het niet aan de ISO ligt.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe ik dit kan oplossen. |:( Weet iemand misschien hoe ik de installatie toch kan laten voltooien zonder usbport.inf te verwijderen?

Edit: XP is trouwens native voor dit apparaat.
En ik bedenk me net: zou ik de usbport.inf uit de inf map kunnen halen ipv hem te verwijderen en ergens anders plaatsen om hem dan na de installatie weer te zoeken en handmatig te installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchRam op 14-09-2013 18:52 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom gebruik je niet de kant en klare hp tc image ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
DukeBox schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:57:
Waarom gebruik je niet de kant en klare hp tc image ?
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

En zit je hier niet met een probleempje dat je windows installatie eigenlijk in een soort virtual machine draait? Als ik me niet vergis heeft zo'n crusoe processor geen native x86 instructie set, maar een soort softwarelayer die x86 naar zijn eigen ISA vertaald.

Wellicht zit je dan toch vast aan een vaste image.

-_-

• DutchRam
Omdat ik niet wist dat dat bestond of nog ondersteund werd :P Zal even zoeken.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gewoon even dit image downloaden en flashen :)

• DutchRam
Dat die voor t5700 is, maakt niet uit?

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 13:55
Als je ergens de drivers vandaan haalt, dan doet hij het wel gok ik.. Veel voorkomend probleem (ben nu bezig een laptop weer WIn 7 op te zetten) is dat hij drivers mist.. Zoek op het model en haal bij HP van het apparaat de drivers ( hp heeft een hele goede support daarvoor)..

Succes!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DutchRam schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:01:
Dat die voor t5700 is, maakt niet uit?
Ehh....ik zie het... :( Als ik zoek op de HP site op T5000, dan krijg ik de T5000 series....even zoeken op Product nummer ofzo ?

• DutchRam
Ik zal deze even proberen te installeren, hopelijk werkt het. Het is dezelfde serie maar niet hetzelfde model so we can only hope >:)
ignition_mp schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:03:
Als je ergens de drivers vandaan haalt, dan doet hij het wel gok ik.. Veel voorkomend probleem (ben nu bezig een laptop weer WIn 7 op te zetten) is dat hij drivers mist.. Zoek op het model en haal bij HP van het apparaat de drivers ( hp heeft een hele goede support daarvoor)..

Succes!
Lees aub even het verhaal. Ik kan die drivers dan nooit op het apparaat krijgen.

• DutchRam
Ik krijg de usb stick niet aangemaakt. Heb meerdere usb sticks geprobeerd (8gb en 32gb), met compatibility op alle windows die er zijn en heb ook nog andere images geprobeerd. Ik lees online dat het kan zijn dat je max een 2gb stick mag hebben maar die heb ik natuurlijk niet.

Denk dat ik weer terug bij af ben. Ga nu even proberen om de drivers ergens anders te stallen tijdens de install.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
Probeer eens nLite. Hiermee kan je o.a. drivers slipstreamen en onnodige dingen uitzetten. :)

Rare vogel in spe

• DutchRam
Heb ik al gebruikt maar dat lost het probleem niet op.

• DutchRam
Ok, heb nu opnieuw geïnstalleerd maar usbport.inf is enkel een soort batch file. |:( Ik moet dus ook de benodigde files hebben, die ik niet kan kopiëren. Kan ik de cmd openen tijdens de installatie zonder de usb stick uit de pc te halen? Of heeft iemand nog een ander idee, zit best wel met de handen in het haar.

Ben er trouwens achter dat de T5700 dezelfde versie is als de T5000 maar met een update voor het bios. De file die eerder werd gegeven door TheVMaster is dus degene die ik moet hebben maar die krijg ik dus niet op de usb sticks.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchRam op 14-09-2013 22:17 ]

Pagina: 1