Game PC voor €1500+ excl randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• -Floris
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 17:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Battlefield 4 op ultra met 60fps op 1080p spelen :D

De komende 2 jaar op hoge settings met 60fps kunnen gamen en misschien de overstap naar 1440p maken (met een tweede 780?). Toen ik mijn huidige systeem kocht dacht ik dat ik er 4 jaar mee zou doen maar nu ik opeens bakken geld binnenhaal als computerhulp verkoop ik mijn huidge systeem aan een vriend en wil ik graag het nieuwste van het nieuwste O-)

Wat mag het systeem gaan kosten?
(Meer dan) €1500 euro exclusief beeldscherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 2 jaar oude Samsung Syncmaster van 23 inch doet het nog prima en hoewel een IPS misschien mooier is ben ik bang voor backlight bleeding, ghosting en dat soort narigheid en vind ik het dat geld nog niet waard. Maar misschien dat ik daar over een maand al op terugkom :P

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel tussen een i5, i7 of AMD 8-core. De 8-core is future proof (voor PS4 ports) en lijkt me beter voor BF 4 maar is alweer een tijd uit. De i7 is geen echte 8-core en misschien dat, tegen de tijd dat er wel een verschil in gameprestaties komt tussen de i5 en i7, ik alweer iets nieuwers kan kopen. Dus al met al lijkt de i5 me de beste keus.

Ook overweeg ik te wachten tot de Volcanic Islands GPUs uitkomen maar misschien dat de HD 8970 te duur blijkt te zijn en niet heel veel prestatiewinst gaat opleveren.

Ook twijfel ik nog tussen de GTX 770 en GTX 780 (hoewel de nieuwe Palit GeForce GTX 780 Super JetStream dezelfde specs als de MSI GTX 780 Lightning lijkt te hebben voor 100 euro minder, wat hem heel aantrekkelijk maakt).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, zolang de prijs-kwaliteitverhouding maar goed is en het niet al te lang geleden is uitgekomen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Koeling vind ik wel redelijk belangrijk en geluidsniveau een beetje.

Dit is wat ik nu heb, graag jullie advies:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 122,50€ 122,50
1Palit GeForce GTX 780 Super JetStream€ 580,80€ 580,80
1Fractal Design Define XL R2 Titanium Grey€ 116,90€ 116,90
1Microsoft Windows 8 EN OEM 32/64 bit€ 84,49€ 84,49
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 28,-€ 28,-
1Scythe Kaze Master Flat€ 25,60€ 25,60
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 71,11€ 71,11
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,29€ 16,29
1Seasonic G-Serie 750Watt€ 117,-€ 117,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 149,-€ 149,-
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 5,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.516,18

Is deze voeding sterk genoeg om in de toekomst misschien een tweede 780 aan te sluiten? Verder wil ik nog mededelen dat ik me niet echt aan het overklokken durf te wagen maar dat wellicht in de toekomst ga proberen en heb ik die tube koelpasta gekocht omdat bij het aansluiten van mijn vorige Scythe Mugen 3 ik net teveel heb gebruikt en achteraf met een zakdoekje alles wat over de randjes kwam weg heb gehaald en met een hartslag van 120 bpm er gelukkig achter kwam dat alles het nog deed. Deze keer dus eerst wat filmpjes bekijken :+

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mooi systeempje, als ik nu weer ~1750 euro had had ik denk ik wel hetzelfde gekocht, alleen de kast vind toch wat aan de prijzige kant eerlijk gezegt...
Jammer dat het RAM momenteel aan het sky-rocketen is qua prijs, ik zou dat nu meteen gaan kopen, scheelt je denk ik toch wel een 20 euro mocht je het pas over een maand kopen.

Voeding, nja, ik weet niet precies hoeveel stroom zo'n 780 gebruikt maar het lijkt me niet mild, lemme check..
250W TDP, als je iets gaat overclocken kom je daar denk ik wel aan, een 750W voeding is in dit geval wenselijk, omdat je ook rekening moet houden met efficientie die achteruitgaat in de jaren.

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 14-09-2013 18:35 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• -Floris
Als computerhulp heb ik een Fractal Design Define R4 inelkaar gezet en dat was echt een genot. Daarbij blijkt uit veel reviews dat de grotere R2 vooral heel koel is (een goede luchtstroom is ook logisch met zoveel ruimte en de fantastische cable-management). En hoewel het geluidsdempend materiaal misschien een placebo is sluit het de bovenkant goed af (mijn kamer is aan de stoffige kant) en er zitten ook nog goeie stoffilters in samen met drie zeer stille en grote ventilatoren, enige minpuntje is dat de usbpoorten bovenop na een jaar toch wel vol stof gaan zitten denk ik :/

Goeie tip van die brand idd. Ik ga ze meteen kopen!

Ik heb nu de Seasonic G-Serie 750Watt in m'n wenslijt staan. Gewoon dezelfde serie want die staat zo hoog aangeschreven.

[ Voor 21% gewijzigd door -Floris op 14-09-2013 18:58 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

750 watt voor dit systeem is echt onzin. Als je van plan bent de gold serie te nemen is de 550 watt versie al meer dan capabel genoeg om je systeem met een overklok te draaien. De ervaring leert namelijk: nu geen twee kaarten, nooit geen twee kaarten. Over het algemeen gaat deze 780 de komende tijd nergens moeite mee hebben, en mocht de tijd aanbreken dat dit wel het geval wordt (2+ jaar) is het meestal beter om een enkele kaart uit een nieuwere serie te kopen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• -Floris
Waarschijnlijk heb je gelijk, 2 × 250 (GPU) + 100 (CPU + systeem (?)) = 600 maar dat is denk ik allemaal de maximale hoeveelheid dus is 660 watt misschien meer dan genoeg. Desnoods koop ik ALS ik een tweede 780 koop een grotere voeding... Maar laat ik voor nu maar naar het advies van een certified crazy person luisteren :)

Edit: aan de andere kant, wat is nou 12 euro?

[ Voor 7% gewijzigd door -Floris op 14-09-2013 20:38 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-Floris schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:35:
Waarschijnlijk heb je gelijk, 2 × 250 (GPU) + 100 (CPU + systeem (?)) = 600 maar dat is denk ik allemaal de maximale hoeveelheid dus is 660 watt misschien meer dan genoeg. Desnoods koop ik ALS ik een tweede 780 koop een grotere voeding... Maar laat ik voor nu maar naar het advies van een certified crazy person luisteren :)

Edit: aan de andere kant, wat is nou 12 euro?
12 euro is niks als het om een van de belangrijkste onderdelen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Het zit hem er meer in dat je een prachtig systeem neerzet en links en rechts netjes de goedkopere oplossingen neemt als je het verschil toch niet merkt (840 EVO, normale processorkoeler etc.) en dat je die mooie euro's winst dan tegen een voeding aangooit die je niet echt nodig hebt. De voedingen van Seasonic zijn op het moment de beste voedingen die verkrijgbaar zijn, meestal maak je met het verbruikverschil van een goldvoeding echter het verschil in aankoopprijs niet goed. Een pricewatch: Seasonic M12II 520W is voor een enkele 780 genoeg en voor een SLI kun je misschien beter kijken naar een pricewatch: XFX PRO750W (komt ook uit de Seasonicfabriek).

Verder zou je nog kunnen overwegen om de normale Fractal Design R4 te nemen. Die is al heel ruim voor een ATX systeem. Scheelt een paar tientjes en vooral een bak ruimte op de plek waar je hem neer wil gaan zetten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• -Floris
Thanks voor je input maar zo erg vind ik het niet met geld te gooien nu ik opeens per maand +- €650 meer heb dan normaal :P en dat het dan iets beter is ipv veel beter maakt in dat soort componenten weinig uit naar mijn mening. Wat me bij mijn volgende punt brengt:

770 SLI is bijna even goed als 780 SLI in wat benchmarks die ik momenteel niet meer kan vinden. Ik kan naast forum posts op tomshardware.com niet veel vinden over single 780 vs 770 sli. Ik ben nu toch weer gaan twijfelen tussen een 770 en 780. Want €580 blijft veel voor één component, hoe hoog ie dan ook geklokt is :/

EDIT: gevonden! Helaas moet ik nu weg maar ik ga hier me morgen in verdiepen http://us.hardware.info/r...0780-in-sli-and-3-way-sli

[ Voor 16% gewijzigd door -Floris op 14-09-2013 20:59 ]

• -Floris
Vanwege synchronisatie problemen lijkt het me toch beter een 780 te kopen ipv een 770 en later een tweede.

Het laatste waar ik nu over twijfel is of ik met een 780 in Battlefield 4 nog verschil ga merken tussen een i5, i7 of fx 8350. Kan iemand zijn/haar wijsheid delen?
Pagina: 1