P3 650E @ 866 of Athlon 750 @ ?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 19:10
Hey

Ik zet een systeem voor een vriend van me in elkaar...maar ik zit wat te twijfelen over de processor.

Ik denk eigenlijk aan een P3 650E @ 866 (dat moet ie toch wel halen), maar misschien kan ik er beter een Athlon 750 in zetten, en die overklokken. Maar dan moet ik weer gaan friemelen met zo'n GFD en dat vind ik ook een heel gekut. Plus (eigenlijk het belangrijkst) dat de garantie dan verloopt en áls zo'n ding dan de geest geeft heb IK een probleem (ik lever de hardware ook :-)

Hij's gebonden aan een 4000 gulden limiet dus ik dacht aan deze configuratie

Abit BF6 of Asus CUV4X
Pentium III 650E
128 Mb Geheugen PC133
Matrox G400 16 Mb
Maxtor 15,3 Gb HDD 7200 rpm
SB Live! 1024 met FPS 1000
AOPen 48x
IIyama A702HT of LG 795 (welke is beter)?
en de rest van de crap like toetsenbord enzo.

Advies?

Geef mij maar een Warsteiner.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

hallo,
athlon natuurlijk lijkt me vanzelfsprekend :)
goede koeling haald hij met gemak 900-1000
zo'n 750, en een grote tip vind ik een sony E200E monitor is echt super mooi heb een zelf ook en vind hem veel beter en mooier dan iliama of shit, en echte mooie monitor
wou ook een iliama maar die was niet op vooraad. toen kwam ik bij deze uit en daar was ik heel blij mee. :D
bij athlon kun je gewoon 100 Mhz geheugen gebruiken. harddisk zou ik iets groter pakken heb zelf de 30 GB voor enkele honderden guldens meer heb je veel meer HD
SB-live is erg leuk maar als je geen 5 speakers hebt kun je net zo goed een 128 pci kopen, spaart weer paar gulden uit :)
de videokaart die je wilt halen is echt zonde prachtig beeld alleen langzaam, dus als je d'r een keer een spelletje op wil spelen moet je toch echt iets fatsoenlijkers kopen ik denk een geforce (eventueel DDR)
of anders een viper II al vind ik die nix, zijn volgens sommige best goed en in elk geval lekker goedkoop :)
dit was het zo'n beetje, behalve dat ik ook best wel een MSI (de pro versie) moederbord aan kan bevelen, heb d'r zelf ook één en is echt goed en MSI werkt veel met AMD samen en hebben dus goede borden en super stabiel, en waarom dacht je anders dat MSI weer als (één van de???) eerste het nieuwe mobo heeft voor de thunderbird?
dit zou ik kopen het bovenstaande en heb zelf ook iets in deze richtig en werkt perfect, en de benchmarks zijn over het algemeen van die ik gezien heb veel hoger dan die van een intel geval, kan ook niet anders he met een busspeed van 200 terwijl intel al trots is op hun 133 :D :D :D :D :D

mvg FFF
PS: commentaar hoor ik graag :D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
FFF, kun je niet zonder smileys werken? :P

Knakker, dat ligt eraan wat je vriend er mee wil gaan doen.
Zeg dat ff en dan geef ik wel weer ff wat advies, deal? Deal.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

ja als het is om grote programma's te openen kan hij het beter bij een dual intel (celerons/coppermine's) houden maar dat zal wel niet :D
voor 4000 zal het gewoon voor huis tuin en keuken pc bedoeld zijn en om te gamen
en dat gaat perfect met wat ik heb beschreven maar kan misschien nog iets veranderen
celeron 2 is lekker goedkoop :)
en coppermine lekker makkelijk over te klokken (celeron ook trouwens)
al zou ik het op bovenstaande houden

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ff over die CUV4X die je misschien wil gaan gebruiken ... in die Via133a mobo roundup van laatst kwam die niet zo goed uit de bus, dus geen aanrader lijkt me ...

PC Specs