WiFi netwerk opzetten zonder Router mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Beste Tweakers,
In mijn woning (studenten kamertje) wordt de internet verbinding door de huisvestings-organisatie geregeld.
Ik maar hier niks van een router plaatsen omdat ik anders afgesloten kan worden en er een boete voor krijg.
Mijn internet toegang is een kabel die mijn desktop pc van internet voorziet.
Echter heb ik een tablet en smartphone die ik ook graag thuis op een wifi netwerk wil hebben, maar hoe?!
Nu had ik het idee om met een USB-wifi antenne een wifi-hotspot te maken.

Het is me alleen nog niet duidelijk uit de op internet gevonden artikelen of dit een netwerk is wat steeds wanneer ik mijn pc aan zet automatisch word op gezet en of mijn telefoon en tablet er altijd gebruik van kunnen maken.
Daarnaast is het probleem dat een dergelijk netwerk alleen kan bestaan als mijn desktop aan staat. Het zou helemaal optimaal zijn als ik ook wifi heb zonder dat mijn desktop hiervoor aan moet staan.

Is er een mogelijkheid om zonder gebruik van een router (en zonder dat het veel geld gaat kosten) een wifi netwerk op te zetten waar ik altijd gebruik van kan maken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31

job

Dus ipv een router kopen wil je jouw pc laten routeren. Dat lijkt mij weinig verschil uit maken toch?

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze dit verbieden? Hoe doen je huisgenoten dit?
Tegenwoordig worden er ook laptops verkocht zonder utp poort (bepaalde macbooks), dus echt handig lijkt me het niet allemaal.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 14-09-2013 16:57 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou helemaal niks met een router doen. Een switch en een access point is voldoende om én je PC bekabeld te laten internetten én je wifi-apparaten draadloos te laten communiceren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31

job

sypie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:56:
Een switch en een access point is voldoende om én je PC bekabeld te laten internetten én je wifi-apparaten draadloos te laten communiceren.
Of dat werkt is afhankelijk van het achterliggende netwerk, en configuratie.
Kan best zijn dat er per utp poort maar 1 ip wordt uitgedeeld. Hij kan het uiteraard wel uitproberen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 14-09-2013 16:59 ]

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:07
Zou inderdaad een accespoint plaatsen, hide je SSID en maak handmatig verbinding.. met een beetje geluk komen ze er niet achter :)

• PieterO
Bedankt voor de snelle reacties!
een accesspoint klinkt inderdaad als hetgeen ik nodig heb. :)
In de omschrijvingen van mijn netwerk staat het volgende:
''Het is niet toegestaan om andere apparatuur dan een computer of laptop aan het internet aansluitpunt te koppelen. Outlets van mensen die het netwerk verstoren door het aansluiten van een router zullen worden afgesloten''

Is een accespoint te achterhalen denken jullie? en verstoort zoiets het netwerk? lijkt me gek eigenlijk?
Skoefel zegt: Hide je ''SSID'' --> Wat betekend dat en hoe doe ik dat? (sorry, totale netwerk noob hier!)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou zeggen spoof het MAC adres van een access point naar die van je desktop :)

Een meer vriendelijke manier is om eens met je huisbewoners te kijken of er een meerderheid is die WiFi wil, als je meer mensen krijgt zou je een aanspraak op het bestuur kunnen maken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Uiteraard is een Acces point te achterhalen. Je krijgt op de router/switch waaraan dat AP gekoppeld zit meerdere MAC Adressen op één outlet.

De vraag is alleen of je huiseigenaar het kán achterhalen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het netwerk verstoren doe je niet zomaar met een router

Dat doe je alleen als je hem verkeerd aansluit (op een lan poort, met dhcp op je router aan)

Iperf

• Skoefel
PieterO schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:03:
Bedankt voor de snelle reacties!
een accesspoint klinkt inderdaad als hetgeen ik nodig heb. :)
In de omschrijvingen van mijn netwerk staat het volgende:
''Het is niet toegestaan om andere apparatuur dan een computer of laptop aan het internet aansluitpunt te koppelen. Outlets van mensen die het netwerk verstoren door het aansluiten van een router zullen worden afgesloten''

Is een accespoint te achterhalen denken jullie? en verstoort zoiets het netwerk? lijkt me gek eigenlijk?
Skoefel zegt: Hide je ''SSID'' --> Wat betekend dat en hoe doe ik dat? (sorry, totale netwerk noob hier!)
In de interface van je accespoint kan je kiezen om je SSID te hide of om te showen, dit wil zeggen dat je laptop/telefoon hem laat zien in het "WiFi" lijstje. Als je je SSID hide staat hij hier niet bij en moet je handmatig instellingen doorgegeven. Maar goed, een accespoint kan andere outlets nooit verstoren.

• PieterO
Top! dan ga ik een access point gewoon proberen. Bedankt voor de hulp tot nu toe!

Wat zijn de belangrijkste dingen om op te letten wanneer ik een access point ga kopen?
Hebben jullie tips?
Het moet dus gewoon een wifi netwerk maken dat echt maar op kleine afstand gebruikt zal worden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PieterO schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:15:
Top! dan ga ik een access point gewoon proberen. Bedankt voor de hulp tot nu toe!

Wat zijn de belangrijkste dingen om op te letten wanneer ik een access point ga kopen?
Hebben jullie tips?
Het moet dus gewoon een wifi netwerk maken dat echt maar op kleine afstand gebruikt zal worden.
Persoonlijk zou ik eerst eens in contact gaan treden met de huiseigenaar die die betreffende regeling opgesteld heeft en hem/haar je "probleem" voor leggen. Veel kans dat de huiseigenaar er wel iets in ziet om een draadloos netwerk aan te leggen op een nette manier welke binnen de huisregels gaat vallen én goed beheert kan worden.

Ik werk beroepsmatig nogal wat met grote bedrijfsnetwerken (understatement) en zie niet graag "vreemde" netwerkapparatuur op "mijn" netwerk verschijnen. Nou wordt er op zo'n netwerk waarschijnlijk wat beter gemonitored dan op een netwerk in een studentenhuis, maar......

Vreemde switches/routers kunnen een heel netwerk lam krijgen ook al draait er geen DHCP op, overigens.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let op het, ap zal ook een ip adres opvragen.

Als er port security wordt gebruikt (en je maar een ip adres per poort krijgt) gaat het niet werken omdat er al een adres is uitgedeeld aan het ap

werkt alles goed kun je het geheel ook gewoon uitbreiden met een switch voor de vaste computer enzo

een router heeft als voordeel dat je nog een (nat) firewall hebt dat nit ja en alleman direct bij je apparatuur kan komen

Iperf

• PieterO
Het ''huis'' is niet een situatie met huisgenoten en een huisbaas maar meer een soort flatgebouw met individuele kamers (500 ongeveer). De flat is eigendom van de woningstichting die dus ook het internet regelt.
Er is in geen enkele mogelijkheid te regelen dat die een wifi netwerk zullen opzetten hier. (al meerdere flats hebben zulke dingen geprobeerd maar dat is blijkbaar allemaal onmogelijk om voor elkaar te krijgen, dit doen ze met het excuus dat ze niet willen dat er slecht beveiligde verbindingen gemaakt worden waarmee in theorie iedereen zomaar het universiteits-netwerk op zou kunnen.)
als ik zoek naar netwerken dan kan ik er wel een hoop vinden van andere bewoners dus ik denk dat meerdere mensen een access point constuctie hebben staan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat klinkt inderdaad al meer als een "onneembare" hindernis (en onwil/onkunde van de aanbieder). Met 500 aansluitingen praat je qua achterliggende apparatuur al niet meer over home/mkb apparatuur maar over grootzakelijk "speelgoed".

Dat draadloos niet veilig te krijgen is is IMHO het grootste non-argument wat er gegeven kán worden.

Je kunt overigens een Windows7 > laptop met WiFi óók als AP laten werken middels wat netsh commando's of via een te downloaden applicatie: >>klikje<<. Hoef je verder niks aan te schaffen :P MacOSX kán dat overigens óók...

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 14-09-2013 17:48 ]

• PieterO
Als ik in de pricewatch kijk dan lijkt dit de goedkoopste oplossing.
pricewatch: Gembird WiFi repeater
Is dit apparaat geschikt voor mijn wensen denk jullie? icm een simpele switch?

@wimmil_1: Ik weet dat ik ook met mijn pc wifi kan maken maar ik wil het liefste wifi ook als de pc uit staat ;)

Nogmaals bedankt voor de hulp tot nu toe allemaal! :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's een repeater die het bestaande WiFi netwerk kan versterken/uitbreiden naar een groter gebied (eigenlijk een extender, dus).

Wat jij zoekt is een WLAN Accespoint (en die dingen koop je al voor een paar tientjes als je niet al te veel om merkapparatuur maalt).

pricewatch: Edimax EW-7228APN

Zoiets doet al wat jij wil.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 14-09-2013 17:55 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De reden om je een router te verbieden zal wel komen om het netwerk te beschermen tegen overbelasting.
Als je meerdere pc's hebt met allerhande WIFI apparatuur en die gaan allemaal tegelijk updaten, up- en downloaden en degelijke, kan dat opeens een belasting vormen voor het hele netwerk.
Als dat netwerk niet zo best opgezet is of gedateerd, kan ik me zo een verbod voorstellen.

Je PC kan met een WIFI adapter zelf als access point spelen met de juiste software. Dat is een oplossing.
Of je kan een los access point aan je pc aansluiten op een tweede netwerkpoort. Dat is ook een oplossing.
Of je riskeert toch een WIFI router en spooft dan het MAC adres van je PC op die router en net doen of je neus bloedt...
Switch zo los aansluiten met eventueel een access point lijkt mij erg gemakkelijk te detecteren en
dus niet de meest handige oplossing.
De veiligste oplossing lijkt mij de pc als access point te laten draaien.
Het grootste nadeel is dat je pc altijd aan moet staan als je WIFI wilt hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 14-09-2013 18:04 ]

• Skoefel
Ik zou toch voor een iets "stabielere" accespoint gaan, vooral als je met 500 kamers zit daar.. Zullen er wel wat meer WiFi accespoints zitten. Bijvoorbeeld: http://www.staples.nl/com...L6hhISiy7kCFcZd3godJFMAYg

Ook heel erg simpel te configureren.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat Edimax ding was alleen maar bedoeld om aan te geven wát er minimaal nodig is (een AP dus, en géén repeater/extender) én zo el-cheapo mogelijk te blijven.

Ik vraag me in dezen echter meer af waarom de "huisbaas" niet gewoon een degelijk WLAN opzet met bijbehorende apparatuur en daarmee het beheer in eigen hand houd én dus in een behoefte gaat voorzien. Iedere student loopt tegenwoordig met een smartphone en tablet rond en gaat dit soort constructies opzetten waarmee bijvoorbeeld een DHCP scope al simpel "vol" te zetten is (afhankelijk van het netwerk).

• PieterO
Tja, waarom er hier niet gewoon een fatsoenlijk netwerk opgezet is is mij echt een raadsel. Zelf in nieuwbouw van afgelopen jaar terug hebben ze geen wifi aangebracht en de bewoners daar krijgen ook te horen dat ze dat niet zelf mogen maken. (veel mensen doen het toch. dus ik ben inmiddels op het punt dat ik het ook maar ga doen.)
Als dat Edimax ding het cheapste is wat kan doen wat ik wil dan ga ik die gewoon nu bestellen :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
waarom niet een goedkoop routertje bestellen,

doet hetzelfde als een ap en heeft een ingebouwde switch (scheelt weer een stopcontact)

alleen bij het instellen zorgen dat je routertje geen dhcp uitdeelt en (zoals eerder aangehaald) je ssid niet laten uitzenden.

Goedkoop routertje gewoon halen bij de pc boer op de hoek

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

@ fish: een AP met een statisch IP vraagt geen IP aan een DHCP. Zelfs een IP in een ander netwerk is mogelijk. Zolang jij er maar op kan, en kan configureren, is er niets aan de hand.

Bv. studentenhuis is DHCP range: 192.168.1.10 --- 192.168.1.253.

Jouw AP kan gerust IP adres hebben als 10.0.0.45. En het werkt als een zonnetje.

Zij zien de MAC adressen van de clients (iPhone, iPad, etc....). Als ze daar "moeilijk" over gaan doen, dan moet je met een router gaan werken.

Er zijn routers die maar 1 MAC naar "buiten" geven (lees: studentenhuis netwerk), en toch tig clients kunnen afhandelen, zonder een dubbele NAT te doen.

Als je meer info wilt, laat maar weten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:58:
@ fish: een AP met een statisch IP vraagt geen IP aan een DHCP. Zelfs een IP in een ander netwerk is mogelijk. Zolang jij er maar op kan, en kan configureren, is er niets aan de hand.

Jouw AP kan gerust IP adres hebben als 10.0.0.45. En het werkt als een zonnetje.

Zij zien de MAC adressen van de clients (iPhone, iPad, etc....). Als ze daar "moeilijk" over gaan doen, dan moet je met een router gaan werken.

Er zijn routers die maar 1 MAC naar "buiten" geven (lees: studentenhuis netwerk), en toch tig clients kunnen afhandelen, zonder een dubbele NAT te doen.

Ooit gehoord van DPI & routers welke daar juist binnen bedrijven voor ingezet worden?

't Gaat hier om de ontsluiting naar een netwerk van een Uni (blijkbaar). Ik mag hopen dat ze dáár wel aan doen anders slaat die "regel" aangaande WiFi écht helemaal nergens meer op.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 14-09-2013 21:10 ]

• cornfed99111
Ach, ik denk dat er geen hond naar kraait :? of je wel of geen router gebruikt.

Als er toch iets fout zou gaan, hebben ze wel iets om je mee te meppen.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 14-09-2013 21:18 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:58:

True, maar als je daar niet aan denkt kan het lijken alsof het niet werkt. daar ging het me eigenlijk om, was wel handig geweest om eem oplossing te vermelden ja :P

Iperf

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk blaft er ook geen haan en wordt 't kalf pas geboren nadat de put gedempt is.... Maar kop in 't zand steken lukt wél ;)

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probleem heb ik soms ook wel eens in sommige hotels, wel een kabelaansluiting met internet maar geen wifi. Hiervoor heb ik een programma op de laptop, die even opstarten en je laptop wordt een access point. Weet even niet hoe dat programma heet. :S

• cornfed99111
MypublicWifi? Connectify? Wifi Hotspot Creator? CuteHotspot? Virtual Router? etc..etc..

@ wimmel_1

:*)

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 14-09-2013 21:29 ]

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Dit klinkt alsof er eigenlijk eduroam zou moeten zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Of dat 't Eduroam moet zijn laat ik me niet over uit. Wat wél een feit is is dat een beherende partij op een Uni (ongeächt 't gebruik) niet kan stellen dat WLAN niet wenselijk is doordat 't "onveilig" is.

Situatie die ze nú creëren is potentieel gevaarlijker doordat er verbindingen op te zetten zijn welke achteraf niet meer te controleren zijn op basis van contact/IP gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, zet er gewoon een router neer. Niemand die er achter komt zolang jij niets fout doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou zelf juist voor een NAT router kiezen. Wat is er mis met dubbele NAT. Het voordeel van een NAT router is dat je maar 1 MAC adres hebt en 1 IP nummer in gebruik hebt. Je SSID kan je gewoon verbergen en geen hond die er naar kraait.

En je kan de WAN poort van je NAT router een ander MAC adres geven (spoof) om het te laten lijken alsof er een PC aan zit. Spoof gewoon een MAC adres met de eerste 3 octets: 00-0C-B8 denken ze dat er gewoon een Medion PC achter zit :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoofdreden voor dit soort regel is niet technisch maar heeft met aansprakelijkheid te maken, en dan vooral weer eens uit copyright-hoek. Allerlei software en diensten worden gratis of met korting aangeboden aan gebruikers van universiteitsnetwerken, maar daar wordt als voorwaarde tegenover gesteld dat geborgd moet worden dat enkel die mensen en niemand anders op de netwerken kunnen komen. Op zich geen onredelijke voorwaarde; waar het mis gaat is wanneer juristen zonder technisch inzicht (of trouwens inzicht in leefpraktijk van studenten anno nu) regels gaan opstellen om dat te borgen.

In ieder geval kan ik uit praktijk melden dat geen haan ernaar kraait als je een router aansluit op de netwerkaansluitingen in SSHN-panden in Nijmegen.

Er is trouwens een uitzondering - een technische reden om geen routers te willen - en eentje die irritant genoeg vrijwel gelijktijdig optrad met de grote uitrol van internetverbindingen in studentencomplexen: sommige routers hadden een bug waardoor ze ongelofelijke broadcast spam (meerdere DHCP requests per seconde bijv.) uit hun WAN-poort spuwden, waar netwerksegmenten door geDOSsed werden. Vooral de Sitecom DC-202 router was berucht wat dat betreft. Dat was een apparaat van 10 jaar terug en een nieuwe firmware loste het probleem op, maar er zijn in de tijd dat dit speelde nogal eens draconische maatregelen genomen om deze spam te stoppen (bedrijf waar ik werkte heeft internetgebruikers met zo'n ding aangeschreven en als er geen verbetering kwam afgesloten, om maar eens wat te noemen). Verhalen daarover die bij de juristen die voorwaarden aan het opstellen waren belandden zullen hen alleen maar gesterkt hebben in de overtuiging om better safe than sorry te zijn.

In ieder geval heb je met deze voorwaarden een prima escape:
'Het is niet toegestaan om andere apparatuur dan een computer of laptop aan het internet aansluitpunt te koppelen.
"Een computer" is een erg breed begrip. Er staat niet "Een PC" of "Een computer die Microsoft Windows of Apple MacOS draait". Een router is ook gewoon een computer, en wel eentje die in vrijwel alle gevallen een variant van Linux draait die je prima op je PC zou kunnen zetten mocht je dat willen. Let ook op de volgende zin:
Outlets van mensen die het netwerk verstoren door het aansluiten van een router zullen worden afgesloten
Daar staat niet: "Outlets van mensen die betrapt worden op het aansluiten van een router zullen worden afgesloten." Je wordt alleen afgesloten als je daadwerkelijk het netwerk daarmee verstoort. Het is een beetje raar om zo specifiek op routers te focussen, aangezien dit gewoon een abuseprocedure is, en je net zo goed afgesloten wordt als jouw PC door malware tot spammende zombie gemaakt is. Als je het netwerk verziekt word je afgesloten. Zeer terecht en begrijpelijk, en geen reden om geen router te plaatsen.

Ik zou gewoon een simpele NAT routertje met ingebouwde WiFi AP plaatsen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
Bedankt voor alle tips!
''een simpele NAT router'' waaraan moet ik dan denken? (linkje pricewatch iemand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Niet moeilijk doen.

Dit heb je nodig.
pricewatch: Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router

Deze maakt tussen je pc en kabel een draadloos netwerk. Mochten ze er naar vragen kun je gewoon claimen dat je netwerkkaart kapot is en dat je dat ding hebt gekocht als vervanging.
(en dan doen alsof je niet doorhebt dat dat ding ook wifi heeft natuurlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Shamalamadindon op 16-09-2013 16:32 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:01:
"Een computer" is een erg breed begrip. Er staat niet "Een PC" of "Een computer die Microsoft Windows of Apple MacOS draait". Een router is ook gewoon een computer, en wel eentje die in vrijwel alle gevallen een variant van Linux draait die je prima op je PC zou kunnen zetten mocht je dat willen.
Hmmm dan is misschien een Raspberry Pi een idee? 't Is moeilijker om te ontkennen dat dat een computer is, dan een router. Een hele PC verbruikt ook weer meer stroom, is groter, maakt waarschijnlijk meer geluid.

Steek je in die Raspberry Pi een Wifi-stick van 12 euro, en dan moet je 'm alleen configureren.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:09
Ik zie dat je in Wageningen zit, mijn zus heeft ook in Wageningen gestudeerd en zat toentertijd aan de Haarweg

Dat was ook een enorme flat met alleen bekabelde verbindingen via de Universiteit, om haar van wireless te voorzien had ik simpelweg een router aangesloten.

Dit ging zonder problemen, en was ook nog wat veiliger (Je kon daar gewoon met andere computers communiceren die op een andere plek in de flat zaten, mits Windows firewall op "thuis" stond bij deze mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:33:
[...]

Hmmm dan is misschien een Raspberry Pi een idee? 't Is moeilijker om te ontkennen dat dat een computer is, dan een router. Een hele PC verbruikt ook weer meer stroom, is groter, maakt waarschijnlijk meer geluid.

Steek je in die Raspberry Pi een Wifi-stick van 12 euro, en dan moet je 'm alleen configureren.
Als je enkel en alleen draadloos bezig wilt gaan allicht een optie, maar dit zou niet bepaald denderend zijn voor de bedrade performance van z'n PC.

Ik zou echt gewoon een simpel routertje plaatsen, in ieder geval eentje die WAN-to-LAN de bedrade snelheid van de internetverbinding ter plekke ruim aankan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1