• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
In mijn PC heb ik een Super Flower Golden Green PSU zitten van 450W. Hoewel deze vrij stil zou moeten zijn is de 140mm fan van deze voeding (samen met een HDD) toch nog aardig hoorbaar. Ik wil deze dus vervangen door een stiller exemplaar. Ik weet alleen niet zo goed wat voor fan ik er het best in kan zetten.

De fan die er in zit is temperatuurgestuurd, maar ik heb niet kunnen vinden wat de minimale en maximale snelheid is. Kan ik, omdat de fan toch temperatuurgestuurd is, het beste een fan er in zetten met een hoge RPM? Een lage minimale rpm is denk ik ook belangrijk zodat de fan bij weinig belasting stil kan zijn.

Ik schat dat de PC niet meer dan 350Watt gebruikt onder load, dus de voeding zal niet extreem heet worden, maar t moet natuurlijk wel veilig blijven.

Zou een van deze fans een goede keuze zijn?
pricewatch: Scythe Slip Stream 140XT PWM, 140mm
pricewatch: Noctua NF-P14 FLX, 140mm
pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm
Andere suggesties?

Alle hulp is welkom.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pff, blijf lekker van die PSU af want voor je het weet heb je 20 Ampere aan je reet hangen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• ETHaaz
  • Niet online
Het kan veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
kuusj98 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:54:
Pff, blijf lekker van die PSU af want voor je het weet heb je 20 Ampere aan je reet hangen...
Tegenwoordig kan men de stekker uit het stopcontact halen

druk en typefouten voorbehouden

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

lutkeveld schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:23:
[...]

Tegenwoordig kan men de stekker uit het stopcontact halen
Nog nooit van caps gehoord die hun lading blijven houde?

Anyway, mij maakt het ook niet uit, ik zou gewoon een nieuwe voeding kopen en klaar is kees...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja heb ik van gehoord, helaas :+

Maar fannetje vervangen is niet zo moeilijk hoor, deed ik vroegâh al toen voedingen bijna altijd nog 80mm fans hadden.
Opzich lijkt me alle fans wel kunnen, voedingen kunnen aardig wat hebben :)

Gabriël AM5

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Die caps gaan na een tijdje ook wel leeg. Meestal is er wel een ledje die aangeeft of er nog stroom in het circuit zit.

druk en typefouten voorbehouden

• ETHaaz
  • Niet online
sapphire schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:29:
Ja heb ik van gehoord, helaas :+

Maar fannetje vervangen is niet zo moeilijk hoor, deed ik vroegâh al toen voedingen bijna altijd nog 80mm fans hadden.
Opzich lijkt me alle fans wel kunnen, voedingen kunnen aardig wat hebben :)
Mooi dat het weinig uitmaakt. Ik heb nog wat verder gezocht en de Antec Two-Cool lijkt me dan wel wat. Erg stil en vrij goedkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door ETHaaz op 14-09-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik zou dus echt niet gaan bezuinigen op voeding fans. De duurzaamheid maar ook de betrouwbaarheid hangt hier vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Niet online
Ja die Antec is een goede fan volgens silentpcreview. Die maar gekocht en zojuist geinstaleerd. Ik moest het oude 2pins stekkertje aan de nieuwe fan solderen, die had namelijk een 3pins stekker.

Werkt perfect en is een stuk stiller dan de standaard fan, bijna onhoorbaar. De voeding blijft ook prima koel.

[ Voor 3% gewijzigd door ETHaaz op 17-09-2013 16:31 ]

Pagina: 1