In mijn PC heb ik een Super Flower Golden Green PSU zitten van 450W. Hoewel deze vrij stil zou moeten zijn is de 140mm fan van deze voeding (samen met een HDD) toch nog aardig hoorbaar. Ik wil deze dus vervangen door een stiller exemplaar. Ik weet alleen niet zo goed wat voor fan ik er het best in kan zetten.
De fan die er in zit is temperatuurgestuurd, maar ik heb niet kunnen vinden wat de minimale en maximale snelheid is. Kan ik, omdat de fan toch temperatuurgestuurd is, het beste een fan er in zetten met een hoge RPM? Een lage minimale rpm is denk ik ook belangrijk zodat de fan bij weinig belasting stil kan zijn.
Ik schat dat de PC niet meer dan 350Watt gebruikt onder load, dus de voeding zal niet extreem heet worden, maar t moet natuurlijk wel veilig blijven.
Zou een van deze fans een goede keuze zijn?
pricewatch: Scythe Slip Stream 140XT PWM, 140mm
pricewatch: Noctua NF-P14 FLX, 140mm
pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm
Andere suggesties?
Alle hulp is welkom.
De fan die er in zit is temperatuurgestuurd, maar ik heb niet kunnen vinden wat de minimale en maximale snelheid is. Kan ik, omdat de fan toch temperatuurgestuurd is, het beste een fan er in zetten met een hoge RPM? Een lage minimale rpm is denk ik ook belangrijk zodat de fan bij weinig belasting stil kan zijn.
Ik schat dat de PC niet meer dan 350Watt gebruikt onder load, dus de voeding zal niet extreem heet worden, maar t moet natuurlijk wel veilig blijven.
Zou een van deze fans een goede keuze zijn?
pricewatch: Scythe Slip Stream 140XT PWM, 140mm
pricewatch: Noctua NF-P14 FLX, 140mm
pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm
Andere suggesties?
Alle hulp is welkom.