Weet iemand of het mogelijk is om een proces te killen dat status D (uniterupptible sleep) heeft???? Kill -9 <pid> werkt namelijk niet.
Das mij nog nooit zonder een reboot gelukt 
Als iemand iets weet...
Als iemand iets weet...
Betekent wachten tot dat IO-taken voltooid zijn.
Klopt, maar als je dat "dood" wilt hebben, lukt dat niet...
Erg lastig als je met een onstream tapedrive werkt en die werkt niet mee (ik heb dat daar dus na elke "grote" tapeactie mee)
Erg lastig als je met een onstream tapedrive werkt en die werkt niet mee (ik heb dat daar dus na elke "grote" tapeactie mee)
Dat betekent idd meestal dat hij nog op I/O wacht. Zou het kunnen zijn dat de device die dat process wil gebruiken al volledig in gebruik is door een ander apparaat?
Je kunt een D process wel eens killen door zijn parent te killen, maar soms werkt dat niet, en wordt dat process gereparent naar init (en init moe je niet killen
)
Je kunt een D process wel eens killen door zijn parent te killen, maar soms werkt dat niet, en wordt dat process gereparent naar init (en init moe je niet killen
In iedergeval bedankt voor de replys. Dan moet ik maar wachten tot het proces het es door heb dat ie niets meer doet.
zoek in de ps manual hoe je de WCHAN van een proces kan opvragen. hier staat als het goed is waar het proces op wacht. als je dat weet te fixen, gaat het proces met status 'D' pas weg.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
in principe betekent die uninterruptible juist dat je 'm niet kunt killen. jammer...
Pagina: 1