Ik werk bij een door een CAO gebonden non-profit stichting waar over het algemeen minder dan marktconform wordt betaald. Dat is niet erg, vanwege andere tertiaire voorwaarden (zachte organisatie, je zit erg veilig, weinig druk, 36-uur, etc.). Nou werk ik bij een tak van onze stichting die zich meer en meer commercieel aan het ontplooien is waardoor die tertiaire voorwaarden aan het verdwijnen zijn. Er zijn dus meerdere mensen, waaronder ik die zich ondertussen financieel ondergewaardeerd voelen.
Nou is het zo dat vanuit het lijnmanagement dat goed begrepen wordt en ze sommigen best meer loon willen geven, maar de HR consultant blokkeert dat keer op keer met het argument dat zijn handen gebonden zijn en hij niet af kan wijken van de in de CAO vastgestelde regelingen (jaarlijks een treetje binnen de schaal omhoog, bij promotie twee treetjes plus een schaal omhoog).
Ik vraag me af of dat juridisch gezien klopt, of dat het gewoon een onderhandelingstaktiek is.
Nou is het zo dat vanuit het lijnmanagement dat goed begrepen wordt en ze sommigen best meer loon willen geven, maar de HR consultant blokkeert dat keer op keer met het argument dat zijn handen gebonden zijn en hij niet af kan wijken van de in de CAO vastgestelde regelingen (jaarlijks een treetje binnen de schaal omhoog, bij promotie twee treetjes plus een schaal omhoog).
Ik vraag me af of dat juridisch gezien klopt, of dat het gewoon een onderhandelingstaktiek is.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef