5.1 PC speakers op TV decoder aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo,

Een vriend van mij heeft onderstaande set van zijn ouders gekregen, en wil deze op zijn digitale ontvanger aansluiten. De ontvanger heeft RCA uit en optisch uit.

De speakerset heeft in de woofer een versterker zitten en maakt gebruik van inputs in de vorm van 3 jack (male) pluggen (voor, achter en center).

http://www.directron.com/ada995.html

Ik ben flink aan het zoeken geweest, maar kom zo 1-2-3 niet tot een oplossing. Ik heb al gedacht aan RCA female naar jack female pluggen, maar de decoder heeft natuurlijk maar 1 output, dus dat gaat 'm niet worden.

Bestaat er een kastje met RCA inputs en jack female outputs die het stereo signaal omzetten naar surround? Of is dit een kansloze missie?

Alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wil je 5.1 zal je de ontvanger via coaxiaal of optisch eerst naar een DAC moeten brengen. Die zal dan 6 kanaals analoge outputs hebben.

Dan heb je ipv surround (upscalen naar 2.0 stereo naar multi-speaker stereo) gewoon elk spoor appart, en is DTS ook geen enkel probleem.

Ey!! Macarena \o/

• bram1984
Hij wilt alleen center en fronts. Ook mogelijk met een DAC neem ik aan?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, al zou ik niet doen. 5.1 digitaal naar 6 kanaal analoog en dan maar 3 van de 6 uitgangen pakken, mis je 50% van het geluid. Geen rears of sub... Dan heb je met 2.0 stereo gewoon een beter totaalplaatje.

Als de RCA een 2.0 stereo uitgang is, is die denk ik naar 2.0 gedownmixed, en heb je aan 2.0 stereo genoeg. Dit kan je overigens ook van de scart aftakken trouwens.

Zeker weten doe ik het niet, maar met 2.0 kan je de center ook aansluiten op links en rechts en dan van beide enkel de pluskant aftakken.. Al zal iemand dat wel redelijk snel ontkrachten gok ik als ik het mis heb.

Ey!! Macarena \o/

• bram1984
Ja, maar de sub moet er ook bij hè. Alle fronts en de sub en de center.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

bram1984 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:34:

Bestaat er een kastje met RCA inputs en jack female outputs die het stereo signaal omzetten naar surround? Of is dit een kansloze missie?

Alvast bedankt.
http://www.dewitmultimedia.nl/info.asp?id=A24569

Je hebt een decoder nodig. Op de decoder sluit je de speakers aan, en de decoder optisch op de TV decoder.

[ Voor 99% gewijzigd door Lip op 14-09-2013 16:45 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En dat is dus gewoon een DAC ;)

Ey!! Macarena \o/

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teufel heeft een serie decoder stations gehad, dacht dat ze nu bij type 5 zitten, mogelijk dat je 2de hands zo'n station best goedkoop kan krijgen. Die zijn standaard gemaakt om RCA/optisch om te zetten naar 3x analoog. (de huidige 5 MK2 is kleine 200 euro, kan wel alles, maar is wat prijzig voor je oplossing).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1