Gtx 760 HAWK wordt niet gezien.

Pagina: 1
Acties:

• Big Venom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-11-2025
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn HD 4870 vervangen door een gtx 760 Hawk. De fans van de GPU draaien wel gewoon maar in de bios kan ik hem niet vinden. Ik heb geprobeerd de drivers te installeren maar dat mislukt telkens.
Nu is ook mijn cpu fan gestopt met draaien. Is dit iets met de voeding?

mijn specs: I5 3570K , Asrock Z77 Extreme 4, Cm gx550w , 8gb ram, cpu fan: Scythe Mugen rev b

Alvast bedankt.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Heb je de oude drivers van de Radeon eerst verwijderd?

550watt moet genoeg zijn voor de specs die je hebt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Big Venom
Nog niet , ik zal het even proberen.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Na het verwijderen van de oude drivers meteen even proberen om de Nvidia drivers te installeren. :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Big Venom
Hij wil de drivers niet installeren. steeds geeft die aan mislukt

• Big Venom
De voeding is wel al 3 jaar oud , kan dat er iets mee te maken hebben?

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
overbelaste voeding, of een kapot voedingskabeltje is het eerste wat me te binnen schiet. Als de fans inmiddels zijn gestopt kan het ook nog wel eens gewoon een malfunction van de kaart zelf zijn. In dat geval is RMA natuurlijk de oplossing.

Voor je voeding gaat vervangen/kaart terug gaat sturen; probeer eerst eens de kaart in een ander systeem te prikken. Werkt hij daar ook niet, dan is het sowieso de kaart en niet je voeding.

• Big Venom
Het was echt iets heel stoms van mij. Het lag dus niet aan de voeding maar toch de drivers maar omdat ik geen ruimte meer had in mijn c schijf gaf hij telkens aan mislukt. :d Maar mijn cpu fan is nog steeds niet gefixt , heb een andere fan op die pin geprobeerd en die werkt wel gewoon. Iemand enig idee?

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Ok, ik snap iets niet helemaal. Je zet er een nieuwe graka in en die werkte niet. Bij wat testen stopte de CPU fan met werken, je graka is nu gefixt maar je cpu fan werkt nog steeds niet?

Het is dus niet de voeding, die heb je uitgesloten. Gezien een andere fan wel op die pin werkt, zou het best kunnen zijn dat je met het verplaatsen/in en uit elkaar halen van de kast, het kabeltje of de aansluiting hebt beschadigd. Dat zou verklaren waarom de je scythe fan niet meer werkt. Wellicht even kijken of je het kunt fixen met wat tape, maar is het kabeltje echt gebroken (tussen zijn eigen fan gekomen) dan moet je wellicht de hele fan vervangen. Volgens mij niet zo heel erg lastig en als ik me niet vergis levert scythe die voor een paar euro.
Pagina: 1