Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik ben voor m'n zwager op zoek naar een oplossing voor het niet horen/voelen als de mobiele telefoon overgaat. Hij werkt (heeft) een machinefabriek en het is daar dus vaak lawaai-ig waardoor hij de telefoon niet hoort. Nu kan ik me herinneren dat ik een jaar of 10 terug wel 'ns van die pennen met een verklikkerlampje erop zag die ging knipperen als je mobieltje overging.

Zoiets zou al een hele verbetering zijn, maar ik heb geen idee hoe die dingen te vinden zijn. Groter/uitgebreider met een losse alarm/bel en/of knipperlicht zou ook prima zijn.

Iemand ideeen? Ik heb al half dx afgestruind maar ik kan zoiets niet vinden daar.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Sick Nick

Drop the top!

Smartwatch oplossing, die trilt om je pols en dat moet je zeker wel merken. Kan hij ook meteen zien of het wel de moeite is om op te nemen ;) Of zit de telefoon niet in z'n broekzak/jaszak (bereik via BT zal niet genoeg zijn voor een fabriekshal natuurlijk).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33
Wat voor telefoon is het? Misschien kan je iets via een connector doen die ook in een carkit wordt gebruikt..

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Om welke telefoon gaat het?

Formerly known as Ragdoll

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Via bluetooth koppelen aan radio. Beltoon en eventueel gesprek wordt dan via de radio afgespeeld. Moet je ivm het bereik wel de telefoon bij de radio laten liggen. Dus bedraad zou eventueel ook kunnen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sick Nick schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:28:
Smartwatch oplossing, die trilt om je pols en dat moet je zeker wel merken. Kan hij ook meteen zien of het wel de moeite is om op te nemen ;) Of zit de telefoon niet in z'n broekzak/jaszak (bereik via BT zal niet genoeg zijn voor een fabriekshal natuurlijk).
Lijkt me in een machinefabriek niet handig: vaak genoeg trillingen die je alsnog niet voelt. Daarnaast betwijfel ik of een horloge geschikt is voor de werkzaamheden/omstandigheden in een machinefabriek.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat TS eerder zoiets bedoeld (al dan niet in een andere vorm, deze is ook maar even snel ge-googled). Vaak kom je die dingen nog wel tegen in het assortiment van relatiegeschenken aanbieders.

Die dingen reageren op een bepaald frequentiebereik (GSM) en ik vraag me af of ze überhaubt iets doen op de frequentiebanden van 2G/3G/4G.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33
Die lampjes die je bedoeld zijn trouwens 'knipperstickers'

Afbeeldingslocatie: http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50210282/Flashing_Sticker__2_LEDs_.jpg

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Bedankt voor de reacties zover!
Er worden Sony Xperia smartphones gebruikt.

Die kleine verklikkerlampjes zouden wellicht al prima zijn (gewoon veel van die dingen overal oppakken), iemand enig idee hoe het 'bereik' van die dingetjes is?

Echt mooi zou een GSM variant op zo'n soort ding zijn:
http://www.future-call.com/loudringerlightboxfc-5683.aspx
Pagina: 1