Toon posts:

Pc start niet na nieuwe PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik wilde mijn videokaart upgraden maar daarvoor moest ik ook een nieuwe voeding kopen. Ik heb gisteren de pricewatch: MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC en de pricewatch: XFX Pro 550W binnen gekregen. Daarbij heb ik een asrock B75 pro3 M mobo. Toen ik alles aangesloten had wilde de pc alleen niet opstarten, de fans draaien voor een halve seconde en dan stopt alles ermee. Nu heb ik al mijn videokaart losgekoppeld en dan gebeurt er nog steeds hetzelfde. Met mijn oude voeding kan ik de pc nog wel opstarten, alleen is deze niet goed genoeg om de nieuwe videokaart te draaien.

Kan ik er vanuit gaan dat de voeding die ik nieuw gekocht heb gewoon kapot is?

mvg

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 10:19
6 pins, 8 pins aangesloten op video kaart?
http://legitreviews.com/i...2224/msi-gtx760-power.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door binbero op 14-09-2013 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 8 pins aangesloten voor cpu 24 pins op mobo en 6pins+8pins voor videokaart. Maar ook zonder videokaart start de pc niet op, ik denk dus niet dat het iets met de videokaart te maken heeft.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ergens per ongeluk een kabeltje verkeerd om. Een kabeltje niet goed aangedrukt. Een contactje dat net geen contact maakt.

Of een brakke voeding.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Meestal is het een installatiefout, foto's helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wat foto`s hoe het er nu uitziet, heb nog 1 kabel over die 2x4. Had die eerst aangesloten voor cpu.
http://imgur.com/a/EqkIE

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die 2x4 pins is voor de CPU. Normaal gesproken zit er maar 1 zo'n kabel op een PSU. Ik vraag mij af wat je er dan nu in hebt zitten.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:34
Deze voeding heeft, aldus de specificaties van de fabrikant en afgaande op de foto, twee cpu kabels, 1x 8 pins (gewoon de 2x4 aan elkaar) en een 2x4 als extra.

Dit komt steeds vaker voor, mijn Cooler Master V1000 heeft het ook (op op uitgezocht).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die 2x4 er in doe gebeurt er precies hetzelfde trouwens. Misschien dat jullie wat aan een filmpje hebben? http://tinypic.com/player.php?v=fve0s1&s=5#.UjRcQcbIbQI

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:34
hmmm, moederbord en psu lijken het iig te doen, want de fan wil gaan draaien.
Heb je de standoffs gebruikt (die busjes bij je behuizing)?
Test het eens enkel met de cpu, moederbord en koeler (en natuurlijk de voeding)

Verwijderd

Welk merk/type is de oude voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Oude voeding was een BeQuiet L7 430w. Ik heb deze net nog een keer aangesloten met moederbord cpu en ram erop en dan start de computer wel gewoon op.

Heb de nieuwe voeding ook al een keer op dezelfde manier als hierboven geprobeerd aan te sluiten maar dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Voor even testen kan die voeding het wel aan. Je moet alleen even een verloopje van molex naar PCIe stroomstekker gebruiken omdat de voeding een aansluiting te kort komt. Maar dat verloopje zat denk ik wel bij de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Oude voeding er weer aangedaan met de nieuwe videokaart. De pc werkt weer prima en ben nu drivers aan het downloaden. Is de nieuwe voeding dan gewoon al stuk voordat die gebruikt is?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

He zou kunnen dat het DOA is, probeer het eerst wel even aan te sluiten op een andere computer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op internet dat de gtx760 maar 170w nodig heeft? Zou dat betekenen dat ik met mijn huidige voeding van 430w bijvoorbeeld ook bf3 kan spelen? Of heb je dan kans dat er iets kapot gaat.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die zou het normaal wel moeten trekken.
Tijdens gaming (crysis 2 op extreme graphics in dit geval) heeft die kaart zo'n 150~ Watt nodig (210W bij furmark enzo).
Ik weet niet wat je nog in je systeem hebt van CPU enzo, maar als je er een 150W bij telt dan kom je op een 300W bij gaming, wat die voeding wel zou moeten kunnen halen?

Al zou ik zeker de winkel contacteren over die XFX ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 14-09-2013 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik een I5 3450 en dan nog een ssd en normale hdd, maar als mijn voeding dit al trekt dan ga ik die nieuwe soieso wel terugsturen.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan prima met de oude voeding. Het lijkt er nu wel sterk op dat de nieuw voeding DOA is als het gelijk werkt met de oude.
Pagina: 1