Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Allround laptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij het vinden van een nieuwe laptop.
Ik ben zelf niet echt een kenner en ben dus best bang een miskoop te maken.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
-Ik wil mijn nieuwe laptop in eerste instantie gebruiken voor school.
Hier wil ik dan graag programma's als word, excel etc op kunnen gebruiken.

-Omdat ik de laptop veel mee zal moeten nemen, heb ik liever 1 die iig een beetje te vervoeren is. (Hoeft geen kleine laptop te zijn.)

-Ook kijk ik graag films en series. Zou ze graag in goede kwaliteit af willen spelen. (Eventueel verbonden aan mijn tv.)

-Als laatste speel ik de laatste tijd geregeld Final Fantasy A Realm Reborn. Het is geen must om dit op mijn nieuwe laptop te kunnen spelen, maar zou leuk zijn als het kon...

Wat mag je laptop gaan kosten?
-Ik heb niet zozeer een budget, maar wil zeker niet meer dan 750 euro betalen. Het liefst iets in de prijsklasse tot 600.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
-Ja, regelmatig naar school.
Zolang de laptop te vervoeren is zie ik hier genoeg mogelijkheden.
Dus niet gebonden aan kleinste model.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom
-Niet zozeer.
Ik weet niet wat de meest betrouwbare merken op het moment zijn.
Heb het liefst wel een A merk.

Ik heb zelf al een beetje rond gekeken op het forum en zag dat daar oa de Dell 15r se werd aangeboden voor iets soortgelijks.
Ik zou zelf graag met nog meer voorbeelden komen, maar dan zou ik eerlijk gezegd gewoon random laptops plaatsen.

Ik wil een ieder in ieder geval bij voorbaat vast bedanken voor de hulp.

Gr.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Dell 15R SE is inderdaad een laptop die veel aangeraden wordt (goede kwaliteit en een zeer mooie prijs). Een trapje duurder/beter is pricewatch: Asus N56VB-S4016H. Deze heeft betere bouwkwaliteit, accuduur, toetsenbord en specs dan de Dell 15R SE. Ook heb je nog de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH). Mooie prijs, maar ik kan je van deze niks vertellen over kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door lucash op 14-09-2013 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt vast voor de eerste tip!
Heb mijn prijsklasse een klein beetje aangepast.

De laptops zoals hierboven zijn echt mijn maximale budget.
Het liefst iets lager als dat met mijn wensen mogelijk is.

Verwijderd

De inspiron 15R SE kan je voor rond de €550 krijgen met een i5 en kortingsacties. Je kan er dan nog een SSD in zetten binnen het budget.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik de laptop voor dat bedrag kunnen vinden?
En kortingsacties klinkt goed, maar kan ik die gewoon ergens vinden?
Misschien nog een tip voor welke SSD, of maakt dat weinig uit?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Dell website, als je dan "de sheet" gebruikt waar Darkstone's ondertitel naar linkt kan je flinke korting krijgen zodat hij rond de 550 euro ligt.
Bij een SSD kan je het best gaan voor een Samsung 840 EVO of een Crucial M500, de eerste is wat goedkoper, de tweede heeft wat extra securityfeatures.
De EVO wordt overal goed aangeschreven.

Aanrader om wel voor een wat grotere dan 128 GB te gaan aangezien het je HDD vervangt (op sommige modellen zit msata, maar toevallig de goedkoopste van de Dell Inspiron 15R SE volgens mij niet) en je dus met alleen de SSD voor opslag zit.
256 GB is op zich voldoende voor jouw gebruik denk ik, één of twee games en verder je schoolspul e.d.

Verwijderd

De Crucial M500 is juist goedkoper. Storage-god CiPHER van de CiPHER's Storageblog raad altijd de M500 aan met de redenering dan de extra theoretische betrouwbaarheid en lagere prijs belangrijker zijn dan de iets snellere 840 evo.

• Merethil
De Evo is 30 euro goedkoper dan de M500 op 256 GB...
Ik zou zelf wel inderdaad kiezen voor de M500 vanwege de extra betrouwbaarheid, maar de Evo heeft een betere prijs/snelheid-verhouding. Hoe dan ook, een SSD is superieur aan alles wat ze verder in die laptops steken, behalve in de Air en een paar andere Ultrabooks waar de PCI-e SSD's inzitten.

• Merethil
Ja hey joh, ik keek naar de M500 256 GB :+
...Had niet door dat er een 240 GB versie van was. Dan is de M500 al helemaal een goede koop.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Er bestaat niet eens een 256gb versie :P

• Merethil
Hmpf het is blijkbaar niet voor niets weekend, ik keek naar de m4 blijkt.. -_-'
Pagina: 1