Problemen met WiFi signaal van Arcadyan Experia Box V8

Pagina: 1
Acties:

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Ik ga binnenkort overstappen op een snellere internet verbinding van Telfort. Op dit moment komt er ADSL T6 uit de muur, met een snelheid van 8mb/s.
Nu heeft telfort de router geleverd en ik heb die helemaal aangesloten. (We hadden eerst een Zyxel zonder WLan)

Via de draad is er niet een verschil te merken, de snelheid is gewoon hetzelfde. Het WiFi signaal is echter om te huilen. Vaak werkt het niet, en als het werkt is het niet vooruit te branden.
De router staat op de 1e verdieping, en het signaal is niet genoeg om te kunnen internetten op de bovenste verdieping (3de).
Op de installatiekaart staat dat hij eigenlijk in de meterkast moet, maar aangezien het via de draad wel gewoon goed werkt denk ik dat het aan het signaal van de router ligt.

Nu is mijn vraag: Wat hiermee te doen? Is er iets wat ik kan doen om het signaal stabieler (werkend!) te krijgen?
Het snellere 30mb/s internet wordt volgende week pas opgeleverd, maar dat zou weinig effect op het signaal van de router moeten hebben toch?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Het draadloze signaal uit de Arcadyan experia box V8 is niet echt geweldig.
Bij een kennis staat dezelfde box en daar heeft hij regelmatig problemen met het verbinden van draadloze computers. Tevens het bereik is zeer slecht, bij hem heeft de KPN monteur de box in de meterkast gehangen omdat hier ook het ISRA punt zit. Het ISRA punt is het aansluitpunt waar de verbinding van KPN naar binnenkomt.
Wat er bij hem op de planning staat is dat er een ander accesspoint wordt aangesloten en de accesspoint in de experiabox uit.

Bij jou zal je waarschijnlijk niet met 1 accesspoint af kunnen aangezien je meerdere verdiepingen hebt
Een mogelijkheid zou zijn als je het accesspoint (de experiabox) eens probeert in het trappengat. Mogelijk lost dit het probleem voor je op doordat het draadloze signaal minder tegengehouden wordt door bijv. de betonnenvloer.
Een andere oplossing is door een tweede accesspoint aan te sluiten en deze bijv. op de derde verdieping te zetten en deze met een netwerkkabel te verbinden met de experiabox. Daarna zou je het accesspoint in roaming mode kunnen zetten zodat je als het ware 1 draadloos netwerk hebt.
Roaming heeft als grote voordeel t.o.v. repeatermode dat er geen bandbreedte verloren gaat.