Waarom is het volume van mijn ps3 erg laag?

Pagina: 1
Acties:

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb mijn ps3 vandaag aangesloten op mijn computer beeldscherm. Op het scherm heb ik computerboxen aangesloten, maar nu is het probleem dat het volume erg laag is. Ik moet het geluid vol opendraaien en dan is het nog steeds slecht hoorbaar.

Alvast bedankt :)

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je gekeken in de instellingen van je PS3 en je computerscherm ?

• flash1
Rockvee2 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:46:
Heb je gekeken in de instellingen van je PS3 en je computerscherm ?
Op mijn computer monitor kan ik niks instellen voor geluid. Op mijn PS3 zijn er wel output settings, maar ik zou niet weten welke ik moet selecteren. Standaard zijn er twee opties geselecteerd.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
flash1 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:10:
Op mijn computer monitor kan ik niks instellen voor geluid. Op mijn PS3 zijn er wel output settings, maar ik zou niet weten welke ik moet selecteren. Standaard zijn er twee opties geselecteerd.
De geluidsoutput staat niet nog op HDMI of zo? Je hebt wel de juiste "kabelsoort" gekozen?

Nickname does not reflect reality

• flash1
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:16:
[...]

De geluidsoutput staat niet nog op HDMI of zo? Je hebt wel de juiste "kabelsoort" gekozen?
Ja, ik heb HDMI geselecteerd en daarna kan ik in manual uit veel audio opties kiezen, maar ik weet niet welke ik nodig heb. De speaker set bestaat uit twee speakers met een subwoofer.

• flash1
Is het misschien mogelijk dat ik via de witte en rode AV kabel de audio aansluit op mijn speaker set?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat kan ook. Ik verdenk je beelscherm, kan je daar nergens het volume instellen? Mijn beeldscherm heeft + en - knopjes die het geluid regelen als je geluid via HDMI stuurt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Het beeldscherm heeft geen eigen boxen en ook geen volume regelaar. Wel een aansluiting voor headphone jack 3.5. Het is mij trouwens niet gelukt om via de witte en rode AV kabel geluid te krijgen.

Het gaat om dit beeldscherm: Asus PA246Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Heel erg bedankt! Ik weet nu wat het probleem is. Mijn beeldscherm heeft maar 3watt als output, daarom dat is het volume erg laag. Zijn hier misschien oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:13
flash1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:50:
[...]

Heel erg bedankt! Ik weet nu wat het probleem is. Mijn beeldscherm heeft maar 3watt als output, daarom dat is het volume erg laag. Zijn hier misschien oplossingen voor?

Je kunt je speakers direct op de PS3 aansluiten, dmv een optische kabel indien je een surround set hebt, of een rood/witte kabel wanneer je alleen een stereo set hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
RVE_NL schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:03:
[...]

Je kunt je speakers direct op de PS3 aansluiten, dmv een optische kabel indien je een surround set hebt, of een rood/witte kabel wanneer je alleen een stereo set hebt.
Ja, dat heb ik geprobeerd. Alleen werkt het niet wanneer ik de gele kabel weglaat. En als ik dan de witte, rode en gele kabel heb aangesloten dan doet het geluid het wel, maar dan heb ik wel een erge ruis op de achtergrond.

UPDATE: Hij doet het nu wel via de gele en rode AV kabel (het vorige kabeltje was kapot), maar ik vind de geluidskwaliteit niet optimaal. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

UPDATE: Ik dacht dat hij het nu deed, maar wanneer ik bijvoorbeeld een film bekijk op Netflix dan hoor ik de stemmen van de acteurs niet. Ik hoor wel de achtergrond geluiden.

[ Voor 26% gewijzigd door flash1 op 15-09-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Kan ik misschien een externe soundcard kopen en die aansluiten op mijn monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1