Oplossing gezocht voor Draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 12:48
Hallo Tweakers,

Probleem

Mijn zus heeft een huis en daar zit een bakkerij aan vast. Nu staat er in de keuken een router voor het draadloos netwerk. In deze router zit een kabel (WAN) die naar het glasvezel kastje gaat. En er zit een kabel in die naar de bakkerij gaat en die daar in een andere router zit. Nu weet ik niet precies hoe dat is aangesloten op de andere router maar die andere router heeft wel internet. Dus in de bakkerij krijg je draadloos internet via de router die daar staat.

Ze heeft erg problemen met traag internet en daarom wil ze graag wat nieuws.

Nu wil ik dus hier vragen wat de beste oplossing is. Ze wil dus draadloos internet in de keuken en draadloos internet in de bakkerij.

Ik zat te denken aan een TP-Link TL-WR1043ND voor in de keuken, maar ik weet niet wat ik het beste kan nemen in de bakkerij. Moet ik nu een extra router kopen die verbonden is met de router in de keuken voor draadloos in de bakkerij? Of moet ik een access point kopen die verbonden is met de router in de keuken?

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Alvast bedankt! :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12 16:17

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik het zo hoor denk ik aan een AP in huis en een AP/repeater voor in de bakkerij. Om je niet al het werk te ontnemen, waarom de TP-link, en waarom geen willekeurig andere ? Ik mis nu wat onderbouwing en onderzoek.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 12:48
Bedankt voor je reactie :)

Ik heb zelf goede ervaringen met TP-Link. Ik heb namelijk thuis ook dezelfde router en ik heb ook dezelfde router bij m'n broer geplaatst.

Ik heb wel gekeken naar een Linksys DualBand router maar zo'n router is namelijk niet nodig. Het scheelt namelijk ook €40,-

Ik heb bij de producten ook even gekeken naar een Access Point. De TP-Link TL-WA801ND. Er zijn een paar reviews gemaakt en die zijn allemaal positief.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Perkouw schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:32:
Als ik het zo hoor denk ik aan een AP in huis en een AP/repeater voor in de bakkerij. Om je niet al het werk te ontnemen, waarom de TP-link, en waarom geen willekeurig andere ? Ik mis nu wat onderbouwing en onderzoek.
Als ik het zo lees dan staat de router in de bakkerij te werken als WLAN extender/repeater van het AP in de keuken én krijgt te weinig signaal (wireless) terwijl 't apparaat óók op UTP aangesloten is en dus zuiver als AP zou moeten kunnen werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-09-2013 19:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse