Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

advies gevraagd: Game laptop voor Diablo 3 MSI GE70 i5 3230m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb wat hulp nodig, ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe laptop die geschikt is om wat zwaardere games op high resolution te spelen. Ik speel regelmatig Diablo3 en ben dus op zoek naar een laptop die deze game op de hoogste resoluties kan draaien.

Na wat zoeken ben ik gestuit op de MSI GE70 I5 3230 voor € 700. Helaas kan ik deze laptop alleen in Duitsland vinden voor deze prijs. Dus als jullie ook weten waar ik het in NL kan kopen dan hoor ik dat graag.

De laptop heeft de volgende specs:
Prozessor
Intel® Core™ i5-3230M Prozessor (Dual-Core)
2,6 GHz, mit Turbo-Boost bis zu 3,2 GHz, 3 MB Cache, 35 Watt TDP

Grafik
NVIDIA GeForce GTX 660M Grafik
mit Optimus Energiespartechnik
2048 MB VRAM
HDMI, VGA

Chipsatz
Intel® HM76 Express

Arbeitsspeicher
4 GB DDR3-1600 SO-DIMM, maximal erweiterbar auf 16 GB
2 Steckplätze gesamt, davon 1 frei

Is dit een laptop die d3 op de hoogste resoluties kan spelen en raden jullie deze aan?

Alternatieven zijn zeer welkom

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
http://www.notebookcheck....rce-GTX-660M.71859.0.html

Aan de hand van deze site zie je dat de GTX 660M voldoende is voor Diablo 3.
Nou is het wel zo dat alle benchmarks daar op Highest zijn gedraaid op een laptop met een i7 dus het zou een verschil kunnen maken (i5-3230m is een dual core).
Ik ben niet bekend met Diablo 3's verschil tussen quadcores en dualcores, maar ik weet dat ik op m'n pc (Pentium G860) het spel perfect kon draaien als ik de shadows wat omlaag gooide. (In combo met een HD 5830).

De 3230m haalt 4000 punten in deze benchmark:
http://www.cpubenchmark.net/
Terwijl mijn G860 er maar 2800 haalt, de processor is dus (theoretisch gezien) ongeveer 1,7 keer zo snel als de mijne, ik denk dat je er wel goed mee zit.

In Nederland kan ik zo één, twee, drie niet dezelfde laptop vinden dus ik denk dat je dan wel vastzit aan de Duitse websites.
Mocht het trouwens de variant zijn met een 1600x900 scherm dan kan je Diablo 3 all out spelen, kom er net achter dat hij zowel in 1600x900 als 1920x1080 geleverd wordt.

Verwijderd

de GE60/GE70 is een laptop met slechte koeling, zeer slechte bouwkwaliteit, slechte input devices en slechte accuduur. Er zijn kwalitatief veel betere laptops te vinden waar je diablo 3 goed op kunt spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie hulp guys.

@merethil, het is toch fijner spelen op 1920x1080 of heb ik het mis? Of bedoel je deze MSI niet op high res kan spelen bij een 1920 x 1080

@darkstone, ook voor die prijs van rond de € 700? Zo ja, kan je er dan één adviseren.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 12:55 ]

• Merethil
Ik weet niet of de laptop die je in je startpost noemt op 1920x1080 kan draaien (kan het scherm het aan?)
Zou in de specificaties moeten staan.

Hoe dan ook: Darkstone heeft gelijk, maar deze laptop kán het draaien.
Zelf ken ik geen laptops die voldoen aan je eisen voor rond de 700 euro, een Dell 15R SE bijvoorbeeld heeft moeite met het op 1920x1080 max settings draaien van Diablo III, een Lenovo E531 wordt al snel te duur (800+ euro) als je die juist wilt opbouwen en andere laptops zitten dan ook in die prijscategorie.

Voor het geld krijg je een snelle bak, maar wel met de problemen die Darkstone aanhaalt...

Verwijderd

Voor het geld zijn er net zo snelle bakken te krijgen, zoals de latitude 15 met HD 8850 gpu en 1080p scherm en lange accuduur.

De inspiron 15R SE kan diablo 3 draaien op 1080p met AA en AF met 27 fps, zonder AA en AF verwacht ik speelbare framerates. Kost bovendien maar €550 met i5.

• Merethil
Daarom had ik het ook over max settings. Ik ben wel benieuwd naar de Latitude 15 maar ik kan hem nog niet aanraden zonder te weten hoe het met koeling (de GPU is een stuk sneller geworden tov de 7730M, maar niet zoveel zuiniger) gesteld is in dezelfde behuizing als de 15R.
Daarnaast is de 15R SE inderdaad goedkoper, maar daarvoor in de plaats komt gewoon een slechtere GPU dan wat TS aanhaalt in topicstart. Ik wil daar niet mee zeggen dat hij daar een betere koop heeft, maar als hij niet teveel wil inboeten op prestaties zit hij met een dilemma.
Pagina: 1