Ik heb gisteren een systeemherstel gedaan en nadien wil de computer niet meer opstarten. Als ik hem aandruk en windows normaal opstart krijg ik blue screen of death. Als ik hem daarentegen in opstartherstel aandoe dan doet de computer wat repairs en dan klik ik op finish en dan gaat de computer uit maar dan is er verder niks veranderd. Dus nu heb ik geen idee wat ik moet doen want ik wil graag mijn bestanden wel behouden..... Suggesties??
Weet je toevallig ook wat de foutcode was op de BSOD? Daarmee kan je googlen wat voor een fout het is.
Wat je wellicht alvast kan doen is je computer opstarten middels een Ubuntu Live CD, zodat je van daaruit bij je bestanden kan komen. Die kan je alvast overkopiëren.
Wat je wellicht alvast kan doen is je computer opstarten middels een Ubuntu Live CD, zodat je van daaruit bij je bestanden kan komen. Die kan je alvast overkopiëren.
Als eerste de vraag: waarom heb je een systeemherstel gedaan?
en: wat is de foutmelding?
Als je de mogelijkheid hebt: hang de HDD in/aan een andere pc en haal je data er af, of maak een kloon voordat je iets met de oude doet.
edit:
spuit elf
en: wat is de foutmelding?
Als je de mogelijkheid hebt: hang de HDD in/aan een andere pc en haal je data er af, of maak een kloon voordat je iets met de oude doet.
edit:
[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 14-09-2013 10:58 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Over welk OS hebben we het eigenlijk?
Post nu ff de reden waarop je systeemherstel hebt gedaan en wat je bsod weergeeft.. Anders kan niemand je helpen
ik had microsoft outlook eraf gegooid en daarom wilde ik hem herstelllen en staat: PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED
Kan je wel in veilige modus opstarten?
-edit-
Welke virusscanner heb je geinstalleerd?
-edit-
Welke virusscanner heb je geinstalleerd?
[ Voor 40% gewijzigd door _Rayman_ op 14-09-2013 11:17 ]
Via google kom ik hier tot een mogelijke oplossing:Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:14:
ik had microsoft outlook eraf gegooid en daarom wilde ik hem herstelllen en staat: PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED
http://superuser.com/ques...ation-failed-on-windows-7
Je zou het via een Ubuntu Live CD kunnen proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:21:
Hoe moet ik zo'n Bootcat.cache file dan verwijderen??
Maar even tussenhaakjes: wat heb je zelf al geprobeerd, behalve het indrukken van de aanknop? En hoe 'technisch' ben je? Want dan kunnen we het zo goed mogelijk op je afstemmen. Maar als je slechts antwoordt met een regel tekst, dan wordt het ook heel erg moeilijk voor ons om je te helpen.
Verder raad ik aan om heel erg goed te lezen en geduldig te zijn. Anders wordt het alleen maar erger.
Dan nog wat vraagjes:
- Heb je nog een andere Windows computer? Anders wordt het namelijk wat 'moeilijker'.
- Heb je ook een Windows 7 CD?
Ik heb zelf nog een aantal keer system recovery gedaan en een windows memory diagnostic. Ik ben niet heel technisch met computers, dat verklaart ook wel waarom ik dit vraag:P. Ik heb naast deze computer die nu vastgelopen is een andere windows 7 computer staan die zou ik miss kunnen gebruiken. Ik heb idd nog een windows cd liggen.... Maar zou dit ook een oplossing kunnen zijn: http://www.tomshardware.c...-windows-7-mbr,10036.html
Ik weet het niet zo 1, 2, 3. Maar je Blue Screen gaf een specifieke error aan en had volgens mij niet zo zeer met je MBR te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:31:
Ik heb zelf nog een aantal keer system recovery gedaan en een windows memory diagnostic. Ik ben niet heel technisch met computers, dat verklaart ook wel waarom ik dit vraag:P. Ik heb naast deze computer die nu vastgelopen is een andere windows 7 computer staan die zou ik miss kunnen gebruiken. Ik heb idd nog een windows cd liggen.... Maar zou dit ook een oplossing kunnen zijn: http://www.tomshardware.c...-windows-7-mbr,10036.html
Maar hang eerst je harde schijf aan je andere computer. Kopieer vanuit je andere computer alle belangrijke bestanden, zodat je een backup hebt, mocht het fout gaan. Doe dit als eerst.
En probeer dan de bootcat.cache methode, als je klaar bent met je backup. Aangezien je een nog werkende Windows 7 PC hebt, is dat wel een poging waard.
Maar kan je zo een harde schijf aan een andere computer hangen??
en als ik dat dan wel gedaan heb dan kan ik eventueel ook gewoon naar fabrieksinstellingen doen, toch??
en als ik dat dan wel gedaan heb dan kan ik eventueel ook gewoon naar fabrieksinstellingen doen, toch??
Je eerste vraag: ja dat kan.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:42:
Maar kan je zo een harde schijf aan een andere computer hangen??
Tweede vraag: nee, dat kan niet, aangezien het hoofdbesturingssysteem op je harde schijf staat van je werkende computer. Als je dan terug naar fabrieksinstellingen drukt, dan zorg je er dus voor dat je werkende computer terug naar fabrieksinstellingen gaat.
Pagina: 1