Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hardware probleem - help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vorige week heb ik een raar probleem met mijn desktop. Ik heb vrijwel nog nooit problemen gehad met mijn desktop sinds mijn aankoop en dat is inmiddels al zo'n 2,5 jaar geleden. Vorige week startte ik mijn pc op, maar ondanks het feit dat mijn pc begon op te lichten en de gebruikelijke geluiden maakte, bleven mijn toetsenbord, beeldscherm en muis uit.

Ik heb toen de pc een aantal keer opnieuw opgestart en na een aantal pogingen werkte het eindelijk, dit was echter van relatieve korte duur. Ik was bezig met het kijken van een film toen opeens alles bevroor en ik uit mijn headset een soort van (hard) zoemend geluid hoorde, zo'n typische freeze zeg maar. Ik kon helemaal niks doen, dus kon alleen de pc weer handmatig opnieuw opstarten. Sindsdien (vorige week ongeveer) doet ie het prima, maar zojuist gebeurde het weer. Het is heel erg onregelmatig en ik heb geen idee waardoor het komt, ik heb zojuist de drivers van mijn GPU's geupdate, want na wat te zoeken zag ik een paar soortgelijke cases en daarbij was het door het simpelweg updaten van de drivers opgelost.

Toch denk ik persoonlijk dat het met iets anders te maken heeft, ik vind het zo raar dat ik hem een aantal keer opnieuw moet opstarten en dat daarbij een kans is dat mijn randapparatuur niet werkte. Het doet me vermoeden dat het iets met mijn moederbord te maken heeft, maar ik ben wat dat betreft niet dermate deskundig. Ik heb overigens sinds mijn aankoop de moederbord drivers nog nooit aangeraakt, omdat deze in tegenstelling tot GPU drivers nogal verwarrend zijn.

Iemand die toevallig meer weet?

De pc is overigens altijd in erg goede staat gehouden. Ik maak hem standaard met de compressor om de aantal maanden schoon en toen ik hem van de week open had gemaakt was het ook nog niet bijzonder stoffig.

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Memtest86 draaien, en een andere power supply proberen. Grote kans dat het in een van de twee ligt ;)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat zijn de specificaties van je pc, wellicht dat het ons wat verder helpt?

Verwijderd

Topicstarter
gallery: Thundercrash

Zit alleen nu een 2e 6870 bij en nog een extra 4GB ram. De PSU/Voeding is een Corsair 650TX.

Ik zou ook wel een Dxdiag willen posten, maar ik zag geen optie om een bestanden toe te voegen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 11:09 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoe oud is je harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
2,5 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel doet ie het helemaal prima overigens, het is echt heel erg random.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28

BoAC

Memento mori

Gebeurt het ook als je de 2e 6870 eruit haalt? Als dat niet zo is zou ik eerder denken dat je voeding aan zijn eindje loopt of niet toereikend is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ontoereikend zou geen probleem moeten zijn omdat ik al zo'n 2 jaar probleemloos op deze setup speel. Lastig omdat het erg onduidelijk is wat nu precies het probleem is en of ik er iets aan moet laten vervangen..

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 11:59

Perkouw

Moderator General Chat

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het af moeten kloppen, ik was zojuist een game aan het spelen toen de pc opeens besloot zichzelf opnieuw op te starten.

• Verstekbakker
  • Niet online
Er zit ergens een optie om bij een blauw scherm de boel NIET opnieuw te laten opstarten. Ik weet niet uit het hoofd waar het zit. Maar dan kun je een foto maken van het blauwe scherm, daar kunnen we iets meer mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen blauw scherm, zojuist was het gewoon in 1x.

De andere freezes zijn allemaal vastlopende schermen geweest van wat ik op dat moment aan het doen was met een zoemend geluid uit mijn headset.

Blauwe schermen zijn tot nu toe nog geen 1x voorbij gekomen.

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:59:
Ik krijg geen blauw scherm, zojuist was het gewoon in 1x.

De andere freezes zijn allemaal vastlopende schermen geweest van wat ik op dat moment aan het doen was met een zoemend geluid uit mijn headset.

Blauwe schermen zijn tot nu toe nog geen 1x voorbij gekomen.
Die krijg je niet omdat hij de computer reset. Daarom die optie even aan (of uit) zetten.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Volgens mij zit dit onder F8 als je Windows opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen, ik zal even updaten als het weer voorkomt.

''However, a failing power supply can often be the cause of problems you might not expect like random lockups, spontaneous reboots, and even some serious error messages.''

Dit klinkt akelig bekend.

Edit: Ik heb de geheugencontrole uitgevoerd, daar zijn geen fouten gevonden.

Dus hoogstwaarschijnlijk iets met de PSU, ik zal hem vandaag of morgen een keer helemaal schoon spuiten, want wat is de kans dat ie faalt vanwege stof of iets dergelijks?

Ik bedoel het is Corsair PSU, lijkt me toch dat die wel wat langer dan 2,5 jaar meegaan.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 14:02 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
http://www.technibble.com...able-to-get-into-windows/

Zoek nou eens eerst uit of je (en zo ja welk) een bsod krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb de optie uitgezet, mocht ie nu weer crashen dan zal ik hier de informatie posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. De afgelopen 3-4 weken geen problemen gehad.

Sinds vanochtend is het dus weer begonnen en dit keer is het goed mis. Ik heb trouwens geen BSOD gekregen, de computer freezed gewoon met (af en toe zonder) een akelig geluid en ik moet hem handmatig opnieuw opstarten.

Vaak moet ik de PC meerdere keren opnieuw opstarten omdat randapparatuur niet meewerkt (scherm, keyboard en muis). Maar zelfs als dit wel gebeurd, blijf ik nu vrijwel met zekerheid hangen bij het laden van het bureaublad, zelfs bij het windows deuntje hoor je het haperen.

Wat kan ik het beste doen? Insturen voor reparatie? Als het inderdaad de PSU is dan zou ik nog 2,5 jaar garantie hebben, maar wie weet hoelang dat duurt etc.

Tips? ;(

• M2M
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

Zelf een nieuwe PSU kopen (even specs in het topic zetten ivm linken naar gallery (genereer RML knop bij gallery is erg handig!)) en inbouwen. Of anders je PC naar de locale PC boer brengen en door hun een nieuwe PSU in laten bouwen.

Let wel goed op met powersupplies want er zit heel veel troep tussen. Wellicht dus handig even je specs te posten en ons een PSU laten aanbevelen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Net even gebeld met de winkel waar ik altijd kom. Ik gaf aan dat ik dacht dat de PSU was, maar na het probleem te omschrijven gaf hij aan dat het meerdere dingen kon zijn.

Dus helaas toch maar even insturen voor een onderzoek en kijken wat het is.

Fuuuuuuuuuuu..
Pagina: 1