Mini-pc tbv browsen op Televisie

Pagina: 1
Acties:

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste forumleden,

Voor een project ben ik op zoek naar een goedkope mini-pc welke ik via HDMI op een HD-scherm aan kan sluiten. Het is echter alleen bedoeld om hier 24/7 een website op te laten draaien welke gebouwd is met HTML5. Er worden dus diverse animaties geladen en dit moet allemaal zeer 'smooth' gaan.

Vorige maand een Raspberry Pi gekocht en proberen te installeren naar wens, maar blijkt dat de Pi flink wat moeite heeft met zware websites waar veel animaties worden geladen.

Na veel zoeken op Google kom ik voor dezelfde prijscategorie van 25-100 euro (welke ik wel ongeveer in moet blijven) uit op diverse Android TV stickjes. Ik vraag me echter af of dit wel de beste oplossing is.

Kent iemand een goed alternatief voor de Raspberry voor HTML 5 browsen, waar tevens ook Linux op gezet kan worden?

Dank voor jullie hulp!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Android apparaatjes zijn leuk, maar met name de goedkopere zijn gewoon niet heel snel, en dat merk je wel bij het webbrowsen.
Op zich als je de wat vlottere Androiddingetjes gebruikt, dan werken ze prima, maar dan moet je er niet eentje pakken van 25 euro.
Ik heb zelf een Odroid U2 en dat werkt prima, alleen zijn die denk ik iets duurder dan 100 euro als je alles bij elkaar hebt.

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:51:
Die Android apparaatjes zijn leuk, maar met name de goedkopere zijn gewoon niet heel snel, en dat merk je wel bij het webbrowsen.
Op zich als je de wat vlottere Androiddingetjes gebruikt, dan werken ze prima, maar dan moet je er niet eentje pakken van 25 euro.
Ik heb zelf een Odroid U2 en dat werkt prima, alleen zijn die denk ik iets duurder dan 100 euro als je alles bij elkaar hebt.
Dank voor je vlotte reactie. Die Odroid U2 ziet er goed uit met een fan erop. Ik ben bang dat als ik zo'n Android stick koop, ik problemen krijg met overhitting. Aangezien het kastje minimaal een maand lang 24/7 aan staat. Of komt dit niet zo snel voor?