Rechterkant van het beeldscherm zit links. Deel 2!

Pagina: 1
Acties:

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1448bo4.png

Hopenlijk dat het zo wat verduidelijkt, de rechterkant van het scherm zit ineens aan de linkerkant.

dit is erg vervelend! Tevens is de linkerkant aan het "trillen" en erg slecht leesbaar etc.

Ik heb het vermoeden dat dit wat met de gpu moet zijn want veel anders kan ik mij niet bedenken omdat wanneer ik de pc opnieuw opstart het voor 5min goed gaat.

Tevens nu ik het plaatje terug kijk met gewoon beeld weer (dankzij restart) ziet het er normaal uit...

[ Voor 11% gewijzigd door dudee op 09-09-2013 18:54 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, mij is je probleem totaal niet duidelijk.

Ik kan gaan gissen, maar dat schiet niet op. Vertel gewoon wat je config is en wat je probleem is.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37
Je screenshot ziet er gewoon prima uit dus je GPU geeft waarschijnlijk wel gewoon het goede beeld door.
Denk dat je aan een defecte monitor moet denken maar je probleemomschrijving is niet erg duidelijk. Snap niet helemaal wat je bedoeld met rechter beelscherm zit aan de linkerkant.

• dudee
Ik laat even de "paint skills"erop los over 1min nieuw plaatje.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aan je screenshot te zien is je GPU goed, die neemt namelijk een shot voordat het signaal naar je monitor gaat. Als je dus op je monitor iets anders ziet dan op de screenshot, dan zit het probleem in de kabel of je beeldscherm.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 08:16
En over dat rechter/linker-verhaal: al in Configuratiescherm > Beeldscherm gekeken? Je kunt daar je schermen arrangeren, dus verslepen welke monitor waar staat, "fysiek".

• dudee
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/23kypfk.png

Ik kan de begin post niet editten.

Tevens heeft Fable een punt, ik moest aan de gpu denken omdat het na een tijdje ging en ook pas bij een spel.

• Cor453
Ik snap er nog steeds bar weinig van. Je plakt nu twee keer dezelfde screen tegen elkaar, en dan zie ik stroken wit. Is dat de bedoeling? met andere woorden: waar moeten we naar kijken?

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 11:01
Trek eens een foto met je gsm van je scherm en post hem hier. Zal duidelijker zijn denk ik :)

• dudee
@cor

Als je op gelijk niveau zouden zijn is het scherm wat ik te zien krijg, alles werkt kan alles aanklikken maar lijkt nergens op en is ook erg onhandig dat wanneer je de browser wil sluiten dat je rechts moet gaan.

@cedricD zal ik even doen.

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Brakke monitor of kabel. Als de screenshot goed gaat is er met de output niks mis.

Probeer eens een andere ontvanger, E.G. je TV.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2013 19:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dudee
Ik zal even andere kabel/monitor regelen, rare is dat hij het bij normaal internetten niet doet maar bij een spel al na 5 min.

• Cor453
@D4NG3R: dat weet jij nu al, zonder dat je iets gezien hebt dat geen screenshot is?

@dudee maak even een fotootje met je huidige probleem, dan kunnen we kijken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Cor453 schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:22:
@D4NG3R: dat weet jij nu al, zonder dat je iets gezien hebt dat geen screenshot is?
Wat ik opmaak uit de TS is dat je daar een screenshot ziet. Wat ik opmaak uit de afbeelding welke de TS later plaatst is dat het beeld op ong 3/4e word geflipped en er links naast word gedrukt.

Wanneer een screenshot er normaal uit ziet is het veelal de aangesloten hardware. Bijv de bekabeling of de monitor zelf welke niet helemaal lekker haar werk doet.

• Ernemmer
  • Niet online
Om op mijn vorige post terug te komen, in je tweede screenshot is het beeld wel verkeerd. Je kan dus 99% zeker zijn dat het je GPU is die de fout veroorzaakt, misschien eens een andere driver proberen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ernemmer schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:25:
Om op mijn vorige post terug te komen, in je tweede screenshot is het beeld wel verkeerd. Je kan dus 99% zeker zijn dat het je GPU is die de fout veroorzaakt, misschien eens een andere driver proberen.
dudee schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:55:
Ik laat even de "paint skills"erop los over 1min nieuw plaatje.
:>

(Kijk eens naar de tijd op de klok rechtsonderin).

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2013 19:27 ]

• Cor453
@D4NG3R: zo had ik het nog niet bekeken. Je hebt gelijk, als je goed kijkt snap je het wel idd. Ik zat fout!

@TS: Wat voor graka heb je? Word je kast warm als het gebeurt? Heb je kleurproblemen?

• dudee
@allemaal.

Ik heb nu een tijdje verschillende games open (van LoL eve online tot arma 2) en hij doet het niet! Hij "verspringt" maar niet, denk dus brakke kabel en die zal worden vervangen als het nog een x gebeurt.

Tevens zijn de temps netjes voor een warme kamer, de setup is: antec 300 met daarin i5 2500k oc tot 3,7ghz met een cm hyper 612S en een HD6950 van club3d.

Ik zal even zoeken waar het slotje zit en als het probleem zich weer voordoet zal ik het jullie laten weten.

Super bedankt voor de uber snelle reacties!

• Cor453
@TS: no problem, misschien als het weer gebeurt toch even kijken naar de temperatuur en de bekabeling.

• dudee
Ja dat zal ik dan ook doen, rare is dat ik gelijk de temp programma open heb gezet en helemaal niks vreemds was. Gok dat het de kabel van pc naar monitor is of de monitor voeding.

• Cor453
Het kan heel veel zijn, gewoon goed opletten of je niks geks ziet.

• dudee
Rechter beeldscherm zit aan de linker kant van het scherm.

Deze heb ik een paar dagen geleden geopend, ik dacht dat het aan de kabel zou liggen en moest dus even een nieuwe kopen.

Ik heb nog geen tijd gehad om dat te doen maar met nieuwe bevindingen denk ik dat het daar ook niet aan ligt. omdat:

1. Ik heb nu ook last van "fracticals" als ik het goed heb.
2. Wanneer mijn beeldscherm helemaal op zwart gaat/gestreept met allemaal kleuren komt hij soms na een tijdje terug en krijg ik direct de melding: amd drivers has stopped working.
3. Wanneer punt 2 gebeurd kan ik vaak ook geen toetsenbord gebruiken: ik heb CM Crossfire TK met de lampjes en wanneer ik dat wil veranderen gebeurd er op dat moment helemaal niets.

Ik heb er nu bijna altijd last van, de hd6950 van club3d word niet erg warm, 50 graden ongv tijdens een spelletje. Ik kan dus eigenlijk niet eens meer mijn mail fatsoenlijk bekijken.

Ook verschuift het steeds dus dat de "vlakken" worden omgedraait. Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn.

Jammer genoeg heb ik geen tweede videokaart hier liggen dus kan ik ook niet zomaar testen als het aan de videokaart ligt.

De hele setup is nu denk ik alweer 3 jaar oud, ik heb het net gekocht nadat de ivfy brigde goed was aangekondigd.

De foto's:

http://tinypic.com/2mplwzeh

EDIT zie dat ik bij sommige foto's er wel erg charmant op sta.

• dudee
Bump.

Tevens valt het beeld ook soms gewoon zwart weg. Na een heleboel googlen kwam ik erachter dat wat meer mensen dit probleem hadden maar geen oplossing las alleen als comment meestal: I think your gpu is going to die.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
I think your gpu is going to die.

[ Voor 9% gewijzigd door warhamstr op 16-09-2013 17:58 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eén topic per probleem is meer dan zat :) (topics gemerged)

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 16-09-2013 17:59 ]

• dudee
Dacht dat de vorige gesloten was! Mijn excus.

Tevens het is toch niet normaal dat hij nu al aan het dood gaan is??

Nog maar ongv 3 jaar ingebruik voor 6-7 uur per dag.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee dat is niet normaal, maar ook niet ondenkbaar. Zonde maar ws niets aan te doen. Nauwja, je kunt hem vervangen. Heb je hem al eens gestressed? Worden de problemen dan ernstiger?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• dudee
Das wel even handig^^ Net software gedownload en vanavond even laten draaien, ik heb meer last van het probleem als hij bezig is dus als ik bijv arma2-3 speel etc.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38

Sebazzz

3dp

Test ook eens in de BIOS en op een ander OS of het probleem voorkomt ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Probeer een andere monitor, probeer een lagere resolutie, probeer een andere kabel.
Zo moeilijk is dit niet uit te sluiten lijk me. Dit beeld kreeg je vroeger ook wel bij CRT's wanneer je de resolutie te hoog zette.

Overigens, "fractials" bedoel je artifacts mee denk ik? (dit zijn bijvoorbeeld rare stippels in beeld, blokjes of knipperende textures, extreem voorbeeld: http://farm1.static.flick...32982018_cc8a4b3813_o.png)
Dat duid meestal op defect geheugen of een te hoge kloksnelheid van GPU/MEM.
Je kan hem dus ook even omlaag klokken om dit uit te sluiten.

• dudee
Ben nu op school, kunnen jullie wat tips geven hoe ik het omlaag dan klokken/andere OS? Weet niet precies hoe het met linux etc zit en welke versie/smaak ik het beste kan pakken.

Tevens hoe kan ik precies mijn gpu omlaag clocken? Ik weet dat je met de eerste series van hd 6950 hem kon overclocken naar een hd6970 maar dat schijnt nu niet meer te kunnen omdat het nu lasercut ofzoiets is.

En artifacts bedoel ik inderdaad! En bij de fotos is dat redelijk duidelijk te zien op foto 1 en foto 2.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Ik zie geen artifacts in jouw screenshot hoor.
Maar je kan gewoon underclocken met catalyst control center.
Het lasercut gedoe heeft niets met kloksnelheid te maken, dit was/is om shaders te unlocken welke uitgeschakeld zijn.
Overclocken met CCC is overal op internet wel te vinden, het enige wat je moet doen is de slider de andere kant op doen om hem lager te klokken.
YouTube: AMD ATI Radeon Overclocking Catalyst Control Center hier bijvoorbeeld.

• dudee
Hij begint steeds vaker weg te vallen, het beeld gaat dan snel van grijs met licht grijze strepen naar zwart en weer terug. Ik kan dan helemaal niets meer, geluid valt weg komt weer en valt weg.

Dan zit er niets anders op dan hem uit doen en aan. Dit ben ik alleen nog maar tegen gekomen als ik een spel aan het spelen was.

En dat het scherm "verschuift" daar heb ik ook last van wanneer mijn gpu/cpu bijna idle draait.
Zoals gisteren heb ik wel 3 uur arma gespeeld zonder er last van te hebben en toen ineens 10x binnen 3min dat ik mijn pc herstartte.

• dudee
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: a0000001
BCP1: 0000000000000005
BCP2: 0000000000000000
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\092013-5616-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-11263-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Kreeg net ineens dit.
Pagina: 1