Optimalisatie nieuwe game pc - 1200 €

Pagina: 1
Acties:

• Pargeno
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Hetgeen waar ik naar op zoek ben is mogelijke optimalisaties in mijn setup die ik wil aanschaffen.
Voor alle duidelijkheid, ik kan niets herbruiken van het oude systeem, aangezien ik deze weggeef.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
--> Het systeem mag geen probleem hebben met veel programma's tegelijk te laten lopen (browsers, een paar visual studio's die tegelijk lopen en debuggen, die tegelijk lopen, ...) en next gen games hoeft die niet fatsoenlijk te kunnen draaien. Als ik de bestaande games op vloeiende FPS kan draaien is dat goed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
--> Maximaal rond 1200€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-->WD20EARS-00J2GB0 misschien ook nog WD3000HLFS-01G6U0
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
--> Kwalitatief materiaal
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
--> Mag geen stofzuiger zijn dat aangedreven wordt door een kerncentrale (als het zuinig kan is dat mooi meegenomen) :)
--> Een overclock op de CPU wil ik openlaten, indien ik later een ingeving krijg.

Nieuw systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 176,50€ 176,50
1MSI N760 TF 2GD5/OC€ 236,49€ 236,49
1Cooler Master HAF932 Advanced€ 113,99€ 113,99
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 28,-€ 28,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 66,99€ 66,99
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 136,62€ 136,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.013,49

Oud systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T Deluxe V2€ 0,-€ 0,-
1XFX GeForce 285 GTX 1024MB DDR3 Black€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Velociraptor WD3000HLFS, 300GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 932€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS3 TR3X6G1600C7€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

[ Voor 34% gewijzigd door Pargeno op 15-09-2013 21:50 ]

Verwijderd

Als je geen video's wilt gaan renderen is een 4770k overbodig,
Persoonlijk denk ik dat je beter de VI hero kunt nemen, voor de looks en voor de uitbreidingsmogelijkheden. Uiteraard is dit een persoonlijke keuze die je zelf moet maken. Ook zijn de ROG moederborden met name gericht op gamers en overklokkers, kijk eerst eens goed of deze mobo's functies hebben die je wilt, en kunt gebruiken.
Als je niet wilt gaan gamen is een GTX 760 overbodig, de IGP is ook genoeg om af en toe een spelletje te spelen (denk aan Tomb Raider op low met 30FPS). Ik denk dat je beter 20 kratten bier kunt halen.
Ik vind zelf de HAF X foeilelijk en veel te duur, je kunt beter een Corsair Carbide Air, Phantom 530 of Fractal R4 kopen.
de PGHW edition van de mugen 3 kost hetzelfde maar biedt meer koelprestaties, maar omdat je het budget hebt en misschien wilt overklokken zou ik een Noctua DH14 of een Dark Rock Pro 2 aanraden.
De Tactical is niet meer leverbaar, je kunt beter de Ballistix sport LP of de Corsair LP nemen.
Je zou als voeding ook de Cooler Master V700 kunnen overwegen, is gebasseerd op een Seasonic OEM (KM3) die ook wordt teruggevonden op veel duurdere voedingen (zoals de AX760). Verder zou ik een Crucial M500 nemen in plaats van een Samsung EVO, dit vanwege de grotere betrouwbaarheid, stroomverliesbescherming en goedkopere prijs. De EVO is een beetje sneller, maar dat merk je alleen bij het kopiëren van files tussen SSD's en het draaien van benchmarks.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Ik zie wat ongewone keuzes, kun je per onderdeel aangeven waarom je daarvoor gekozen hebt?
En dan doel ik met name op: moederbord, videokaart, voeding.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik zou toch even onderzoeken of je met een (non -k) i5 alles kunt doen wat je wilt. Je cpu en mobo kunnen dan goedkoper. En de kast kan ook wel goedkoper.

• Pargeno
@Jantje82
--> Heb ondertussen verandert naar Intel Core i5 4670K Boxed. Wil de mogelijkheid voor overclocking openhouden.
--> Was vergeten in mijn melding dat ik ook game. Ik heb wat reviews afgeschuimd en GTX 760 kwam eruit als een goede prijs/performance kaart.
--> Case heb ik genomen omdat ik hier al eentje heb van coolermaster en ben er vrij content mee. Hoewel ik moet toegeven dat die Phantom 530 er strak uitziet.
--> PGHW edition is inderdaad een betere keuze. Ik ben niet van zin om aan zware overclocking te doen. Dus ik denk dat ik met die PGHW edition wel ga toekomen.
--> Aangezien de tactical nietmeer beschikbaar is, heb is mijn keuze gegaan naar een Corsair Vengeance
--> De cooler Master V700 is inderdaad een veel betere keuze dan wat ik had gekozen ervoor.
--> Crucial M500 is inderdaad betrouwbaarder en heb dit ook zo aangepast in mijn setup.
==> Bedankt voor de tips Jan.

@mitsumark
--> Ik heb een moederbord nodig die mij toelaat de CPU te kunnen overclocken. Maar ondertussen is de mobo verandert naar een Hero versie.
--> De voeding is ook verandert, een Cooler Master V700.
--> De keuze van de videokaart is gemaakt omwille van de prijs/performance verhouding. Als ik naar een 780 versie wil gaan, betaal ik een stuk meer. Terwijl de games die ik nu speel zoveel niet vereisen.
--> Ik ben zelf zeer blij met Asus en aangezien de ROG mobo's goede reviews hebben, was mijn keuze vrij snel gemaakt.

@mirp
--> De bedoeling is dat ik met der tijd ga overclocken wanneer de CPU te traag begint te worden door de tijd heen.

==> Ik heb mijn vorig systeem even opgelijst. Ik wil daar niets van herbruiken aangezien ik die weggeef.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Ik vind het moederbord nog steeds erg duur, zeker aangezien je niet extreem wilt gaan overklokken voldoet een 100-120 euro bordje ook wel.
De voeding is overkill, daar kun je 3 of zelfs 4 van deze videokaarten mee voeden (kwa vermogen).

• Pargeno
@mitsumark
Voorlopig lijkt een overclock niet nodig inderdaad. Maar ik wil de optie openlaten om dit wel te doen. Ik ben van plan om deze machine mee te laten groeien tot de CPU echt nietmeer kan volgen. En voor de huidige voeding is inderdaad wat overkill, maar zo ben ik wel ineenkeer future proof wanneer ik mijn videokaart upgrade in de loop der tijd.

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:10
Voor dit budget betaal je veel te veel voor het moederbord en de kast, en te weinig aan je videokaart.
Je kan ook heel goed overclocken op een mobo van €100.

De voeding is ten eerste idd overkill. Dan kan je wel zeggen dat je het futureproof wilt houden voor als je je videokaart wil vervangen, maar videokaarten gaan in de toekomst echt niet meer verbruiken.
Aangezien dit al overkill is voor een Titan, is 700w echt veel te veel. Het systeem dat je nu hebt komt max rond de 350w.
Ten tweede is het simpelweg een slechte voeding. Lage kwaliteit, neem een XFX 550W, of een seasonic M12II 520w.

• Pargeno
Bedankt voor toelichting scorpion. Ik heb de seasonic voeding gekozen.

Wat de kast betreft, ik heb nu een coolermaster 932 en ben er zeer blij mee (en vind het uiterlijk ook wel leuk). Er is blijkbaar niet veel verschil tussen de X versie en de 932 adv, dus heb deze dan maar aangepast.

Wat het mobo betreft, kan je mij dan eentje voorstellen die ongeveer dezelfde feature set heeft (de reset knop op het mobo vind ik wel iets handig, het feit dat je het mobo kan flashen via usb is ook een pluspunt, de secure erase op de SSD is ook handig...)

Update: Als er geen verdere opmerkingen zijn, dan zal het waarschijnlijke deze setup worden :) Ik wacht nog even geduldig af. Alvast bedankt voor de vorige reacties! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pargeno op 17-09-2013 22:17 ]

Pagina: 1