Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428875

Topicstarter
Hallo allen,

Ik zat net op aandringen van een vriend van mij naar een aflevering van dynamo te kijken, aangezien hij volledig overtuigd is van zijn bovennatuurlijke krachten. Toen ik het zat te kijken bekeek ik hem als een zeer goede straatgoochelaar wat mij een zeer aannemelijke theorie lijk.. Echter wilde ik amateur beelden zoeken van bijvoorbeeld het moment dat hij vliegt naast het Jezus beeld in Rio maar deze blijken totaal niet te bestaan..

Nu dus de vraag.. Is dynamo een goede straatgoochelaar of is het programma gewoon tv-trucage van de puurste vorm en worden alle omstanders en beroemdheden betaald om ''verbaasd'' te zijn?

Groeten,
Gugnit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zit het ook te kijken, maar er vallen wel een aantal op. Hij zat bij die gogodancers, houdt z'n rechterarm strak, geeft een hand aan de dame met links. Het lijkt er op alsof ie om z'n rechterpols iets van vistuig heeft zitten en door de beweging die die met rechts doet nadat ie de armhand heeft, ziet het er uit alsof iets het er om heen trekt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:45
Het eerste, maar het is tv dus zal een combinatie zijn. Op youtube staat veel met hoe z'n trucks werken. (best jammer eigenlijk om dat te zien, doet een beetje afbreuk, alleen de kunst blijft dan over, het mysterieuze is dan vaakwel een beetje weg)

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 13-09-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dynamo huurt zijn medespelers in, zoek maar eens rond op internet. De truuk met de iPhone in een fles is gewoon in scene gezet, net als het lopen op de Thames.

Hij is gewoon een oplichter met een leuk productieteam, budget en vlugge handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428875

Topicstarter
Megamind schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:56:
Dynamo huurt zijn medespelers in, zoek maar eens rond op internet. De truuk met de iPhone in een fles is gewoon in scene gezet, net als het lopen op de Thames.

Hij is gewoon een oplichter met een leuk productieteam, budget en vlugge handjes.
kan je een linkje geven? ik kon namelijk niks vinden...

Anoniem: 19894

Het is gewoon vermaak, net zoals Derren Brown's Apocalypse (wat gewoon prima kijken is).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Anoniem: 428875 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:58:
[...]

kan je een linkje geven? ik kon namelijk niks vinden...
Het lopen op de Thames was gewoon in scene gezet als stunt.
spoiler:
Hiervoor gebruikte hij (zeer waarschijnlijk) plexiglas platen die net onder het wateroppervlak liggen. Op die manier lijkt het net alsof je op het water loopt, omdat je het plexiglas niet ziet liggen. Best een grappige truc eigenlijk.

Desalniettemin is Dynamo, net zoals vele van deze magicians, een zeer goede straatgoochelaar en showman, waarbij hij met zo'n programma nog makkelijker 'misbruik' kan maken van televisie om nog beter over te kunnen komen.

Ik zou eens zeggen, kijk eens naar Lennart Green's TED Talk om een beter beeld te krijgen hoe een 'eerlijke' goochelaar bezig kan zijn :).

• Megamind
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:00:
Het is gewoon vermaak, net zoals Derren Brown's Apocalypse (wat gewoon prima kijken is).
Darren Brown, in de latere series, speelt meer met de menselijke emoties. Maar sommige dingen zijn zeer questionable of ze echt zijn (assasin onder hypnose bv).

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:45
alex3305 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:16:
[...]

Het lopen op de Thames was gewoon in scene gezet als stunt.
Dit is toch met alle magie zo? Echte magie bestaat niet ;)
Bij mythbusters hebben ze dit ook gedaan trouwens

[ Voor 37% gewijzigd door Mutatie op 14-09-2013 00:25 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mutatie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:24:
[...]

Dit is toch met alle magie zo? Echte magie bestaat niet ;)
Bij mythbusters hebben ze dit ook gedaan trouwens
Er bestaan duistere machten, je kan geesten oproepen bijv. Dat is geen trucage. ik zou met zulke dingen oppassen!

ora et labora

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lsvdbtxi0G1r3i350o1_500.png

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 14-09-2013 00:49 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Anoniem: 494461

Hij heeft zelf ook af en toe een paar trucs zelf uitgelegd. En soms gaan er uren werk inzitten. Vorige keer had hij een truc waar hij op de stoep kon schrijven welk broodje iemand had gekocht. Hij had iets van 4 of 5 broodjes opgeschreven met een bepaald goedje wat pas zichtbaar werd met water. Ook had hij de medewerker van de broodjeszaak gevraagd om medewerking, daarnaast had hij nog iemand die door zou geven wie welk broodje had gekocht. En alleen degene die toevallig 1 van die broodjes nam, vroeg die om naar zijn truc te kijken.

En inderdaad, welke idioot neemt er nou een droog, leeg flesje Coca Cola mee over straat? Inderdaad in scene gezet en dat flesje mét de telefoon erin wordt achter de schermen op een bepaald tijdstip in zijn handen geduwd.

Overigens zijn veel van zijn trucs met kaarten wel echt, maarja.. Hoeveel mensen kunnen met veel oefenen dat nou niet? Dat is niet nieuw meer.

• Megamind
Dit moet het toch wel goed duidelijk maken :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=21g1dp-yDY0]

Je ziet het niet goed, maar op 0:19 geeft hij de lege fles aan zijn handlanger, die je op 0:30 gewoon ziet :P

[ Voor 36% gewijzigd door Megamind op 14-09-2013 00:55 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Pfff ik kan die stakker niet aanzien, ik kijk veel Discovery en zap altijd snel weg bij zijn stukjes.
Natuurlijk is er vet ingeknipt, en jammer dat diegene hierboven hem geen Galaxy Note gaf, zie die maar eens in een flesje te proppen :+

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik denk dat je Dynamo niet zo zeer moet vergelijken met Derren Brown maar eerder met Criss Angel :P.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 19:23
Dat iemand zich dit echt afvraagt....... nou ja. Een ezel stoot zichzelf.. etc..
Dus eens is de eerste keer......

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
De 'eerlijke' goochelaars zoals James Randi, Pen and Teller en ook Derren Brown, zeggen gewoon heel eerlijk dat het trucjes zijn. Ze zeggen natuurlijk niet hoe ze de trucs uitvoeren, want dat is nou juist de kunst, het is ze puur om vermaak te doen, en niet om mensen op te lichten (zoals een Derek Ogilvi en Char en dat soort 'mediums')...

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 15:45
Zolang het op TV is en met een camera gebeurd die op elk moment expres een tikje weg kan draaien o.i.d. geloof ik er geen hout van en vind ik het eerlijk gezegd ook tijdverspilling om naar te kijken.

Laat 't me live op straat zien en ik heb pas echt respect voor de skills van zo'n illusionist.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:41

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Eddye schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:24:
De 'eerlijke' goochelaars zoals James Randi, Pen and Teller en ook Derren Brown, zeggen gewoon heel eerlijk dat het trucjes zijn. Ze zeggen natuurlijk niet hoe ze de trucs uitvoeren, want dat is nou juist de kunst, het is ze puur om vermaak te doen, en niet om mensen op te lichten (zoals een Derek Ogilvi en Char en dat soort 'mediums')...
Pen en Teller eens bezig gezien met doorzichtige attributen, dat maakte het eigenlijk nog beter.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Anoniem: 26917

"aangezien hij volledig overtuigd is van zijn bovennatuurlijke krachten..."

Hoe kom je daar bij?
Dynamo is gewoon een down to earth goochelaar, ik heb alle afleveringen gezien (3 seizoenen reeds + specials)
Een van de beste op dit moment imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er loopt op NGC nu ook een serie aangaande het bedriegen van je geheugen, die is misschien nog wel leuker om te bekijken :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 07:41
Hij is volledig overtuigd van de goedgelovigheid van een groot deel van z'n publiek.
Het zijn trucjes, niets meer, niets minder. Prima, de rest is show om het wat op te leuken. :)

Het grappigste is om hem terug te vinden op oude magie forums toen hij net begon, op zoek naar adresjes om trucs te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Dynamo is Discovery Channel onwaardig :( De laatste tijd hebben ze meer van die onzinnige scripted reality, oftewel, neppe troep, zoals al die auction meuk.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 15-09-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 07:41
Tegenwoordig is heel veel scripted op Discovery, maar Dynamo is wel erg CSI ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Het zijn trucs .. Hoe hij ze doet maakt geen reet uit zolang het 'slachtoffer' maar geen idee heeft hoe hij het doet.

Snelle handbewegingen, touwtjes en spiegels ..

Pas als jullie ranters het beter kunnen dan moet je ook een programma gaan maken.
Pagina: 1