Parallel header op mb i.p.v. achterkant

Pagina: 1
Acties:

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 13:10
ik gebruik een laser printer en ook een labelprinter, beide hebben een parallele aansluiting.
Ik wil een FM2 mb aanschaffen ;De huidige moederborden hebben enkel een header op het mb ;(geen enkele heeft de aansluiting achterop) als ik deze header gebruik d.m.v. een connector, zoals: deze
werkt dit identiek als de "oude "achterop?
Er schijnen soms problemen te zijn met een header aansluiting.
En een parallel to usb kabel werkt ook niet altijd schijnt het.
Iemand ervaring hiermee?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:35

Aganim

I have a cunning plan..

Misschien niet helemaal de oplossing die je zoekt, maar ik heb zelf ooit een 2e hands router met printerpoort (in mijn geval een Asus WL200g) aangeschaft voor een euro of 20 via V&A om mijn laserjet aan te sluiten. Wat dat betreft staan er nog regelmatig oude printserver te koop.

Scheelt zoeken naar een moederbord met parallele poort/header en je printer is indien gewenst ook meteen aan het netwerk te hangen. Of het echter ook goed samenwerkt met een labelprinter, dat durf ik je niet te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aganim op 13-09-2013 23:46 ]

• linp
Aganim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:45:
Misschien niet helemaal de oplossing die je zoekt, maar ik heb zelf ooit een 2e hands router met printerpoort (in mijn geval een Asus WL200g) aangeschaft voor een euro of 20 via V&A om mijn laserjet aan te sluiten. Wat dat betreft staan er nog regelmatig oude printserver te koop.

Scheelt zoeken naar een moederbord met parallele poort/header en je printer is indien gewenst ook meteen aan het netwerk te hangen. Of het echter ook goed samenwerkt met een labelprinter, dat durf ik je niet te zeggen.
Bedankt maar ik zie dat er dan een gelimiteerd aantal printers wordt ondersteund, ik denk dus dat een printer server in dit geval niet werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n header werkt op dezelfde manier als de poort. Het zijn gewoon 25 pinnetjes die ergens verbonden worden. Of dat nu via een kabeltje is of niet maakt niet uit.

Sterker nog, vroeger zaten die dingen altijd via headers, pas later werden ze direct op het bord gezet.

• linp
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:33:
Zo'n header werkt op dezelfde manier als de poort. Het zijn gewoon 25 pinnetjes die ergens verbonden worden. Of dat nu via een kabeltje is of niet maakt niet uit.

Sterker nog, vroeger zaten die dingen altijd via headers, pas later werden ze direct op het bord gezet.
Dan lijkt dit de zekerste oplossing.
ik kan geen mb header verbindingen vinden in pricewatch, iemand een suggestie waar ik naar moet zoeken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• linp
Bedankt, veel keus daar.
Ben toch nog benieuwd hoe ik er een in Pricewatch kan vinden , heb al vele zoektermen geprobeerd.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb net even zitten zoeken, kan er ook geen vinden in de PW. Denk dat het dan allekabels.nl wordt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 15-09-2013 14:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• linp
Raven schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:43:
Ik heb net even zitten zoeken, kan er ook geen vinden in de PW. Denk dat het dan allekabels.nl wordt ;)
Ja, maar 2.95 verzendkosten, dus voor een luttel bedrag ben ik klaar.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ebay is goedkoper, duurt wel wat langer :P

http://www.ebay.co.uk/sch...cket&LH_PrefLoc=2&_sop=15

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 15-09-2013 18:22 ]

Oscar Wilde

• linp
En voor dat geld krijg je er ook nog een compoort bij!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Precies :+
De LPT-only versies staan ietsje naar beneden

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

linp schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:35:
[...]

Dan lijkt dit de zekerste oplossing.
ik kan geen mb header verbindingen vinden in pricewatch, iemand een suggestie waar ik naar moet zoeken?
Ik weet dat veel Gigabyteborden headers hebben, eigenlijk in de hele range wel zo'n beetje. Volgens mij meer als andere merken voor zover ik heb gezien. De makkelijkste optie lijkt me dus daar even tussen kijken, de kans dat je raak hebt is vrij groot.

• linp
TERW_DAN schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:14:
[...]

Ik weet dat veel Gigabyteborden headers hebben, eigenlijk in de hele range wel zo'n beetje. Volgens mij meer als andere merken voor zover ik heb gezien. De makkelijkste optie lijkt me dus daar even tussen kijken, de kans dat je raak hebt is vrij groot.
ik heb deze besteld:
pricewatch: Gigabyte GA-F2A85XM-D3H
en de bracket
Dus het zal wel gaan lukken .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mosterd na de maaltijd als je al besteld hebt, maar letterlijk iedere kringloopwinkel met computerspullen heeft ergens een bak staan met een grote lading van de flatcables+brackets voor dit soort aansluiting. Dat kost je geen verzendkosten en hooguit een eurotje voor de kabel zelf.

Oslik blyat! Oslik!

• linp
dion_b schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:55:
Mosterd na de maaltijd als je al besteld hebt, maar letterlijk iedere kringloopwinkel met computerspullen heeft ergens een bak staan met een grote lading van de flatcables+brackets voor dit soort aansluiting. Dat kost je geen verzendkosten en hooguit een eurotje voor de kabel zelf.
Toch een prima tip , voor anderen die een "oud " onderdeel zoeken.

• linp
Update:
De bracket van Allekabels.nl paste niet ;parallele kabels verschillen dus

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/xj1gbyhtz/x2scrap2.png

http://www.cdromland.nl , waar ik het Mb had gekocht , zocht en vond voor mij de juiste bracket

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/ysfilp5sl/x2scrap3.png

Ik hoefde enkel €6,95 verzendkosten te betalen , prima service !
Printer werkte direkt , na aansluiten en driver install. ( win 7 x 64)

Verwijderd

Bedankt voor de feedback!
Dat gebeurt helaas te weinig.
Pagina: 1