Toon posts:

Stereo samenstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal! Ik zoek jullie hulp bij het samenstellen van een nieuwe stereotoren. Ik heb me er geprobeerd in te verdiepen sinds ik er weinig verstand van heb en wil niet straks veel geld uitgeven voor een belabberd product.
Na wat 'research' ben ik tot de volgende samentelling gekomen:
  • Boston Acoustics A25 Zwart (2x) Boxen
  • Pioneer PL-990 (1x) Platenspeler
  • Pioneer SX-20-K (1x) Reciever
  • Pioneer PD-10-K (1x) SA-CD speler
Als ik dit zo bestel bij redcoon en hificorner kom ik ongeveer uit op 775 euro. Vind ik (gezien mijn inkomsten) wel aan de hoge kant maar als dit een uitstekende kwaliteit oplevert geen probleem.

Wat is jullie advies? Is dit een goeie samenstelling? Moet ik kijken naar andere onderdelen?
Als jullie meer willen weten hoor ik dat ook graag. Ik spar liever mee in plaats van dat ik de boel voorgeschoteld krijg.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zonder subwoofer zou ik kijken naar de A26, die staan ook zonder hun mannetje. Eventueel de platenspeler (of CD speler) later toevoegen. Maar probeer zo ook zeker in het echt te beluisteren. Niets in HiFi zo persoonlijk als speakers.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Het live beluisteren lijkt me inderdaad nog een goed plan. Wat ik er wel over kan zeggen is dat ik van lekkere lage tonen houd maar daarbij niet wil dat de hoge tonen hun kwaliteit verliezen.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:51

Daniel36

Het oude liedje

Deze set met grotere (zuil)luidsprekers voor wat meer bass.
Probleempje is dan de prijs, b.a. 25 zijn 80€ per stuk, eerste zuilen zijn al 100€ pervstuk en dan van Magnat.
Lievervdan weer iets meer en dan gaan voor Jamo s426.

[ Voor 139% gewijzigd door Daniel36 op 13-09-2013 23:48 ]

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Kijk anders tweedehands, kan je voor minder of hetzelfde geld mooi(er) spul vinden. Sowieso altijd eerst luisteren, jij moet het immers mooi vinden klinken en niet "Piet" die er een rescensie over heeft geschreven.

Verwijderd

Ook bij de Kringloop valt vaak wel wat te vinden, als je weinig te makken hebt. Met name vind je daar veel Vintage uit nalatenschappen. Soms complete Denon-sets, waar niets aan mankeert. En mooie grote speakers met veel lekkere Bass. Ga daar eens kijken. >:)
Pagina: 1