PC loopt consequent vast, videokaart issue?

Pagina: 1
Acties:

• godvertommuh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-03-2021
Dag allemaal,

Normaal lukt het wel om PC problemen zelf op te lossen, maar nu loop ik, net als mijn computer totaal vast...
Ik heb een PC van zo'n 4jaar oud;
moederbord: MSI K9a2 CF (AMD 790X Chipset based)
videokaart: NVIDIA Geforce 9600 GT (512MB)
werkgeheugen: 2x 2GB

Voorheen werkte het systeem prima, maar het lijkt erop dat sinds een windows update van de NVIDIA drivers van afgelopen maart de computer regelmatig 'freezed'. Ik heb een paar maanden terug de drivers gedeinstalleerd en de 'standaard windows' drivers gebruikt en het leek erop dat ie minder vaak hing.
Aangezien deze standaard drivers niet echt het maximale uit je videoperformance halen heb ik maandag weer een moedige poging gewaagd om het probleem op te lossen. Ik heb de nieuwste drivers gedownload van NVIDIA in de hoop dat het zou werken, maar helaas is het probleem terug.
Ik krijg het idee dat dit probleem voornamelijk optreedt bij hogere GPU vraag, dus funky Windows acties en tijdens de "Heaven" benchmark loopt ie ook al snel vast.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem kan zitten? Ik sta nu namelijk op het punt om een nieuwe videokaart te kopen van ellende! ;(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:35

D4NG3R

kiwi

:)

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Geld ook voor de 9000 serie.

Veel bakplezier!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• godvertommuh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-03-2021
Aah thanks, dat is een mooie oplossing. Maar ik denk dat een nieuwe eenvoudige videokaart kopen misschien net zo makkelijk is.
Enig idee waar ik op moet letten qua beperkingen maximaal geheugen enzo? Of geldt dat niet voor een videokaart net zoals het voor werkgeheugen geldt?
Denk nu aan zoiets:
http://www.videokaartshop...en/msi-n630gt-md2gd3.html

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die limiet geld bij videokaarten net zo hard ja, echter heb jij een 64b OS waardoor je niet tegen deze limitatie aan loopt ;) .

Wat doe je met je systeem en wat is je budget?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-02 00:47
Hij bevriest?
wat zijn z'n temperaturen?
imo is dit niet het doodgaan zoals van de 8800 serie.

gewaarwordingshorizon

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

beascob schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:22:
Hij bevriest?
wat zijn z'n temperaturen?
imo is dit niet het doodgaan zoals van de 8800 serie.
Er is geen standaard manier waarop een 8000 of 9000 serie kaart dood gaat. Ik heb problemen gezien welke alleen wat artifacts gaven (Paar pixels hier en daar) maar ook gewoon complete vastlopers zodra er een redelijke hoeveelheid VRAM werd aangeroepen.

Als je 8000/9000 kaart nu kapot gaat is het in 9/10 gevallen te herleiden naar slecht soldeerwerk.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

godvertommuh schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:10:
Aah thanks, dat is een mooie oplossing. Maar ik denk dat een nieuwe eenvoudige videokaart kopen misschien net zo makkelijk is.
Enig idee waar ik op moet letten qua beperkingen maximaal geheugen enzo? Of geldt dat niet voor een videokaart net zoals het voor werkgeheugen geldt?
Denk nu aan zoiets:
http://www.videokaartshop...en/msi-n630gt-md2gd3.html
pricewatch: Zotac GeForce GT 640 1GB
Pak dan een 640je voor dezelfde prijs.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
Ook de Nvidia GTX 2xx en de GTX 4xx serie kaarten hebben dat, bij de GTX 4xx serie is dat daarintegen wel merkbaar minder dan die serie's daar voor.
Pagina: 1