• Jaco S
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01 21:33
Ik heb van mijn broer zijn intel 920 plus asrock x58 Extreme bord gekregen. De CPU koeler is een Arctic Freezer 13 Pro met Zalman ZM-STG1 koelpasta. De oude pasta heb ik verwijderd en toen de Zalman er op gedaan.

Nu wou ik kijken hoe warm deze werd onder stress, en ik schrok eigenlijk wel van, hij was namelijk 80 graden. bij normaal draait hij zo rond de 50-55 graden.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Heb je de cpu koeler wel weer goed gemonteerd? En hoe heb je de oude pasta verwijderd?

80 graden is nog net randje waarbij je geen zorgen hoeft te maken maar het kan inderdaad koeler ;)

• Jaco S
Ja, hij zit goed vast en kan maar op 1 manier er op. Ik heb de oude pasta verwijderd met keukenrolpapier.

• Jaco S
Ik heb de CPU fan een kwart slag gedraaid, en met stress draaid hij nu 65 graden.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Nieuwe pasta ook niet te dik op gedaan? Hoeft namelijk maar een flinterdun laagje op.

Zelf maak ik de boel eerst schoon met alcohol.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voltage verlagen kan ook helpen. Heeft er bij mij voor gezorgd dat load van 70c naar rond de 60c is gegaan met stock koeler.

• Jaco S
Ik heb hem gisteravond nog even overgeclockt naar 3.2ghz en dan draait hij onder volle stress op 72 graden.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Is waarschijnlijk de CPU fan die dan niet goed gemonteerd was ;).

Er is inderdaad niet veel koelpasta nodig. Als je te veel gebruikt gaat het niet meer warmte geleiden (minder) maar juist isoleren en dat is niet de bedoeling.
Pagina: 1