Maakt het uit of het 512KB of-die(1/2 speed) is of 256 KB on-die is??

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
want die Thunderbird draait in verhouding niet zo goed met die oude athlon, kan ik beter een athlon classic kopen, want die worden nu supergoedkoop, omdat die thunderbirds is geintroduceerd.

Is er een verschil in 256 kb cache die op processor speed draait en 512kb cahce die bijvoordbeeld op 1/2 speed draait?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

die m,et 256 met full speed cache lijkt me een stuk sneller, voor spellen is dit van belang, zo ook met de pentium III en de coppermine die coppermine met minder maar snellere cache is veel sneller....
mvg FFF

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

FFF: bij de PIII werd ook de databus verbreed, bij de Athlon/TB niet...

• FFF

FFF

ja dat misschien wel maar full speed cache is wel belangrijk voor de meeste spellen volgens mij die hebben meer aan sneller cache
dan aan veel cache en met alleen die databus hadden ze het niet geret denk ik :D
mvg FFF

Verwijderd

Net wat Schaduw al aanhaald, die databus bandbreedte is zeer belangrijk... http://back.to/hardware

• FFF

FFF

als je bedoeld dat de coppermine op 133 Mhz draai moet ik zeggen dat dit geen verbetering is tegenover de Pentium 3 heb d'r net nog een gezien met 133 Mhz standaart dus niet overklokt.......
en de athlon draai onoverklokt op 200 dat scheeld dus al wat :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Wat nog veel belangrijker is dan die databusbreedte is dat de Athlon classic 128 K aan L1 cache heeft, tegen 32 K op de P-III. Daardoor is de L2 cache minder van invloed bij de Athlon dan bij de P-III.

• FFF

FFF

flink groot kladblokje inderdaad
:D :D mvg FFF :D :D
Pagina: 1