Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Simpele mediaspeler gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik zoek een eenvoudige, niet te dure mediaspeler die bestanden van het netwerk (NAS) kan afspelen.
-uiteraard compatibel met zoveel mogelijk verschillende bestandsformaten.
-hdmi uitgang om aan de TV te koppelen
-netwerkaansluiting.
-moet full HD af kunnen spelen, maar geen 3D

De speler hoeft geen opnamemogelijkheid te hebben, geen HDD, geen torrentclient etc; dat doet de NAS al allemaal. Het gaat echt enkel om een zo groot mogelijke variatie van bestanden die op de NAS staan naar de TV te kunnen spelen.

Roept u maar wat namen/nummers/types graag, eventueel met een prijsindicatie.
Of eventueel tips voor wat oudere spelers mag ook (om op marktplaats te zoeken)

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Google

Modbreak:Dat mag subtieler... en anders maak je een topicreport aan

[ Voor 88% gewijzigd door Michael Knight op 15-09-2013 17:05 ]

• ASW1
Daar heb ik naar gekeken ja, de NSZ-GS7 maar die speelt geen Dts-audio af wat toch wel vaak voor schijnt te komen.

Ondertitels is trouwens ook wel een dingetje, die wil ik kunnen kiezen.
Wanneer er meerdere audiostreams (bv meertalig) bij een bestand zitten wil ik uiteraard ook kunnen kiezen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
Raspberry pi

iRacing Profiel

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Philips HMP 4000 / 12 voor 55 euro bij de Blokker.
http://www.blokker.nl/web...egoryId=&productId=151739

of een WD TV Live (najaar 2011)
:)

[ Voor 9% gewijzigd door Shmoopy op 13-09-2013 19:17 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:59

Vrijdag

De Zwarte

Shmoopy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:13:
Philips HMP 4000 / 12 voor 55 euro bij de Blokker.
http://www.blokker.nl/web...egoryId=&productId=151739

of een WD TV Live (najaar 2011)
Dat ziet er eigenlijk best interessant uit, misschien wel wat voor mijn ouders aangezien die ook een Philips tv hebben :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ASW1
Die philips ziet er inderdaad interessant uit, kan er nauwelijks iets over vinden verder.
De WD live is wel een soort "no brainer" als ik de ervaringen zo lees, degelijke stabiele speler.
Vraag me af of de WD dingen kan die de philips niet kan.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Philips heeft in mijn ogen niet bepaald een naam op het gebied van mediaspelers. In mijn ogen kun je beter voor een model gaan waarvan bekend is dat het ook echt een goede is zoals de genoemde WD. Verder zou ik je de TV-101 en de nieuwere TV-102 van Dune aanraden. Erg goede mediaspelers die alles afspelen en aan alles je eisen voldoen.

• ASW1
Ik kan geen lovende reviews vinden over die philips, sterker nog, ik kan er helemaal geen reviews over vinden.
Dat maakt me wat wantrouwig, en dan ben ik meer geneigd om voor de WD te kiezen, wegens bewezen goed/bulletproof.
Die dunes zijn ook mooi maar een prijsklasse hoger, zit daar een meerwaarde in voor mijn gebruikswensen?

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
wat ik kan aanraden is een mede8er. Ik had zelf de http://tweakers.net/pricewatch/317810/mede8er-med400x2s.html en die speelde alles af wat ik had en geen problemen wat betreft stotteren oid.
Dan ben je voor ongeveer 100 € klaar.

Een andere optie die ik erg goed vond werken is de http://tweakers.net/price...mer-sidewinder3-wifi.html Deze kan dan weer wel 3D aan (maar dat is natuurlijk optioneel)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:59

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb ook even verder gezocht en kan er ook bijna niks over vinden, behalve dan wat prijsvergelijkers. Op Hardware.info staat wel een korte round up met de voorloper van die Philips, de HMP3000. Deze heeft in elk geval de Realtek 1055 chipset, die ook is terug te vinden in de Asus Oplay! Mini, Iconbit HDS48F en de AC Ryan Essential. Qua ondersteuning van bestandsformaten moet het dus wel goed zitten, met mkv's iso en br. Ik vermoed dat deze Philips van de Blokker dezelfde chipset heeft of misschien zelfs wel de opvolger 1185 maar dit is zuiver speculatie
http://nl.hardware.info/p...hmp3000#tab:specificaties
http://nl.hardware.info/p...-dvd-blu-ray-mediaspelers

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ASW1
Net via marktplaats voor 4 tientjes een WD TV live aangeschaft, ik ben benieuwd.
Bedankt voor de input.

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Is het apparaat van Marktplaats een versie van 2011 of een oudere van 2009?

Ik weet het verschil niet want ik heb geen van beide apparaten maar ik verwacht dat de versie van 2011 langere ondersteuning krijgt in de vorm van firmware-updates.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MissShadows schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:42:
[knip]

Een andere optie die ik erg goed vond werken is de http://tweakers.net/price...mer-sidewinder3-wifi.html Deze kan dan weer wel 3D aan (maar dat is natuurlijk optioneel)
De Sidewinder3 heb ik uitgebreid aan de tand mogen voelen maar dit is zeker niet de meest prettige media-speler. Is ook tamelijk labiel als men per ongeluk bij het browsen binnen de mediatheek, een verkeerde toets indrukt. Kan spontaan een reset geven, vooral bij de zwaardere streams (Blu-Ray wel\geen 3D) gaat het nogal eens mis. Traag bij gebruik, niet echt een prettig apparaat met zijn + €100,-

Wel komen er nog nieuwe updates uit waarmee het soms wat beter lijkt te gaan maar zelfs met de laatste versie zijn er nog problemen met het apparaat. Als je eenmaal het snappy reageren van bijvoorbeeld XBMC gewend bent dan is dit geen gelijkwaardig alternatief.

Testing, one, two ...

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
true, ik zou xbmc ook boven de sidewinder kiezen, vooral vanwege het beter navigeren en meerdere opties.
En daar komt ook nog eens bij dat je niet (lang) hoeft te wachten met updates.
Zelf heb ik dan geen problemen gehad met het afspelen van blurays, maar voor gewoon, simpel een filmpje kijken doet hij het niet slecht.

Maar goed, de TS heeft een WD aangeschaft voor 4 tientjes en tegen die prijs kan de SW niet op :)

• ASW1
Shmoopy schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:41:
Is het apparaat van Marktplaats een versie van 2011 of een oudere van 2009?
Dat zou de versie van 2011 moeten zijn, die met de rechte voorkant dus.
Eens kijken wat de postbode morgen brengt.
MissShadows schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:25:
Maar goed, de TS heeft een WD aangeschaft voor 4 tientjes en tegen die prijs kan de SW niet op :)
Het mag best een paar tientjes meer kosten, maar wat ik belangrijk vind is dat het robuust en simpel is en gewoon werkt. Dan is zo'n dune ook nog wel te overwegen, hoewel die geen netflix ondersteunt geloof ik, dat is een optie die ik nog vaag in mijn achterhoofd hou voor het vrouwtje.

Anyway het is voorlopig de wd live geworden, er is ook genoeg ondersteuning voor op de interwebs dus we gaan dat ding gewoon instellen, gebruiken en kijken of het bevalt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je even naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ASW1
Vandaag de WD live ontvangen en aangesloten, en ik ben blij verrast met wat het kastje allemaal kan.
De afstandbedieningsapp voor de smartphone is een aanwinst om daarbij te gebruiken.

Nadeel is dat de WD niet erg snel is, hij moet vaak een paar seconden nadenken en/of bufferen.
Ik wist het van tevoren en ik kan er mee leven.
De interface is duidelijk en gebruiksvriendelijk.

Tot mijn grote vreugde speelt hij ook de live-streams af die mijn synology NAS via DLNA ter beschikking stelt, ik ging er vantevoren van uit dat dit niet zou werken.
(Op de synology draait TV software van DVBLink. Ik heb een schotel op het dak staan waarvan de kabel in een USB-stick met DVB-S2 tuner gaat, en die stick zit in een USB-poort van de synology. In de andere USB-poort zit nog een DVB-T stick. DVBLink is de tuner die via het netwerk de televisiekanalen kan streamen, maar ook EPG clients draait waaraan opnamemogelijkheid gekoppeld zit. Opname gebeurt dus op de harde schijf van de NAS)
Heel verhaal, maar de schotel plukt bijvoorbeeld de BBC uit de lucht, de synology maakt daar een stream van en de WD live speelt die stream af naar de TV en ik kijk dus live naar de BBC in HD.
Hij staat dan wel een seconde of 10 te bufferen dus niet geschikt om te zappen maar daar is hier gelukkig geen behoefte aan. Het meeste wordt opgenomen en later bekeken.
Pagina: 1