VOIP naar mobiel

Pagina: 1
Acties:

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een glasverzelabbo inclusief telefonie.
Ik heb hier nu een oud vast (bedraad) toestel aan hangen, en ben deze zat.

Het liefst wil ik dat de telefoon rechtstreeks op mijn mobiel binnenkomt, bv via een app.
Uiteraard zal ik iets moeten doen om het analoge signaal wat uit mijn glasvezelmodem komt, om te zetten naar voip. In principe voldoet het wanneer dit werkt als ik (of mijn vrouw) thuis is, in elk ander geval zouden we toch niet opnemen.

Ik weet dat ik dus eigenlijk verkeerd om wil voipen, voip naar analoog naar voip.
Uiteraard is het makkelijker om het VOIP te houden end-to-end, maar dan zou mijn provider moeten meewerken. Verder levert dit sowieso problemen op om meerdere sip apparaten achter 1 nat device te hangen zover ik weet, gezien poort 5060 geforward moet worden naar de telefoon...

Iemand hier ervaringen mee of ben ik de eerste die dit wil?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
kun je niet een soort *21 doen? kpn gebruikt *21 om een toestel door te schakelen naar een ander toestel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

dat kost geld ;) Wat hij wil kan eigenlijk niet.. =/ Helaas, enigste optie is een ATA er aan hangen en daarop inloggen via VOIP...

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Of een onafhankelijke voip provider kiezen. Waar je wel de instellingen krijgt.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Linksys maakt VoIP adapters. Aan de ene kant LAN aansluiting (di prik je in je router), en de andere aansluiting een RJ11, waar de analoge telefoon in gaat.

Is dat wat je zoekt?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
nee, hij zoekt een manier om zijn glaslijn virtueel door te schakelen naar zijn 06 nummer

@bigfoot1942: Kun je proberen om bij de glasmaatschappij sip gegevens vrij te krijgen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• bigfoot1942
  • Niet online
shure-fan schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 01:22:
nee, hij zoekt een manier om zijn glaslijn virtueel door te schakelen naar zijn 06 nummer

@bigfoot1942: Kun je proberen om bij de glasmaatschappij sip gegevens vrij te krijgen?
Denk het niet, maar al zou het wel kunnen, dan zit ik volgens mij nog steeds met het probleem dat ik niet meerdere toestellen (mijn mobiel, mobiel van mijn vrouw) tegelijk aan het nummer kan hangen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:14
Inloggen bij de instellingen van je provider, dus niet in je modem.
Daar kan je direct doorschakelen bij de instellingen van je voicemail.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/3a00cwp72h3j0ea/2013-09-14%2015_31_52-CSC.png

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In mijn fritz.box zit een analoge ingang, die binnenkomende telefoontjes en voip telefoontjes op 1 grote hoop gooit. Maar dan komt het alleen beschikbaar op een lokaal netwerkje.

Simpelste lijkt me idd gewoon een voip abbo te nemen, en dat door te schakelen naar oud analoog als er geen apparaat daarop ingelogd is.

/edit:

mijn cheapconnenct voip kan ik wel naar meerder voip adressen laten gaan

Follow-Me: Follow Me Mode: Order Random Simultaneous

die gaan dan tegelijk over. Maar tegelijk doorschakelen kan dan niet uiteraard.

[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 14-09-2013 15:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05
Een Fritzbox 7270 op je vaste lijn aansluiten, dan een "wlan/ip-phone" instellen in je Fritzbox.
De FB functioneert dan als "voip-server". Dan de inkomende vaste lijn redirecten naar dat voip nummer.
Ik weet niet of je dan op 2 mobieltjes tegelijk kan inloggen. Je kan wel 2 "wlan/ip-phone" instellen, maar ik weet niet of je je vaste lijn naar 2 andere lijnen kan redirecten.
Je kan zo ook buitenshuis (via internet) je telefoontjes ontvangen.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Welke provider heeft de TS uberhaupt? Dan weten we ook gelijk of ie zn instellingen op kan vragen of niet.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• bigfoot1942
  • Niet online
Concepts ICT.
Zover ik kan vinden geven ze de VOIP gegevens niet...
leuk_he schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:44:
In mijn fritz.box zit een analoge ingang, die binnenkomende telefoontjes en voip telefoontjes op 1 grote hoop gooit. Maar dan komt het alleen beschikbaar op een lokaal netwerkje.

Simpelste lijkt me idd gewoon een voip abbo te nemen, en dat door te schakelen naar oud analoog als er geen apparaat daarop ingelogd is.
Voldoet zeker, dit is wat ik zoek. Ik ben nu immers ook alleen op mijn vaste nummer bereikbaar als ik thuis ben. Belangrijkste ergernis is dat ik een los dect toestel zou moeten aanschaffen ;-)

als ik de fritz site doorkijk zou dus de 7xxx serie moeten hebben (of voldoet alleen de 7390 gezien de FON s0 aansluiting?), maar gezien ik glasvezel heb vallen adsl / vdsl routers af, en er zit geen ethernet uplink op....

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

op de meeste fritz boxes kun je ook LAN0 als internet instellen. Wel effe checken of die daar ook snel genoeg voor is. Mijn fritz ADSL modem kon geen 50Mbit (glasvezel) routeren, maar functioneert prima als een telefooncentrale.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• bigfoot1942
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:29:
op de meeste fritz boxes kun je ook LAN0 als internet instellen. Wel effe checken of die daar ook snel genoeg voor is. Mijn fritz ADSL modem kon geen 50Mbit (glasvezel) routeren, maar functioneert prima als een telefooncentrale.
Mjah, ik heb 60mbit, waar kan ik zien welke dat wel aankunnen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bigfoot1942 schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:21:
[...]

Mjah, ik heb 60mbit, waar kan ik zien welke dat wel aankunnen?
Echte geen idee, maar ik heb een generatie die niet meer verkocht wordt.... Adsl modems wellicht wel eerst even uitzoeken, want adsl gaat maar tot 20Mbit ofzo. VDSL gaat in theorie tot 54 Mbit, dus die zullen wel snel genoeg zijn.

anders: leverancier mailen?

Pagina: 1