• stephandijkhuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Beste,

ik ben met een nieuwe systeem bezig.
Nou heb ik dit geheugen in me oude setup zitten.

Ik heb de lijst van de site van asus door gespit, maar kom niet dit nummer tegen, het verschil 1 letter in die lange code.

Betekend dat als die lange code niet in de lijst voorkomt dat het er ook niet in kan ?

Ik hoop dat iemand met kan helpen en mij kan vertellen hoe het ongeveer zit, en mocht deze niet passen iemand een idee voor een geheugen aankoop. minimaal 4 gig.

alvast bedankt

Stephan

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
stephandijkhuis schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:30:
Betekend dat als die lange code niet in de lijst voorkomt dat het er ook niet in kan ?
Nee, alleen dat het niet getest is door de moederbord fabrikant. Grote kans dat het gewoon werkt, kwestie van uitproberen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je het heel zeker weten moet je iets pakken dat op de QVL staat, maar als het er niet op staat wil dat niet zeggen dat het niet gaat werken. Nu zijn Asusborden in de regel wel kieskeurig, dus als je de kans hebt zou ik in elk geval geheugen pakken dat zich aan de JEDECspecs houdt.

• stephandijkhuis
Hey bedankt voor jullie reactie's

JEDEC specs bedoel je de lijst mee ?

Gr

Stephan

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb eerder ook GEIL gehad en had handmatig timings en voltage (die GEIL repen van mij gebruikten aardig wat) bijgesteld in bios en nooit problemen gehad. Zoals hierboven al gezegd wordt, is alleen maar dat het getest is.

• stephandijkhuis
Hey,

Van het bijstellen van de timming heb ik helemaal geen verstand, dus dat wil ik voor komen :D
Ik ga het proberen, en andere nieuw geheugen halen.

Iemand een suggestie voor het aanschaffen van nieuw geheugen, en dan met name de timming en mhz ?
Wat kan ik voor dit systeem het beste nemen ?

gr
stephan

Verwijderd

Hoi Stephan,

ik zou gewoon kijken naar een standaard kingston setje, is ongeveer net zo duur als GeIL.
Sneller dan 1600mhz is alleen voor bepaalde gevallen nuttig, lager dan 1333mhz is zonde van je geld.

Ik zou me niet te veel blind staren op timings, dat was vroeger belangrijk toen het geheugen nog niet zo snel was en de memory controllers nog op het moederbord zaten, tegenwoordig heeft het nauwelijks nog impact op je systeem.

En nog even ter verduidelijking:
JEDEC is een standaard welke omschrijft wat de eigenschappen zijn van een bepaald geheugentype, het vermeld in principe enkel zaken zoals de laagste en de hoogste frequentie van het geheugen en bijvoorbeeld werkspanning.

De lijst van (in dit geval) Asus is een lijst van modules die zij getest hebben, zegt verder niet zo veel of het wel of niet werkt. In principe werkt vrijwel iedere module in ieder merk moederbord... in principe ;)

Als je niet teveel wil veranderen en wijzigen aan timings kan ik je alleen maar afraden om voor GeIL geheugen te kiezen. Zal niet zeggen dat het slecht is , maar het heeft over het algemeen wat meer tweaks nodig om goed te werken (helaas).

• Nielson
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:10:
Als je niet teveel wil veranderen en wijzigen aan timings kan ik je alleen maar afraden om voor GeIL geheugen te kiezen. Zal niet zeggen dat het slecht is , maar het heeft over het algemeen wat meer tweaks nodig om goed te werken (helaas).
Dat is onzin, die types heeft elk merk wel. Geheugen van TS is gewoon net DDR3 geheugen op 1333MHz op 1.5V: http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/125

Kwestie van inprikken en de boel op Auto laten staan, zal gewoon moeten werken op de standaard SPD waardes. Mogelijk dat 'ie een iets lossere timing pakt dan CL7, maar dat is voor de stabiliteit alleen maar positief, en het verschil merk je toch niet.

• stephandijkhuis
Mannen,

Harstikke bedankt voor jullie reactie's hier heb ik wat aan !
Ik ga eerst proberen met me oude geheugen, kijken hoe dat werkt.

Zijn al aardig kosten gemaakt, proberen kan geen kwaad.
Mocht niet werken kan ik altijd nog een ander setje halen.

Mijn vragen zijn ieder geval beantwoord !

gr

stephan
Pagina: 1